٢

2.3K 64 1
                                    

Sudah lebih setengah jam menunggu.Tiada langsung kelibat manusia yang ditunggunya.Hari sudah gelap menandakan bakal masuk waktu manghrib.

Pin!

Aisy Humaira terkejut dengan bunyi itu.Langsung iris matanya melihat sebuah kereta hitam.

Siapa ni?

"Ni Cik Aisy kan?" Tanya gerengan tersebut.

Hanya anggukan dibalas.Takut sebernanya.

"Panggil pakcik,pakcik Ihsan.Mari pak cik kan hantar" pelawa pakcik Ihsan.

Aisy Humaira hanya diam melihat.Nak percaya berbelah bahagi.Apa nak buat ni?

"Jangan risau ayah kamu yang hantar pakcik untuk jemput kamu pulang" bagitahu Pakcik Ihsan apabila melihat Aisy yang terkaku di atas bangku.

"Baik pakcik" hanya itu yang dibalas lalu masuk ke pintu penumpang.

Semoga Pakcik baik lah.

Seram gak nih.

Tepat jam 7:12 minit Aisy Humaira sampai dirumahnya.Alhamdulillah Pakcik Ihsan baik rupanya.

Pakcik itu juga merupakan jiran selang 3 buah rumahnya.Al-maklumlah tak pernah keluar dari rumah untuk berkenalan dengan jirannya.

"Aisy dah balik" sapa umminya.

"Ye ummi Aisy naik dulu" selepas mendapat balasan ummi laju kakinya naik ke atas untuk bersihkan diri.

"Terima kasih ye Encik Ihsan"

"Sama-sama saya minta diri dulu"

"Baiklah,terima kasih sekali lagi"

Selepas kereta itu keluar dari garaj rumah pintu ditutup.Gusar hati tuanya apabila dapat khabar dari anak lelakinya bakal pulang ke tanah air.

"Macam mana nak cakap dekat Aisy ni nanti?" Bisik Puan Halimah.

Hanya mampu doa serta urusan dipermudahkan.

Syiling putih ditenung bagai tiada hari esok.Penat otaknya untuk mencari alasan agar janji temu dibatalkan.

Macam mana nihh

Ting!

Pintu adik bongsu ditujunya.

Tok!tok!

"Masuk"

Laju kaki Muhammad Ismail masuk ke bilik itu lalu pintu dikunci.

"Wow achik mencemar duli bilik acu,apa kes?"

"Nak mintak tolong sikit?"

"Huh i see i know achik what help you want to say" balas adik nya,Tengku Ahmad Izwan.

"Good boy so pleasure or not?" Tanya si abang.

"Sure can but treat me new Iphone 12 max"

"Sure if you get straight A in exam"

Aduhhh, pening.

"Deal"

Selepas pintu ditutup oleh abangnya dia menjerit dalam diam.

"So book will u company me until subuh?" Tanya Izwan kepada bukunya.

Reject ke tak tu.

Meja kosong hujung cafe itu diduduki.Mata memandang sekeliling.Debar di dada menanti orangnya.

Izwan you can do it for 12 max.
Bisiknya.

Lima belas minit tenung masa hadapan tiba-tiba kerusi hadapan ditarik perlahan.Sekilas matanya memandang atas bawah wanita yang duduk di hadapannya.

My husband Encik Tengku ✓Where stories live. Discover now