Jag vaknade när solen lös starkt. Saga och Sofie satt på balkongen påklädda och helt klara.
Jag började klä på mig och när jag är helt klar är det dags att gå ner och äta frukost med klassen. Då möter vi Chris och Robin. "Hej" sa jag och log. Robin lyfte upp mig och sprang medan Saga hoppade upp på hans axlar. Sofie fotade hos och hon och Chris skrattade.
Frukosten var stor och det fanns mycket att äta.
Hela klassen fick sitta vid ett och samma bord.
Jag tog en bricka och la massa frukter och bär , en skål flingor och mjölk på den. Sen hällde jag upp vatten i ett glas och satte mig bredvid Chris och Robin vid bordet. Det var pratigt men väldigt mysigt.
"Ni får i stort sätt göra vad nu vill men middagen är 19.00 här och sen under-hållning så kom då." Sa vår lärare. Klockan var bara 10.30 än så länge så vi sprang upp till rummen, böt om till bad kläder och hoppa i poolen. Då kom Evelina och simma till mig.
"Jag såg att man kunde rida på stranden. Kan vi inte få med hos så många som möjligt och följa med?" Säger hon och ler.
"Seriöst? Jag trodde du var rädd efter du vet olyckan?" Säger jag.
Hon red på min ridskola förut och var en av de duktigaste och tog hand om en av de bästa hästarna men han är pensionärs häst nu. Men sen så red hon en ny ponny en dag på terräng banan och ingen glömmer den dagen. Ponnyn landa först med framhovarna på hindret hon höll sig kvar men ponnyn fick ont i benet. Så hon fick byta till Polly. En av våra största hästar. Det gick bra hela banan men sista hindret så landar Polly jättekonstigt och faller ihop, Evelina flyger iväg. Hon kämpar för att ta sig upp fast hon blöder i ansiktet och har slagit i hindret vid armen så hon inte kan röra på den.
Men då kommer Polly som har panik och springer på Evelina som ramlar och får en av Pollys hovar på sin rygg.
Hon skriker och alla hör det och både hon och Polly faller ihop.
Evelina åkte in akut till sjukhuset och var inte i skolan på flera veckor.
Polly var halt i flera veckor dessutom.
Sen dess har hon bara kommit till stallet en gång men aldrig ridit."Ja men ända sen jag var typ 2 år har jag vilat rida på stranden." Säger hon.
"Men då kör vi på det" säger jag.Jag och Evelina frågar alla i klassen men vi fick bara med hos Saga , Robin , Chris , jag och Evelina. Vi gick alla fem efter att ha bytt kläder iväg till stranden , därefter upp för en backe och då ser man ett stall. Alla går in och en kille kommer fram till hos. "Hi, are you guys here to ride on the beach?" Säger han. "What? How you now that?" Säger Evelina. "Oh I just guess" säger han.
Vi pratar mer om vad för hästar vi ska ha och hur allt kommer gå till.
Vi får också välja om vi vill ha sadel eller barbacka. Såklart väljer jag , Chris och Evelina att inte ha en sadel.
Men Robin vill ha en.
Vi kollar på Saga och hon ser fundersam ut.
"Saga det är nog bäst att du tar en eftersom du inte vet så mycket om ridning" säger jag. "Nej jag vill inte ha någon" säger hon bestämt.
När vi äntligen är klara får vi gå till våra hästar.
Evelinas häst är en rödskimmel som verka lite busig. Men en riktig charmör
Sagas ponny är en brun som Robins häst är.
Chris är en ljusbrun skäck.
Då såg jag min , en stor häst som är appelgrå. Han kollade på mig med stora upplysta ögon och jag log stort.
När vi var helt klara med allt fick vi gå ut med de och hoppa upp. Jag hade den största hästen men jag kom ändå upp först. Jag fick börja skritta runt omkring i små cirklar. Tillslut kunde vi vara påväg till en lång strandslätt. Man märkte på hästarna att de blev lite taggade hur närmare man än kom. "One, Two, Three, Go!" Ropa han som var med från stallet.
Min häst bocka av exakt då och därefter sprang iväg i fullgalopp. Evelinas var strax bakom mig och tillslut kom hon ikapp. Hon skrattade och jag också. Jag kollade tillbax och Chris var strax bakom hos medan Saga och Robin lite längre bort.
Åh vad härligt. Vattnet skvätte upp på mina ben och solen sken starkt på mina fräknar. Då blir Evelinas häst het och kutade iväg. Bockning efter bockning men Evelina höll sig kvar. Det dåliga är att Sagas häst såg detta och gjorde samma sak. Saga föll av vid andra bockningen. Stranden var snart slut så vi var ändå tvungna att stanna. Jag skritta till Saga som låg och skratta. Jag log mot henne och hennes häst bara stod där och putta på hennes arm lite med huvudet. "How are you?" Frågade han som varit med hela dagen. "Good" säger Saga och får hjälp upp på hästen igen. "Its The first time this year they ride on the beach" säger han. Vi får bada längre ut i vattnet så hästarna plaskar och gnäggar. Till sist får vi galoppera tillbax och då går allt bra.
KAMU SEDANG MEMBACA
Secret Charm
AcakIsabella är en 15-åring tjej som sitter fast i livet. Just nu har hon ingen vän förutom hästarna, hon är ganska deprimerad och hon sitter fast i ett mörkt hål kan man säga. Men när Saga kommer tillbaks förändras allt. Sakta men säkert är Isabella l...