"YAHHHH!!! KIM DOYOUNG!!! BAGI BALIK BEG SEKOLAH AKU!!!" terpekik telolong Sakura menjerit ke arah Doyoung sambil mengejarnya.
"Yah! Park Jeongwoo!! Amik!!" Doyoung membaling beg Sakura ke arah Jeongwoo yang tengah siap² nak tangkap beg tu.
Ketika ini, Sakura mengajak kelima-lima sahabat sehati semati dia tu ke rumah Asahi. Sebab budak tu bosan duk rumah main ngan bibik dia je..._-
Bayangkan, dengan kedatangan lima ekor babun itu, maka huru-hara lah laman belakang rumah Asahi tu. Tabahlah ye, bik?
Author teringat kes bakar barbie tu... Kesian Junkyu kene sita blackcard dia sebab kes tu.🤣🤣🤣🤣. Nony ngan Nana pulak dengan rasa tak bersalahnya, meninggalkan budak Sakura tu tertido. Jihoon? Hilang ntah ke mana... Dah lari cerita ni. Ha... Sambung².
Situasi sekarang:
Yedam sedang duduk di bangku belajar diorg... Ala... Yang macam meja kayu letak kat taman belakang tu... Tak paham sudah, author xde gambarnye, jd, korg imagine je lah ya? Sambung balik situasi sekarang. Singkat cerita,
Yedam tengah berlatih main ukulele. Doyoung ngan Jeongwoo tengah usik si Sakura tu. Haruto nak hentikan usikkan diorg, tapi, beg Sakura asyik terbaling kat dia.... Je. Maklumlah, tinggi orangnya, even baru umur 6 tahun:v
Junghwan.... Tengok diorang berempat main tanpa dirinya sambil memakan donat kesukaannya yang di beli oleh Tera noona yang datang rumah Asahi tadi. Katanya nak jumpa Mashiho. Ada papelah tu~( ̄▽ ̄;)~
"Sudah, sudahlah tu. Korang ni. Aku tak dapat fokus tau!" kata Yedam menhentikan usikan yang layaknya seperti WWE edisi 2021.
"Rutoya~ Gwenchana?" tanya Sakura setelah perlawanan WWE itu berakhir. Dan, dia baru sedar, si Haruto tu dah lebam sana sini. Habis muka pololess dia. Si Sakura tu bawak batu bata ke dalam beg dia sampaikan lebam² si Haruto tu? Entahlah nak... Hanya Author dan Allah saja yang tahu...^o^
Jam 18:20
"Samchon... Boleh tak diorang tido sini malam ni??" tanya Sakura sekali ngan mata bling² dia tu. Dia nak kawan² sehati semati dia tu tido sesame.
Sebab, hari tu, Asahi pernah cerita kat Sakura masa zaman dia kecik² dulu ngan Yeonri dan Han Jisung (SKZ). Diorang selalu tido rumah Yeonri sebab rumah dia paling besar antara dua orang namja tu. Jadi, Sakura terpikir, boleh tak kalau dia nak try tido ngan kengkawan sehati mati dia tu.
"Tapi, esok sekolah." jawab Junkyu dan Jihoon.
Dengan kuasa kecomelan seorang Sakura, maka-
"Appa!! Nak tido ngan diorang malam ni boleh???"
A/n: Potong line ah budak ni:v
Dengan kuasa kecomelan abadi Sakura, dia berja-
Jisung (NCT Dream): -berjaya mencuri hati pembaca...
Han (SKZ): berjaya memujuk Asahi lah_-
A/n:😇. Baik korg blah sekarang sebelum aku mulakan perang dunia ke-3 ya???(◐∇◐*)
Jisung & Han: //lari//
A/n: maaflah ye, diorg mengganggu korang bace cite ni. Sambung!
"Boleh, sayang. Tapi, diorg nak tido mana nanti?" soal Asahi. Takkan nak biar anak daranya itu tidur bersama dengan kelima-lima teruna babun tu?
"Diorang tido ngan Sakuralah dalam bilik. Diorg tido kat lantai, bentang toto, selimut, kasi bantal. Bijakkan, Sakura?" Sakura mengeluarkan kata-kata kebijaksanaannya.
"Pandai². Macam appa." tersenyum Asahi melihat anaknya yang cepat matang. Sama macam arwah Yeonri dulu...
"Appa? Boleh tak ni?" tanya Sakura lagi apabila melihat ayah kesayangannya itu mengelamun.
"Boleh, sayang. Apa²pun boleh untuk puteri kesayangan Appa ni." kata Asahi sambil mencuit hidung comel Sakura.
"Yay!! Korg boleh tido sini!!" Sakura kesenangan sampai² memeluk kawan² sehati mati dia dengan erat. Terlalu erat.
Tercekik anak orang tu karang, Sakura woi!
Jam 21:30 (waktu kanak² ribena tidur)
Dalam bilik Sakura...
"Wah~ Sakura... Bestnya bilik kau... Bila tutup lampu, ada cahaya bintang kat siling... Woah~" kagum Junghwan.
"Betul, betul, betul." jawab empat babun lagi tu.
"Bintang² tu... Semua Appa aku yang lukiskan... Katanya, kalau aku rindu ngan eomma, aku boleh tengok bintang ni^_^" kata Sakura sambil tersenyum manis.
"Mana eomma kau?" tanya Yedam tiba².
Sejurus selepas Yedam cakap ayat tu, keempat-empat teruna itu memandang ke arah Yedam dengan tatapan membunuh.
"Apa? Aku tanya je." jawab Yedam apabila melihat reaksi kawan² sehati mati nya itu menatap dirinya dengan tatapan tajam.
"Eomma aku dah meninggal masa lahirkan aku. Itupun, kata appa aku lah." kata-katanya mula sayu.
Dia merindukan sosok ibu... Tak pernah merasakan kasih sayang ibu sejak kecil.... Maka dari itu kawan², kita mestilah menghargai pe-
Jisung: penghargaan kepada ibu kita semua!!!
Han: //seret Jisung nak lari//
A/n : //kejar dua ekor beruk tu//
Kita mestilah menghargai pengorbanan seorang ibu kerana melahirkan kita.
A/n: aq baru perasan yang setiap chapter dikira satu hari... Maaflah ye, para pembaca sekalian...>_<
Back to story~
"Hmm... Sakura-" panggilan Haruto terpotong kerana dengkuran empat ekor beruk dan satu puteri cantik.
"Dah tido rupanya... Takpelah. Goodnight semua. Sweetdreams." kata Haruto sebelum masuk ke alam mimpi.
Keesokan harinya....
Jam 07:00
"BANGUN! BANGUN! BANGUN WAHAI PENGHUNI RUMAH! BANGUN!!" jerit Junkyu dari tingkat satu kat dapur membangunkan penghuni neraka- eh, penghuni rumah menggunakan kuali dan sudip.
"Hyung, jangan jadi gila di pagi yang indah ni, boleh tak?" jawab Doyoung yang sudah bersiap nak pergi sekolah sambil turun tangga.
A/n: betul ke ayat aq ni? Lantaklah.
BTS (Back to Story) 🤣🤣🤣🤣
Jam 08:00
"Jaga Sakura tu leklok. Kalau balik nanti ada calar sikit je, ajusshi tak teragak-agak akan-"
"Appa, this is not my first school day. Jangan melebih. Diorg kan boleh jaga Sakura. Appa tak payah risau. Sakura boleh jaga diri. Bye!" Sakura melambai ke arah ayahnya dan langsung masuk ke kelas bersama kelima-lima kawan sehati semati dia.
Dalam kelas...
"Hai, Yuri!" sapa Sakura kepada classmatenya, Nakamoto Yuri. Adik kepada abe Yuta kita😁.
"Hai." jawab Yuri sepatah. Yuri ni pendiam, tak ramai kawan.
"Yuri, nanti kau nak rehat ngan kitorang tak?" tanya Sakura dengan teruja.
"Boleh ke aku rehat ngan korg? Maklumlah, korg kan kaya, budak pandai, geng femes kat tadika ni."
Rendah diri pulak si Yuri ni_-
Korg tunggu nnti POV si Yuri ni.
"Ala... Kita manusia, ada salahnya. Takde manusia yang sempurna. Jomlah. Korg nak kan?" Sakura memerhati kawan sehati sematinya.
"Sakura!" seseorang memanggilnya.
Siapa?
______________________________________
Aq nak buat book baru lah. Asyik perah otak untuk bukunya Sakura je. So, aq akan buat book baru. NCT fanfic. Kalau aq rajin, aq update lah ye? Mesti ramai yang tak paham citer ni sebenarnya bila nak mula point citer ni? Ntahlah... Tunggu aq rajin, baru aq buat yang '12 tahun kemudian' ye? Jumpa lagi di chapter yang akan datang! Jgn lupa komen dan vote ya? Kamsahamnida!!❤❤❤
YOU ARE READING
𝐌𝐘 𝐓𝐑𝐄𝐀𝐒𝐔𝐑𝐄 {𝑶𝑻12} || «[C]»
FanfictionSeorang bayi kecil ditinggalkan oleh eommanya di hadapan rumah mewah milikseorang lelaki 20 tahun bernama Hamada Asahi. Asahi seorang CEO Syarikat T&K Corp. Lelaki itu kemudian mengangkat bayi perempuan itu sebagai anaknya. Meskipun, pada dasarnya...