Kapitel 8: Han bevisar vem han är igentligen..

114 3 0
                                    

Martin sagan är över jag har ju såklart sett honom med en ny tjej ,jag såg de bakom Ica och de hade det nog väldigt trevligt. Om ni förstår vad jag menar. Träningen med Matrix går bara bättre och bättre. Snart är vi på en väldigt bra nivå inför SM. Är så peppad men det är rätt långt tid kvar. Idag ska vi ha terräng träning. Då såklart Matrix är extra svår. Men det är så roligt. Idag ska Saga följa med första gången faktiskt. Jag satte på mig mina nya ridbyxor. De var lila och jag satte också på mig min gamla marin blåa kofta. Cykeln hade punka så först åkte jag 2 stationer buss sen fick jag gå. Då såg jag Martin med ännu en ny tjej. Han fick syn på mig. Han sprang efter mig. "Hej , du har inte svarat när jag ringt." Säger han "Ja det är liksom det som är meningen,vi kan inte ha vänner, så Adjö." Säger jag rätt vuxet och går där ifrån. Han springer efter mig."Men va? Du jag gillar dej mer än vänner sättet. Men jag får iallafall strunta i att jag gör det eftersom du inte gillar mig på det sättet. Men jag ber om att vi ska vara vänner." Säger han. Jag tänkte ett tag, "ja vi kan vara vänner, men inte bästa." Säger jag och går. När jag äntligen är framme vid stallet så står Saga och väntar där. Jag berättar såklart allt medans jag börjar borsta Martix. "Vill du att jag ska filma och fota?" Frågar Saga. Jag ger henne min mobil utan att säga något. När vi äntligen är på terräng banan måste vi värma upp lite. Det gör vi på volter. Det var en solig men ganska blåsig april dag. Matrix pustade och frustade när vi hade galopperat en stund på volten. Tillslut var det äntligen min tur på banan. Första hindret var enkelt och samma känsla som alltid på Martix, frihet. Som om vi var vilda tillsammans . Han och jag. Han bockade efter nästa hinder , men jag var ett med honom så jag visste nästan att han skulle göra det och jag bara följde med , det var liksom magiskt.   Jag hörde Sanna ropa "En riktigt bra runda med Martix , vi måste bara få honom lite lugnare sen kommer det bli jätte bra." Säger hon och ser väldigt nöjd ut. Jag får hoppa den en gång till och jag viskar till honom innan "gubben ta det lite lugnt den här gången." Det är som han lyssnar jag får honom lugna sig och han hoppar fint hela banan. Lugnt och sansat med ändå snabbt. Sanna såg ännu nöjdare ut. När vi var tillbaka till stallet hade hon satt upp vilka som skulle vara med och vilka hästar. Alltså de som skulle till SM. Jag läste för mig själv.

Denise och Polly                    

Isabella och Matrix.

Lova och Hilda

Cajsa och Hawk

Malin och Summer

Tyra och Westly                      

Sofie och Tove                 

Alla de hästarna var väldigt utbildade och Matrix som låg lite efter man han är prio  ett just nu så det går framåt. När jag äntligen är hemma ser jag lådan med mina gamla saker igen. Nästa sak jag hittar i lådan är ett familje foto. Då mamma och pappa inte bråkade. Jag vill bara att de ska sluta. För de är lyckliga med varandra bara att de har problem med att både e trötta och så så det är inte så lätt att hålla sams. Jag kollade på bilderna och filmerna Saga tog. Jag klippte ihop lite av dagens ridlektion och la ut på instagram,  jag hade redan 120 följare. Men det var mitt andra inlägg så aa inte så aktiv. Det knackade på dörren. Där stod Chris när jag öppnade. "Hej" sa han. "Hej , vad gör du här?" Frågade Jag. "Jo det är såhär att mamma behöver någon som rider min svarta idag då jag rider fuxen så vill du?" Frågar han och hans ögon glänser som vanligt. "Ja men min cykel har punka." Säger jag och kollar på den. "Sitt på pakethållaren på min." Säger han och pekar på den. När vi åker iväg fläktar de skönt på hos och jag håller i hans midja. När vi är framme vid Ica ser jag Martin. Han kollar på mig och ser lite ledsen ut när han ser mig och Chris. Jag ler medans vi åker förbi honom. När vi är framme vid stallet så går vi in till privat anläggningen och jag får hälsa på hans häst säger han och öppnar boxen. Jag sträcker fram handen och han känner igen mig. Jag ler igen. "Vilken underbar häst" säger jag och beundrar den ståtliga hästen. Han började borsta den svarta pälsen. "Lycko dej att ha en egen häst, vad heter hon?" Säger jag med ett leende. "Hon heter Arlina men jag kallar henne Lina." Säger han och ger hans häst en puss på pannan. "Mammas fux heter Casio, men vi brukar kalla honom Pizzan." Sa han och skratta lite tyst. Han gav mig borsten och gick till fuxen. Lina kolla på mig lugnt och jag kände mig avslappnad. Du kan hämta hennes sadel nu sa han. Så jag var påväg till sadelkammaren då jag krockade med Chris. Vi skrattade och hämta sadlarna. När jag skulle sadla såg Lina lite sur ut men hon gjorde inget. Det gick rätt fort då vi hade kommit ut. Solen lyste och klockan var ungefär två. "Andra gången jag rider idag" sa jag och log. Han sa inget bara fortsatte. Vi hoppade upp på hästarna. Lina kändes stark och ganska stor men ändå lätt när vi skrittade fram. Samtidigt kollade jag och Chris rakt in i varandras ögon. Jag log mot honom och fick en känsla jag aldrig någonsin fått förut. Det liksom bubblade i magen. Var jag påväg att falla för honom? Vi skulle hoppa. Lina var stark och jag har inte ridit så många starka hästar. När jag kom mot första hindret i höger galopp tvekade jag men hon rädda mig fint med att hoppa. Fast det andra vägra hon på. Jag var jätte nära på att ramla men jag höll mig kvar. Då kommer Chris. "Tvekar du?" frågar han.

"Lite kanske." Säger jag mumlande medans jag kollar ner. Chris fingrar tar upp min blick på han. "Jag har sett dej rida du klarar det." säger han. Jag kommer igen mot samma hinder. Jag är lite osäker men jag skänklar på lite innan och hon tar ett stort galopp språng innan hindret och hoppar fint. Jag ler när jag landar och då är jag påväg till studsen, det går jätte bra och då ser jag att Chris filmar. "Din tur." Säger jag och tar hans mobil. Han ler och sätter fart i galopp och man ser att han behöver rikta in Casio mycket men det går bra. Jag tog hans mobil och filma när han kom till studsen. 40min senare:

Vi tog av sadlarna och tog hand om hästarna. "Det där var kul" sa jag och log när vi var klara. "Du gillar väll Matrix?" Frågar han. "Japp" säger jag och nickar. "Varsegod" säger han och ger mig en teckning. Då kommer minnet tillbaka då jag sprang ifrån honom. Han satt då med ett ritblock och teckna av Matrix. "Tack" säger jag och log. Han kunde bli konstnär den var så fin. Vi satte hos ner i sofforna i fika rummet. "Det känns så konstigt att vi inte har pratat mer." Säger jag. "Ja det gör det." Säger han och ger mig en bulle. Jag vet inte hur länge vi satt där och prata men det var bara så mysigt. Han var så smart, han hade idéer om nästan allt. Att lyssna på honom var som en magisk saga. Jag önska jag kunde stanna här hela dagen. Men sen gick vi till cykeln och cyklade iväg. Vi stannade vid Ica för att han skulle köpa mjölk till sin mamma. Då såg jag Martin. "HEJ!" ropa jag högt och vinka till honom. Han stod där med några , han såg mig men ignorera mig. De andra runt honom gick där ifrån. "Vad vill du?" Fråga han surt. "Vad är det?" Frågar jag förvånat. "Jag försökte förklara där att jag inte gilla , hade nått på G eller någonsin kysst dej för dom." Sa han ännu surare. "Men vi har ju kysst." Säger jag. "Ja men min status sjunker ju om de vet det, eftersom du är ett barn typ." Säger han och går. Hela jag fylls av ilska och jag kastar en sten på honom. Då kommer Chris. Han börjar åka. När vi äntligen är framme vid mitt hus så kramas vi. "Vi måste va någon dag." Säger han och ler. När jag går in i huset så blir hela mitt hjärta varmt av Chris. Men Martin däremot var en riktigt lögnare. Jag hatade verkligen honom nu.. Han klara sig med sin charm men idag bevisade han vem han är igentligen.

Secret CharmDonde viven las historias. Descúbrelo ahora