Isabellas perspektiv:
När jag vakna låg ingen Chris bredvid mig och inte heller i gästsängen. Då hörde jag röster nere vid köket. Jag gick ner och såg Chris äta frukost med mina föräldrar. De skrattade och sen kolla alla tre samtidigt på mig. Det var ganska skumt men trevligt på samma gång. Jag satte mig på en stol. "Så ni verkar komma bra överens" sa jag och flina. Alla tre samtidigt sa "ja" Jag log och rufsa till Chris hår lite.
Senare så är vi klara med alla morgon förberedelser så då går vi ut och jag kollar i brevlådan. En av alla räkningarna hade kommit. Jag stoppa ner det i min lilla axelväska och sprang ikapp Chris. Jag tog hans hand , han svarade med att inte släppa den utan att göra samma sak. Alltså jag fattade inte riktigt om vi var ihop eller inte. Men det räckte för mig att bara gå där lycklig och att vi höll händer. Vi sa typ Inget men vi gick hem till honom och de hade tagit upp hans studsmatta så vi sprang bara till den och började hoppa. Vi skrattade och ropade högt. "Kolla vad jag kan." Sa jag och gjorde en handvolt. " dålig du är" sa han på skoj och gjorde en bakåtvolt. Hans mamma kom ut och skrattade åt oss. "Kom in så får ni fika." Ropa hon. Han nästan flög ut ur studsmattan och skynda in. Jag tog det lite lugnare och när jag kom in luktade det gott av att det var ny bakat. Jag satte mig på en stol framför Chris. Chris hade tur att ha en så fin mamma , jag menar han hade ju inte lika tur med pappan för han hade lämnat dom innan Chris föddes. Men som tur hade Chris mamma haft en bra utbildning och fick ett bra jobb. Hans mamma satte sig bredvid mig. Hon var snäll och luktade gott. Ett fint leende och hon var blond. Ett passande namn hade hon också , Cecilia. Jag var typ redan som en i familjen för Cecilia välkomnade mig snabbt. "Jag ska faktiskt på en resa med mitt jobb i sommar så ni kanske skulle vilja sova här i den veckan?" Frågar hon. "Ja vad kul" säger jag. "Vad bra , jag gillar ju inte när Chris är helt ensam" säger hon och Chris ser surt på henne. Hon går upp från sin plats och pussar honom på huvudet. "Vill du det då?" Frågar Chris mig. "Såklart." Säger jag och ler.
Nästa dag:
När jag går påväg till skolan känner jag bara. Jag vill inte , kan jag inte bara få slippa skolan. Men jag tänker om , du går i nian du måste gå ut med bra betyg. Kom igen nu Bella kämpa på. Jag suckar när jag ser skolan , då ser jag också Saga och Sofie. De vinkar och när jag springer till dom så springer de till mig och vi möts med en grupp kram. "Tjejer ni är bara för underbara." Säger jag. "Men du" säger de samtidigt. Vi satte hos i klass rummet. "Nu har vi samlat länge , flera år för att kunna åka utomlands, gods nyheter vi har fått ihop alla pengar." Säger vår klassföreståndare. Alla ropar i kö "Jaaa" Jag kommer ihåg när vi börja och nu är vi äntligen klara. Vi kommer vara borta i två veckor och vi åker om bara 3 dagar och vi kommer hinna hemma 5 dagar innan skolavslutningen. Det var som en dröm. Utomlands wow. Bo på hotell och bada. Då kollade jag på Chris. Jag log och han log tillbaka. Han ska med också. När jag kom hem började jag packa. Massa bikinis, Hår produkter och sånt. Sen packade jag ner massa kläder. Pappa kom in i mitt rum. "Min stora flicka ska iväg på klass resa." Sa han. Jag kramade honom. Tänk att snart satt jag på ett plan påväg till ett paradis med den speciella killen och mina bästa vänner.
YOU ARE READING
Secret Charm
RandomIsabella är en 15-åring tjej som sitter fast i livet. Just nu har hon ingen vän förutom hästarna, hon är ganska deprimerad och hon sitter fast i ett mörkt hål kan man säga. Men när Saga kommer tillbaks förändras allt. Sakta men säkert är Isabella l...