MOTIVASYON gerekir herkese...
Hergün kendini geliştir. Böyle derken elbette SIHIR falan olmuyor. Ama ben sizinle çalışarak (bir-birimizle) başara biliriz. Dersleri dostumuz yaparız, işler arkadaşımız olur.Önce not defterin olsun. Herşeyi not et. O zaman yaptığın dersler göz önünde olacak. Sayfaları böl, testler çöz.
Ben bu sayfayı 10 gune yazacağım ki, hertarafı kaplasın.Devam edelim. Bazı insanlar masası boş olunca daha iyi ders çalışır. Ama ben kendim ne kadar çok kitap olursa, o kadar motive oluyorum.
Testler bir tarafa, defterler de şu köşeye misss. Hadi o zaman zaman harcasak bile masamızı düzenleyelim. Let's go!!! Bende yapıyorum.DÜZENLEMEDEN ÖNCE
DÜZENLEMEDEN SONRA:
Dediğim gibi: Kitap ne kadar,
Motive o kadar...
Ne diyebilirim ki? Sizi bilmem ama bence dereler (dağlar) kadar fark var. Şu iki masa arasında...Neyse, şimdi geçelim plana. Test yapmak önemli. Ben biraz okudum. Araştırdım. Bazı insanlar müzikle ders çalışıyor. BENCE YALNIŞ!!!
Şimdi ben bu hikayemde doğruları acı olsa da söylüyorum ya! Evet! Siz öylemisiniz bilmem ama (Bence öyle değilsiniz) bazı insanlar var ki, ders çalışırken biliyormusunuz, neden müzik dinliyorlar? "Havalı takılmak" için. İnanın bende duyunca şok oldum. Gelelim işin doğrusuna...Aslında müzik dinlemek iyi. Dertleri unutturur. Mutluluk hormonunu tetikler ve mutlu oluruz. Ama..
Eğer yeni bir bilgi öğreniyorsanız, sakın müzik dinlemeyin! Çünkü, beyin aslında müziğe odaklanıyor. Okuduğun bilgi uçup gidiyor. Bu yüzden bizden tavsiye: Verimli öğrenmek istiyorsanız, okurken müzik dinlemeyin.Buraya müzik (şarkı) önerilerinizi yazın...
Şimdi plana geri dönelim. Bazıları diyor ki, kendini ödüllendir. Şimdi doğruyu söylemek gerekirse, birazcık caydım galiba. Yani ödülüm hazır ama o kadar test yapmak istemiyorum. Ahhh... (Elbette hepsini yaptım).
Ödül koymayın bence.
-Neden?
Çünkü, bence ödül olunca insan çabuk bitirmek istiyor.
-Tamam bitirsin bunda ne var?
Sorun şu ki, zor sorular zaman ala biliyor. Bu durumda o kişi ya o soruyu çözmeyecek, ya da gözü kapalı bir seçeneği işaretliycek.
-Anladım.Verimli ders çalışmak için telefonu kenara koy. Ah başımızın belası! Senden ayrılamıyorum!!! Buna çözüm ne? İşte bu biraz zor soru oldu galiba. Hmm. Uçak modu işe yaramaz. Zaten telefonu sessize bile ala bilirsin.
-Acaba?
-Ben bilmiyorum! Lütfen ama, telefondan ayrı kala bilseydim, sosyal medyada bu kadar kalmazdım herhalde.
-O zaman şöyle yapalım. Klasik bir şey. Zamana bölelim 1 saat ders (mesela) ve 30 dakika (atıyorum) telefon falan. Yani böyle...Şuna bir göz atın derim. (Resimler BARIŞ ÖZCAN- a aittir)
Bu yazılar aslında her yıl için geçerlidir. Hadi sende kendini baştan yarat!!!İstekler belli. Şimdi sıra geldi nasıl yapacağımıza...
1) Daha sağlıklı olmak için: Mesela günde 10000 adım atacağım.
2) Daha akıllı olmak için: Mesela her gün 20 dakika sesli kitap okuyacağım.
3) Daha mutlu olmak için: Mesela her gün 30 dakika telefona bakıcam. Sonra sadece telefon kenarda duracak.
4) Daha sosyal olmak için: Mesela her gün birisine güzel bir söz söyleyeceğim.
------------------------------------------
Arkadaşlar bölüm nasıldı? Umarım yardımcı olmuşumdur. Sosyal medyadan bana ulaşa bilirsiniz:
@ nunuveblog
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Seni Tanımlıyorum
NonfiksiIşte!.. Herkes kendini bu Kitap'ta bulacak! Elbette. En büyük psikolojik kitabımı şuraya bırakıyorum. Dünyada binlerce insan var. Bin mi? Trilyon mu demeliyim? Her birinin kendine özgü parmak izi olduğu gibi, kendi karakteride var. Şimdi sizlere tak...