Om en timma skulle vi sitta på ett plan. Saga och Sofie gick in i Victoria secret affären. Jag satt kvar och kolla mig runt om. Då kom Chris. Han satte sig bredvid mig och log. Han sa inget så jag sa inget heller.
Min klass bestod av
9 tjejer och 10 killar.
Tjejerna:
Jag Isabella
Saga
Sofie
Amanda
Klara
Iris
Olivia
Evelina
LovisaKillarna:
Christopher
Robin
Linus
Alvin
Tobias
Magnus
Peter
Anton
Isak
PontusJa jag vet en rätt liten klass men världens bästa klass med världens bästa klass föreståndare. Det kändes så hemskt att vi skulle spritlas efter skolavslutningen men så är det ju bara. Då kom alla killarna och de sprang runt lite på flygplatsen och larva sig. Chris sprang efter Robin eftersom han tog hans keps. Jag skrattade och då kom Saga och Sofie tillbaks. De hade små påsar. Vi satt och pratade alla ihop och fotade lite. Tiden gick lite långsamt men tillslut sa vår lärare "kom alla , vi måste börja gå mot flygplanet." Alla samlades fort och vi vart tvungna gå utomhus , för att sen gå upp för en trappa till planet. Jag skulle sitta bredvid Saga. "Yes jag fick ett fönster" sa jag till Saga och satte mig ner. Hon log och satte sig ner. Sen gick det fort när vi skulle åka , först en säkerhets förklaring och sen skulle säkerhetsbältena på. Det var en sån konstig känsla när de lyfte enligt mig. Efter ett tag fick vi ta av våra bälten. Tänk att vi skulle till Miami. Allt var liksom perfekt. Jag tog ner den där vita grejen som döljde fönstret. Det var moln och jag fotade. Det var bra väder också soligt och fint. "Det kommer bli bra det här." Sa saga och log med glittrande ögon. "Mm." Sa jag. "Speciellt för dej eftersom du har din lilla kärlek här." Sa hon och kolla på Chris. Jag rodnade. Vi beställde räk mackor bara för att och så Cola. Sen somnade Saga. Men jag var klarvaken , nyfiken och glad. Sofie kom. "Såklart har hon somnat." Sa Sofie och skratta. Jag flina , ja är det någon som Sover är det Saga tänkte jag. Jag kollade ut ur det lilla fönstret och sucka. Jag tog fram en bok.
Chris perspektiv:
Så vacker , varför så vacker? Robin snackade om något om hotellet vi skulle till men jag betraktade bara Isa där borta. Hon var djupt inne i boken , hon hade väll inte ens märkt nått om planet kraschat. Hon kolla ut genom fönstret och har förstod att hon tänkte på Matrix.
"LYSSNAR DU ENS?" säger Robin argt.
"Va? Nej. " säger jag och ler.
"Jag fattar inte ert förhållande. Ni har skedat, ni gillar varandra jätte mycket men ändå är ni inte ihop." Säger han.
"Ska jag vara ärlig fattar jag den typ inte själv." Säger jag och knuffar lite på honom. Han skrattar och säger "passa på när vi är på ett sånt fint ställe Chris."
YOU ARE READING
Secret Charm
RandomIsabella är en 15-åring tjej som sitter fast i livet. Just nu har hon ingen vän förutom hästarna, hon är ganska deprimerad och hon sitter fast i ett mörkt hål kan man säga. Men när Saga kommer tillbaks förändras allt. Sakta men säkert är Isabella l...