"y/n san boleh tolong check tak kalau microfon tu berfungsi ke tak?" tanya chifuyu yang sedang sibuk menyelesaikan masalah microfon takemitchi yang tak berfungsi itu."okay, test test - ehem - sAwaRasEnAi kimi wA ShouJo nA no ~ boKua YarIchIn bIcChi n0 OsuDay0~~"
"y/n!!" tegur mikey. Dia lalu merampas mikrofon itu daripada y/n sambil tergelak kecil.
Dia tak sangka lagu itu yang dinyanyikan eish eish eish.
"ala saja nak test mic je.." kata y/n pula lalu terus merampas semula mikrofon itu dari tangan mikey.
Takemichi dan chifuyu yang sedang fokus pada microfon yang rosak itu juga menepuk dahi mendengar lagu yang dinyanyikan y/n.
Nasib baikla sekejap je dia nyanyi.
" yosh! Okay dah boleh!" kata chigiyu dengan teruja
"letsgoo000" kata y/n dengan teruja.
Sachiko yang hanya duduk mendiamkan diri itu merenung y/n dari belakang.
" yOOOOOO!!" jerit takemitchi dan y/n dengan serentak di mikrofon.
" jugeme jugeme gokou no surikire
Kaijari suigyo no suigyo matsu
Unraimatsu fuuraimatsu
Kuuneru tokoro ni sumu tokoro "Nyanyi y/n.
" yaburakouji no burakouji
Paipo paipo paipo no shuuringan!!" sambung takemitchi pula.Dia kemudian menghulurkan mikrofon kepada chifuyu.
Chifuyu yang duduk itu menggeleng geleng laju Namun akur setelah dipaksa oleh takemitchi dan y/n.
" shuuringan no guurindai
Guurindai no ponpokopii no "Beribu ribu lagu ditukar tukar oleh takemitchi dan y/n. Mereka berdua sibuk bernyanyi berduet.
Kadang mikey dan chifuyu menjadi mangsa untuk berduet dengan mereka.
Pernah juga mereka mengajak sachiko namun sachiko menolak.
Katanya," suara sachiko tak sedap, kalau sachilo nyanyi mesti semua orang pengsan.".
55 minit sudah berlalu.
" last last lagi 5 minit pilih lagu terakhir." kata y/n teruja.
Takemitchi mengangguk laju.
Dia kemudian terus menekan lagu pilihannya di skrin pemain lagu.
" fuhhh gempak la lagu dia! " kata y/n tergelak gelak melihat lirik dan lagu yang dipilih takemitchi.
Sedang mereka berdua menyanyi, dan tiba di bahagian korus...
" kokoroniiii kizamu kara!!" y/n dengan teruja menyanyikan bahagiannya dan memandang takemitchi.
Tiba tiba takemitchi memegang perutnya.
Dengan laju dia menghulurkan mikrofon kepada mikey dan berlari keluar bilik nyanyian itu diekori oleh chifuyu.
"er.. Kimi dayo kimi nandayo oshiete kureta..
( meaning : it was you it was always you! The one who made me realize..)
Kurayami mohikaru nara hoshizora ni naru..."
(if we can make even the darkness shine, it will be a starry sky)
Mikey menyanyi bahagian takemitchi memandang y/n.
Y/n yang tercegat itu dengan gelabah menyanyi bahagian nya.
Jantungnya berdegup laju.
Tambahan pula dengan lirik lagu itu seperti mikey meluahkan perasaan terhadapnya.
Eh kau ni y/n dia kan dah ada girlfriend. Y/n memarahi diri sendiri.
" kanashimi wo egao ni mou kokusanai de
( meaning : don't hide your sadness behind a laughing face anymore)
Kirameku donna hoshi mo kimi wo terasu kara~"
( because all the twinkling starts will shine on you)
Sambung y/n pula.
Credit lagu : hikaru nara goose house
P/s nyanyi la sekali while pasang lagu tu saya dah letak kat atas tu berserta terjemahan indo. Mweheheheh
Takemitchi dan chifuyu yang bersembunyi di sebalik dinding bilik nyanyi itu menepuk tangan.
"yes! Rancangan kita berjaya!" bisik Takemitchi perlahan.
Takemitchi memberi highfive yang agak kuat kepada chifuyu membuatkan y/n menoleh mencari dari mana bunyi itu datang.
" alamak."
Cepat cepat chifuyu menolak takemitchi.
Takemitchi yang ditolak itu dengan gelabah memasuki ruang bilik nyanyian itu semula dengan senyuman penub awkward
Dia yang terlajak jalan itu terlanggar y/n membuatkan kaki y/n terbelit di wayar mikrofon itu dan terjatuh.
Mikey cepat cepat memegang tangan y/n menahan y/n dari terjatuh tersembam.
Namun baru beberapa saat, dengan laju sachiko memeluk lengan mikey.
Menarik tangan mikey dari terus memegang tangan y/n.
"sayang.." kata sachiko perlahan.
Kata kata sachiko diendahkan nya.
Tangannya ditarik dari dipeluk sachiko.
Chifuyu yang terus masuk ke dalam bilik itu cepat cepat membantu y/n berdiri.
" daijoubu?" tanya mikey.
Y/n mengangguk.
Pandangannya ditukar ke arah takemitchi dan chifuyu
"ehe gomenne~" kata mereka tersengih sengih.
Y/n mencebik.
______________
" alaa.. Sachiko beli 3 je ticket, sachiko taktahu pulak y/n ajak diorang" katq sachiko memuncungkan mulutnya
Jauh dari sudut hati nya, berharap agar chifuyu dan takemichi pulang supaya dapatla dia buat y/n jealous
"ha.. Itu jangan risau. Nasib baik y/n minta discount kat pusat karaoke tadi. So, ada la duit lebih hehe." y/n tergelak kecil sambil mengeluarkan duit dari poket.
"tch" sachiko tak berpuas hati.
Y/n kemudian terus pergi ke kaunter ticket sambil mengibas ngibas duit yang akan digunakan untuk membeli ticket itu.
Sachiko merenungnya dari jauh.
Perlu ke kau rosakkan rancangan aku..
Takpe, siap kau!
YOU ARE READING
KAU, SANO MANJIRO ( MALAY EDITION mikey × Reader)
عاطفية[ malay fanfiction.] -COMPLETED! Y/n merupakan kawan baik mikey sejak Kecil lagi. Namun begitu, sebuah kejadian malanh membuatkan mikey dan y/n tidak berhubung lagi. -Eh baku betul bahasa aku HAHAHA anyways tak reti sangat la buat caption. Since...