Kapitel 5: Fylle-festen och en hjälte.

112 5 3
                                    

Jag vakna av en skön lördags morgon solljuset lyste smått in genom mina gardiner. Solluppgången var jätte fin och jag klädde på mig ridkläderna och åt frukost. När jag äntligen kunde cykla iväg till det perfekta stället i världen så vibrerade min telefon i väskan. Jag tog upp mobilen och på displayen står det, Saga. Jag svarar direkt.

"Hej bejb"

"Tjänare Älskling"

"Vad har du på hjärtat då?" Frågar jag.

"Ska ha fest ikväll , mina föräldrar är borta. Kommer du? Det är dags för det." Säger hon.

"Vi får se." Säger jag och lägger på

Jag trampar snabbt bortåt och när jag äntligen får upp dörren in till stallet så står Hanna (En Stall värdinna) och sätter upp listan med hästarna. Jag springer fram dit och jag ska ha Julius. Jag tänker lite och han har jag inte haft sen jag var en nybörjare. Jag går till Julius spilta och han ser rätt glad ut att se mig. Jag går till fika rummet där alla i min ridgrupp sitter och skrattar. "Hej Isabella" säger Denise

"Hej." Säger jag obekvämt.

"Hörde att Sanna ville ha dig med i specialgruppen." Säger en annan tjej som heter Lova tror jag.

"Aa precis." Kommer det ut från mig.             "Vill du inte vara med då?" Frågar två av de samtidigt och börjar skratta.

"Jag vet inte riktigt." Säger jag.

När jag ska lämna rummet kommer jag ihåg vad Saga sa att vara sann mot sig själv och andra. Jag sätter med bredvid de i en fåtölj. De ler. När vi äntligen ska börja rida så kommer Christopher och kollar på. Julius rör sig jätte fint i dressyren och han galopp är jätte fin. När jag har kommit halv vägs hem då jag är vid Ica ser jag Saga med några i gymnasiet och de puttar på varandra och har jätte kul. Jag hoppades att hon inte skulle få syn på mig men det gjorde hon.

"Kom Isa!"ropar hon högt.

Jag tar mig sakta ditåt och Saga kramar mig när jag är framme.

"Kommer du på festen , de ska." Sa hon och kolla bak på alla andra.

"Mm visst." Säger jag.

"Men jag ska hem nu.." säger jag och trampar iväg hemåt. Jag suckar och tänker jag är fortfarande kvar i mitt lilla skal. Jag fortsätter med några läxor. Då knackar det på dörren. Jag tar mig ner och öppnar dörren. "Hej.. vad hände vid affären?" Frågar Saga.

"Nej men jag var bara trött efter ridningen." Säger jag och ler. "Vill du gå hem till mig så kan vi fixa varandra inför festen?" Frågar hon och jag ler. Vi hoppar upp på våra cyklar och trampar iväg skrattandes.

Jag sätter mig på hennes säng och hon har tagit dit massvis med kläder och smink. Till mig så ger hon mig korta shorts och en liten tröja med accessoarer. "Ska jag gå runt så här? Frågar jag och kollar mig i spegeln. "Ja du är ju ur sexig." Säger hon och släpper ut mitt  hår från min slarviga fläta. Jag sitter i soffan när de första kommer och bara en halv timme senare är huset nästan helt fullt av massa tonåringar. Några från klassen  och många jag inte visste vilka de va. Men Saga verkade veta det. "Kom" säger Saga och drar mig till dansgolvet. Det märktes att Saga hade druckit lite. "Du suger på att dansa när du är full." Säger jag och hon ramlar i min famn. "Men tyst jag är bara lite full" säger hon irriterande. "Gå och gör nått annat nu Isa. Mitt haff är här!"säger hon och kollar på en kille som går i gymnasiet. "Okej men låt mig fråga hur många gånger har du festat?" Frågar jag. "3 gånger men det är första gången jag är full. Eller okej andra gången då" Säger hon och går mot sitt haff. Jag vänder mig om och ser en kille som kollar på mig. Jag hade aldrig sett honom förut men han börjar gå mot mig. När han kommer närmre och närmre får jag dålig magkänsla men när han är framme försvinner den. Han bara stirrar på mig ett bra tag. Tillslut så säger han "ska vi dansa vid tältet?" Frågar han. Tältet var ett stort tak på Sagas bakgård. Jag var inte rädd att gå dit med honom för många var där så vi gick dit. Vi började dansa där. Tillslut så tafsa han på mig. "Vad fan gör du?" Frågar jag och är nära på att slå till honom då han stoppar mig. "Du har en sexig röv" säger han och gör det igen. "Sluta!" Säger jag och börjar gå men han stoppar mig. "Vart ska du gå då?" Frågar han och ler medans han drar upp mig mot dörren och drar mig bort. Han är stark och jag känner hur jag skriker men det är som ingen hör mig. Han börjar dra mig längre bort då det är en kille som stoppar honom. "Vad gör du äckel? Hör du inte att hon vill att du slutar?" Säger han högt.

"Okej då , ta din flickvän då!" Säger han och kastar mig mot den killen som fångar mig lätt. Jag kollar upp och ser att min hjälte är Christopher. Jag känner hur tårar kommer och han tar med mig ut på gatan och vi går ett tag utan att vi säger nåt jag bara följer efter honom. Tillslut så låser han upp en dörr. Vi båda går in där. Det lukta jätte gott och han hjälpte mig till köket och jag satte mig på en stol. "Mår du bra?" Frågar han. "Ska jag va ärlig nej." Säger jag. "Tror du han? Skulle?"     Fortsätter jag. "Nej. Eftersom det var på en fest." Sa han medlidande. Jag visste att det var en lögn han hade tänkt att göra det , det förstod jag. "Jag borde inte dansat med han jag hade dålig magkänsla innan." Säger jag och suckar. "Det va rätt skumt faktiskt för jag var bara ute på en promenad med mormors hund, hon är granne med Saga och påväg hem hör jag någon skrika så då kommer jag och räddar dig." Säger han och ler. "Tack för att du kom." Sa jag. Jag mår helt plötsligt illa och sen blir allt svart. Jag vaknar upp dagen efter på en mörk brun soffa. Jag har en filt över mig och Chris ligger i en gungstol längre bort i rummet. Det dröjde några minuter innan jag kom ihåg vad som hade hänt. 134 missade samtal av Saga stod det när jag lyfte upp mobilen. Jag ringde till henne och berätta allt. Hon började gråta och tjatade om att hon var världens sämsta kompis. Nej det var hon inte enligt mig för hon visste ju inte ens att det hände eftersom hon somnade helt full i soffan. Chris öppna ögonen när jag pratat klart med Saga. "Godmorgon, en ambulans var här igår och din mamma kommer snart. Hon vet redan allt eftersom hon tvinga mig och berätta" sa han och log. Då kom mamma inrusande och krama mig. "Mår du bra?" Säger hon lugnt. "Aa" Säger jag.

Secret CharmWhere stories live. Discover now