Planet hade landat och klockan var 22:00 på kvällen i Miami. När vi kom ut från flygplatsen var det varmt och det fläktade lätt och skönt. Då kom bussen. "Hello!" Sa busschauffören och alla hoppa på den. Chris satte sig bredvid mig.
Det lös massor ljus i hela staden och det gick runt människor i hela stan. Alla i klassen var upphetsade och öppnade sin fönster. Chris öppnade fönstret bredvid mig och då sa jag
"Håll i mig"
Han gjorde precis som jag sa.
Jag nästan hängde ut genom fönstret men Chris hade ett stadigt grepp.
Människor vinkade mot mig när jag vinkade mot de.
"Isabella vad håller du på med?" Hörde jag min lärare surt säga och jag fick ta in min överkropp igen.
Efter några minuter såg vi det.
Hotellet lös med färgade lampor och vi såg några fontäner. Alla nästan sprang av bussen. Det var varmt och alla hade lång byxor förutom Saga hon hade såklart sina favorit shorts.
Vi gick in i lobbyn.
En som jobbade där hälsade på min lärare. De pratade en stund medan alla kollade runt i lobbyn.
"Alla samlas vid mig." Sa vår lärare
Alla är nyfikna och kom på några sekunder till henne.
"Här är era nycklar." Sa hon
Hon höll i kort.
"Ställ er med era rumskamrater , de vi bestämde förut. Så ska alla få sina nycklar. Gå och lägg er nu och så syns vi vid frukosten imorgon" sa hon.
Jag ställde mig med Saga och Sofie.
Alla fick sina nycklar och sprang iväg.
Vi var sist
"Varsegod"
Jag tog nyckeln och vi alla tre kollade på den.
Vi kollade därefter på varandra.
Vi fick åka hiss till 10 våningen.
Vi hade vår dör längst bort i korridoren där vår klass var. Jag låter kortet åka in och ut och man hör ett ljud. Sen öppnar jag dörren och tänder en lampa. Jag står kvar vid dörren gapandes. Saga springer in och hoppar rakt på en säng.
"Den här är min." Säger hon med världens största leende. Rummet var underbart. Tre stora sänger bredvid varandra. En balkong. En teve och en soffa. Sen ett coolt badkar i badrummet. Det lukta gott och allt är fräscht. Sofie och Saga hoppade i sängarna de valt. Min säng var åt höger, närmast fönsterna. Sen Sagas i mitten och Sofies åt vänster.
Jag plockar fram min pyjamas och byter om. "Jag tänker sova naken." Säger Saga och klär av sig allt. Hon går in i badrummet och man hör att hon borstar tänderna. Jag och Sofie tänkte däremot ha pyjamas. Min pyjamas är bara ett par shorts i bomulls tyg och en T-shirt som jag har haft sen 5:an. Saga kommer ut när vi två går in. "Det här är helt galet" säger Sofie och ler. Jag ler tillbax. När vi både borstat tänderna och går till sängarna har Saga somnat. Jag och Sofie säger godnatt och släcker lampan. Herregud nu är vi här och jag kan knappt vänta på vad som kommer hända.
DU LIEST GERADE
Secret Charm
SonstigesIsabella är en 15-åring tjej som sitter fast i livet. Just nu har hon ingen vän förutom hästarna, hon är ganska deprimerad och hon sitter fast i ett mörkt hål kan man säga. Men när Saga kommer tillbaks förändras allt. Sakta men säkert är Isabella l...