Jag går ut genom ytterdörren och nästan skuttar iväg till Chris hus. Vi har varit några gånger. Eller många gånger och ofta. När jag kommer dit så plingar jag på. Hans mamma öppna med ett leende. "Kom in Bella" säger hon och jag tar av alla mina ytterkläder. Han sitter i soffan och kollar på tvn. När han ser mig så skiner han upp. Han ger mig en kram. Vi går upp till hans rum. "Lina klarade 1,45 igår." Sa han och såg glad ut. Jag sa inget , gjorde bara en tumme upp. "Kom vi går ut." Sa han.
När vi gick ut och upp mot skogen så hade vi med hos picknick. Ja det var maj. Fåglarna kvittrade och vi la ut filten på ett jätte fint berg. Utsikten var magisk. Allt var så fridfullt. Jag pekade på sjön och sa "där måste vi bada i sommar." När jag tog ner handen så råkade jag lägga min hand på hans. Jag tog bort den fort och rodna lite. Men han tog den igen och kolla rakt in i mina ögon. Vi kom närmare varandra, idag skulle jag få kyssa Christopher Karlsson. Men nej , såklart skulle gud säga att vi inte skulle det genom att en fågel bajsa exakt på mitt hår. Den vita kladdiga saken lukta jätte äckligt. Chris skrattade och sen fick jag iallafall en puss på kinden som tröst innan vi skildes åt av att jag skulle hem och duscha. När man stod i duschen känner jag mig alltid varm och trygg. Äntligen hade jag fått bort all fågelskit från håret. När jag kom upp till mitt rum så klädde jag på mig en one-piece eftersom jag inte orkade ha något annat. Då såg jag lådan med mina saker. Jag öppna den och tog upp nästa sak. Det var ett gosedjur , en vit tiger med blåa ögon. Den vann pappa till mig på grönalund. Sen såg jag en bild på mamma och pappa när jag kolla ner i lådan. De var en bild när de
Nyss hade blivit ihop. Mamma var 16 och pappa 18. De kysstes på bilden och såg jätte lyckliga ut. Jag kommer ihåg när de gav den till mig. De sa, du vet att det är den rätta , då du kysser den och blir förälskad på nytt. Då började jag tänka ,det var jätte längesen de kysste varandra det är kanske därför de har glömt bort att de äskar varandra. Jag la undan lådan. Jag la gosedjuret på min säng och bilden ställde jag på en hylla över min säng. Då kom pappa in. Han såg bilden och blev tyst. Jag krama honom. Han pussade mig på pannan och fråga "din mamma kommer inte hem förens övermorgon så du kanske vill hitta på något med mig hela helgen?" Jag log och sa "mer än gärna" "vad sägs som filmer , godis och mys ikväll och imorgon har jag bokat en uteritt på din ridskola. Du och jag." Sa han. Jag log och krama om honom. Pappa ska rida för första gången imorgon , han som är lite rädd för hästar och först när de äntligen hade råd med det så fick jag inte. Eftersom han tycker det är för farligt. Men pappa hade börjat gilla det mer och mer och imorgon ska han till och med rida. Kvällen kom var det exakt det vi gjorde. När jag och pappa var ensamma , det var så mysigt. Vi kunde verkligen prata om allt och vi skrattade. Det dröjde innan vi gick och la oss. Men efter en trevlig kväll låg jag i min säng och höll på med min mobil. Det var många kommentarer på min video , alltså den när jag hade terräng. Jag släckte lampan och la undan mobilen. Jag tog upp den igen och bilden på mig och pappa som vi tog ikväll la jag ut och skrev. "Pappa nån dag hittar jag min prins men du kommer alltid vara min kung." Jag la undan mobilen och börja tänka. Hitta min prins. Kunde det vara Chris. Jag blev alltid lycklig när jag tänkte på Chris. Var jag förälskad för första gången? Det är lite läskigt men även spännande. Men jag tror inte han vill ha mig ändå. Han tycker säkert att vi är bästa vänner. Eller är han kär i mig också? Jag fick ju faktiskt en puss. Jag somnade lycklig medans jag tänkte på Chris.
ESTÁS LEYENDO
Secret Charm
De TodoIsabella är en 15-åring tjej som sitter fast i livet. Just nu har hon ingen vän förutom hästarna, hon är ganska deprimerad och hon sitter fast i ett mörkt hål kan man säga. Men när Saga kommer tillbaks förändras allt. Sakta men säkert är Isabella l...