Jag såg ut över skolgården från fönstret längst bort i vänstra hörnet i vårt lilla klassrum. Jag tänkte på hästar , speciellt på Matrix. Stallets vackraste häst , enligt mig. Jag kunde se hans gallopp språng ute på en stor äng. Men alla glada personer som lämna klass rummet väckte mig hur mina fantasier. Skolan var slut för idag och idag ska jag rida. I min skola så hade jag inga vänner , det är inte så att jag blir mobbad det är mer att jag håller mig untanför , jag gick mot mitt skåp och kolla inte på nått annat förutom mina saker. Jag sprang hem i spöregnet det fortaste jag kunde. Jag kom in i lilla köket och såg lappen på bordet , "Jag är på möte just nu." Ps: Pappa och jag bråkade idag igen , så pappa är hos farmor antar jag" Mvh/ Mamma.
Jag slängde lappen i papperskorgen och suckade. Jag kollade mig i spegeln och tänkte "shit så ful du är patetiska människa." Jag kolla på den spinkiga lilla tjejen med fräknar i ansiktet som jag hatade. Jag sprang in i mitt rum och klädde på mig mina ridkläder. Jag slängde på mina ridskor och cykla iväg med full fart mot ridskolan. Jag öppna den stora dörren försiktigt och den lugnande doften trängde in i min näsa. HÄST tänkte jag och kollade på häst listan, "Matrix". JA! tänkte jag och blev jätte glad. Hans spillta stod längst bort inne i stallet. Han kände doften av mig och vände huvudet mot mig. Jag gosade med hans huvud och gav honom en morot jag hade fått med mig hemifrån. Då hörde jag häxans röst, Nova. Hon stod med Nathalie och pratade om att Novas gamla häst hade dött för några månader sen , och att hon leta efter en ny. Då såg jag min ridlärare framför mig som sa "kan du byta till Polly idag? , Nova ska provrida Matrix." sa hon med sitt vanliga vita leende. Jag ville mest av allt säga nej men det som kom av min mun var såklart "mm." Nova kom fram och börja borsta Matrix. Min ridlärare gick och jag fortsatte klappa Matrix på mulen. "Gå bort från min framtida häst." sa hon och putta mig. "Det är inte din häst än." Mumlade jag. "Vänta gillar du Matrix? Vad synd för dig mummlis!" sa hon och putta ut mig. Jag tog en borste och gick till Polly. Polly trösta alltid mig och var den som är bäst på att trösta i hela världen. efter en i min ridgrupp kom och jag var klar så jag gick och kolla på Matrix och Nova när de red. Alla tycker att Nova är en skit duktig ryttare men det var ju bara på hennes förra häst Kollins, men han var ju skit snäll , alltså inte som sin rytta. Matrix gjorde en fin form men han såg ut som att hata det. Nova drog alldeles för mycket för Matrix smak. Hon var väldigt hård mot honom och förvänta sig väldigt mycket. Jag gick till sadlarna och hämta Pollys sadel. Han nafsa lite i luften men han lugna ner sig fort och jag satte på hans skydd och träns. Sen stod jag och vänta på att Sanna min ridlärare skulle komma och säga åt oss att komma ut. "Kom nu" hörde man henne ropa inifrån ridhuset. Alla var klara ganska fort, jag är den yngsta i min ridgrupp jag är bara 15 och alla andra i min ridgrupp är ca 17 år faktiskt.
30min senare:
Polly hade en fin form i sina travsprång och jag tittade mot hindret, det var 1.10cm. Han kom mot det i vänster gallopp och hoppade galant, Sanna såg nöjd ut och ropade "Bra Isabella!" När jag stanna såg jag att Nova satt och kolla. När alla hade hoppat banan så fick vi skritta av de ute och alla satt och skratta och pratade och jag gick längst bak. "Gick det bra för dig Isabella? " frågade Denise ifrån min grupp. "Jag hoppas det." sa jag som ett lätt svar. Jag sadla av och tog av allt annat, jag borsta och skötte allt sånt. Sen så sa Sanna att han skulle va i hagen så jag tog på honom grimman och satte fast grimskaftet. Jag släppte loss honom, han gick lugnt iväg mot hö högarna. Jag gick in och såg Matrix , han var så fin med sina mörka bruna fläckar. Jag gick iväg och mamma stod med bilen och väntade på mig. Jag kände hur jag slumra till.
CZYTASZ
Secret Charm
LosoweIsabella är en 15-åring tjej som sitter fast i livet. Just nu har hon ingen vän förutom hästarna, hon är ganska deprimerad och hon sitter fast i ett mörkt hål kan man säga. Men när Saga kommer tillbaks förändras allt. Sakta men säkert är Isabella l...