Başlangıç olan SON

6 1 1
                                    

Merhabalar! Kitabın son bölümüne hoş geldiniz. Çok uzatmadan geçelim.

~ 2019 olması gerek galiba sksksksk kitaba başladım. Okuldaki bazı tiplere gıcık kapmıştım, e haliyle watt'de de yeniydim, hemen bir şeyler yazmak istedim. Ve aslında hiç düşünmediğim kadar bana katılanlar oldu. Özelden: *Haklısın, evet, ben de böyle düşünüyorum* yazanlar oldu. Çok fazla bölüm gelmedi, çünkü zaten kitabın bir amacı da yok. Belki de amacı aynı düşünen insanları bir araya toplamak.. Kim bilir?

Ama şimdi, anlıyorum. Hayatta her insanla karşılaşacaksınız. Güleceksiniz, eğleneceksiniz, belki de üzüleceksiniz. Size kalmış. Her insan tecrübedir, yarın neler olacağını bilemeyiz. Bizi hangi sürprizlerin beklediğini bilemeyiz, o yüzden an'da takılı kalmamak gerekiyor, umursamamalısım, kendine odaklanmalısın.

Eskiden hep *neden insanlar böyle?* diye sorgulardım. Ama şimdi takmıyorum bile. Herkes kendi gibi, her insan kendine özel. Birilerine zarar vermedikce, atıyorum mesela, kendini övse bile bu konuda hiç bir şey yapamayız. O öyle, onu değiştiremezsin. Bu hayatta değiştirebileceğimiz kesin olan şey kendimiziz.

Kendinize odaklanın, hayatınızı güzelleştirin. 3 günlük dünyada 1 saniyenizi bile başkalarına harcamayın. Bunu söylediğimde herkes sanki pişman olmuşum gibi bakıyor. Hayır, ben diğerlerinden öğrendim. Onlar üzülünce ders çıkardım, böyle yapınca şöyle olacağını gördüm. Hayata yalnız kendi açımdan değil, etrafımdakilerin gözünden baktım.

Anladım ki, en sonda her koyun kendi bacağından asılır. Seni seven ve senle anlaşamayan birileri her zaman olacak. Bu yüzden yarınlar olmayacakmış gibi sev hayatını. Her zaman güleryüzlü olmayabilirsin, bu normal. Utanmamak için ağlamayan insanlar var. Ağla gitsin, kimseye hesap vermek zorunda değilsin. Yalnız hissedebilirsin, senin gibi yüzlerce insan var. Kalabalık ortamlar olacak, kendini yalnız hissedeceksin. Eğlenmene bak.

Çok/dürüst çalışırsan mutlaka verim alacaksın. Sabretmek gerek, belki de sonuca çok az kalmıştır. Okulda kopya da çektik tabii kdjskfhdsk ama önemli an, her şeyi ispat edecek o an var ya.. Başkalarını kandırabilirsin, ama eğer hedefin, *mesela* üniversite ise, o zaman kopya düşmanın olur.

Zor sınavlar olurdu dershanede. Çocuklar bir birilerine cevapları yollarlardı. Eksiksiz yazar, sonra gururla kağıtlarını teslim ederlerdi. Ben de düşündüm, bir kere kopyalasam ne fark eder, ama benim için önemli olan insanlara mükemmel olanı göstermek değil, kendi yanlışlarımı öğrenmekti. Onların 1 yanlışlarının önünde benim 2-3 yanlışım oldu, notlar aldım, aynı yanlışları yapmamak için çabaladım, en ufak şüphelerimi öğretmene sordum. DKFJKLJFKSJDLK bir inek öğrenci değildim tabii, onlar 1 bakışta öğrenirler. Galiba...

Üni sınavı günü herkes gergindi tabii. O kopya çekenler düşük puan aldılar. HAYIR, kopya çekenler böyle böyle olur demiyorum ndskjdskj Zaman zaman hepimiz kopya çekeriz. Ama bir an gelir ki, orda durmalısın. Eğer hedefine giden yolda bu sınavın önemi varsa, çok çalışmalısın.

Tavsiye vermiyorum aslında ksjkdjsdks kendi çıkarımlarımı söylüyorum, tabii bunlardan nasıl sonuç çıkaracağın, elbette sana kalmış.

Sen de bir şeyler anlatmak istersen yaz buraya, kaç yıl sonra gelir görürsün belki. Kitabın ismini nasıl düşündüm hic bir fikrim yok jkjdksjk

"Seni Tanımlıyorum"- Kendini tanımlayacak kişi de sensin. Filmlerdeki gibi çok şey gördüm, ama hiç, birinin geçmiş huylarını araştıran görmedim. İnsanlara hangi yönünü gösterirsen, onu görürler.

Kimse için değişme WOOHOO, bu da benden sana kıyak. Çizgi film izleyeni, farklı tür şarkı dinleyeni, kendi zevkine uymayanı, farklı giyineni, konuşanı, susanı, herkesi linçleyen olacaktır.

Geriye dönüp baktığınızda gülümseyeceğiniz hayat yaşayın. "Keşke"-leriniz olmasın diyeceğim, ama herkesin illa vardır. Rüzgarı hisset, gülümse, zorluklara karşı gülümse. Elbette düşmeler olacak, yorulacaksın. Hayatı zorlu mücadele gibi görme. Ama bazı insanlar böyle görerek güçleniyor idk. Düz, bazen taşlı, çiçekli tarla gibi gör, nasıl göreceğin sana kalmış.

Ama o rüzgarı, sıcağı, soğuğu hisset. Her gün sana verilmiş şanstır. Şansını iyi kullan ;)

İYİ GÜNLER BOL EĞLENCELER (づ ̄ ³ ̄)づ

Seni TanımlıyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin