Ingilizce ögrenmek
Basit İngilizce Diyaloglar – Günü Kurtaracak Karşılıklı Konuşma Örnekleri
Dünya üzerinde hemen hemen her ülkede olduğu gibi Türkiye’de de ana dilimizden sonra en yaygın bilinen ve kullanılan dil hiç şüphesiz İngilizcedir. Siz de bu dili anlıyor ama konuşamıyor musunuz? Yalnız değilsiniz, çoğumuzun dil düzeyi tam da bu seviyede! Ancak merak etmeyin, temel İngilizce konuşma diyalogları ile pratik yaparak konuşma becerinizi geliştirmeye başlayabilirsiniz.
Evet, birkaç diyalog kurmayı öğrenmekle sular seller gibi konuşamayacaksınız. Ancak yine de şirkete gelen yabancı ziyaretçilerle ya da seyahate çıktığınızda resepsiyonist ile anlaşabilir, restoranda dilediğiniz yemeği sipariş verebilir ve günü kurtarabilirsiniz!1. İngilizce Günlük Konuşma Diyalogları!
İşe temel ihtiyaçlarımızı karşılamakla başlamalıyız. İnsanlar sosyal varlıklardır ve bu nedenle tanışma, selamlaşma gibi İngilizce günlük konuşma diyaloglarıkurabilmek bizim için önemlidir. Kolay telaffuz edilen ve akılda kalan cümle kalıpları ile insanlarla güçlü bağlar kurabilir, sıkı dostlukların ya da kuvvetli iş ortaklıklarının temelini atabilirsiniz.
Hi, my name is Ezgi. What is your name?
(Merhaba, benim adım Ezgi. Senin adın ne?)Hello I’m Alvino. Nice to meet you.
(Merhaba, ben Alvino. Tanıştığıma memnun oldum.)Me too. I’m from İstanbul. Where are you from?
(Ben de. Ben İstanbulluyum. Sen nerelisin?)I’m from Madrid, but I live in Germany.
(Madridliyim, fakat Almanya’da yaşıyorum.)Why are you here? Do you study or work?
(Neden buradasın? Okuyor ya da çalışıyor musun?I work in a company as an engineer.
(Bir şirkette mühendis olarak çalışıyorum.)That’s really good. Please call me if you need any help.
(Çok güzel. Yardıma ihtiyacınız olursa lütfen beni arayın.)Oh really. That would be good.
(Gerçekten mi! Çok iyi olurdu.)This is my phone number.
(Bu benim telefon numaram.)Thank you so much.
(Çok teşekkür ederim)See you later.
(Sonra görüşürüz.)Goodbye.
(Güle güle)2. Hastanede İhtiyaç Duyabileceğiniz Cümleler
Kaza geliyorum demez, gelir! Bu gerçekten yola çıkarsak yabancı bir ülkedeyken küçük bir kaza geçirmemiz, hastalanmamız ya da ülkemize gelmiş yabancı uyruklu birinin tıbbi müdahaleye ihtiyaç duyması olası bir durumdur. Böyle durumlarda karşınızdaki ile iletişim halinde olabilmek için İngilizce konuşma diyalogları kurabilmek hayat kurtarabilir.
You are not looking good. What is the trouble with you?
(İyi görünmüyorsun. Sorunun ne?)I have a bad backache.
(Kötü bir bel ağrım var.)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Seni Tanımlıyorum
No FicciónIşte!.. Herkes kendini bu Kitap'ta bulacak! Elbette. En büyük psikolojik kitabımı şuraya bırakıyorum. Dünyada binlerce insan var. Bin mi? Trilyon mu demeliyim? Her birinin kendine özgü parmak izi olduğu gibi, kendi karakteride var. Şimdi sizlere tak...