Tengku Ismail tersenyum lucu melihat isterinya yang masih tidur dengan lena.Kakinya melangkah menuju kekatil sambil tangan mengelap rambut yang masih basah.
"Cantiknya bidadari saya ni" ujar Tengku Ismail lalu mencium sekilas hidung isterinya.
Aisy yang rasa lena diganggu itu terus mengibas tangannya.Air yang menitis dimukanya disapu kasar.
"Sayang ooo sayang bangun lah" kejut Tengku Ismail.Tangannya menepuk lembut pinggang si isteri.
"Hmm" balas Aisy Humaira.
"Sayang oi bangun lah" kejutnya lagi.
Tangannya masih duk cuit-cuit si isteri.
"Ish jangan lah,penat ni" marah Aisy lalu menepuk tangan suaminya.
"Penat pasal semalam eh!" usik Tengku Ismail.
Mata yang masih dikuasai rasa ngantuk terus segar.
Tengku Ismail tersenyum nakal melihat muka isterinya yang bengang akibat guraunya.
Usik sikit je sayang oi!
"Dah jam berapa?"
"Ermm jam 7:40 a.m" tangannya duk menyimpul rambut panjang isterinya.
"Allah,dah terlepas subuh.Awak lah ni!" Marah Aisy.
"Eh kenapa abang pulak"
Aisy menjeling suaminya.
Dah tahu buat-buat tak tahu.
Wiran hanya menunkur apabila terma pandangan pelik dari orang tuanya.Keputusan yang terburu tapi mungkin ini yang terbaik.
"Betul kamu nak kawin?" Tanya ayah sekali lagi.
"Wiran jangan memaksa hati kamu" sayu suara ibu memujuk anak nya dari membuat keputusan seperti ini.
"Wiran taktau nak buat apa dah ayah ibu,kenapa susah sangat hati Wiran nak maafkan dia ibu" bersama esakan Wiran cerita kepada ahli keluarganya.
Puan Suraya lantas bangun dan memeluk anaknya.Sedih hati tuanya melihat keadaan anak sendiri yang terpuruk dengan perasaan keliru.
"Sabar nak,sabar"
"Wiran,ayah akan jumpa dia dan cakap hal ni"
"Maaf kalau Wiran dah susahkan ayah dengan ibu"
"Takpe nak"
Wiran anak tunggal mereka,satu satunya pewaris Encik Yuhas.Sudah lama anak nya pendam akan perasaan itu tapi beliau sendiri butu akan apa yang perlu dibuat.
Hanya satu sahaja caranya.
Penjelasan.
3 tahun lalu.
Kemeriahaan restoran cukup menarik pelanggan lain.Akhir tahun telah menjelma, setiap tarikh 20/12/**** syarikat ternama ini akan membuat makan malam terbesar bagi meraikan pekerja-pekerja yang telah bekerja keras dalam menaikkan nama syarikat.Pelbagai jenis lauk yang disediakan oleh restoran itu.
"Terima kasih atas kehadiran semua, saya amat berbangga memiliki pekerja seperti anda semua.Alhamdulillah berkat hasil dan keras semua syarikat kita menjadi sebutan oleh syarikat luar. Jadi malam ini saya hadiahkan anda semua dengan makan di restoran mewah ini dan insyallah akan ada bonus untuk anda semua". ucap boss mereka iaitu,Tengku Khalil.
Semua pekerja sudah gembira seperti anak beruk mendapat bunga.Jarang dapat bonus tahunan wooooo.
"Baiklah saya undur diri dulu ye semua, almaklumlah saya ada bini.Kamu ada?" sindir bos kepada anaknya, Tengku Ismail.
Masing-masing galat ketawa kan muka Tengku Ismail yang kelat apabila disindir oleh ayahnya sendiri.
Takpe ayah, ada hari ada roti ada hari saya naik lori!!!
"Jom makan" jerit mereka semua setelah big bos keluar dari restoran.
Dalam sedang menikmati makanan yang enak itu, cawan yang berisi air oren milik Tengku Melina ditarik oleh seseorang.Tengku Melina yang leka dengan perbualan kawan-kawanya tidak sedar akan tindak-tanduk pelayan restoran itu.Gelas itu diletakkan kembali tanpa sebarang halangan Tngku Melina menggapai gelas tersebut lalu meminumnya.
Tidak lama pada itu, kepala terasa pening sedikit.Makin lama makin kuat denyutan di kepalanya.
"Eh Mel u okay tak ni?"
"I okay, I nak gi toilet jap" lantas ia berdiri lalu beg kecil miliknya digapai.
"Nak I teman?"
"no sokay"
Tngku Ismail melihat kakaknya keluar itu terus mahu mengekori tapi ditahan oleh kawannya.
"Kau nak pergi mana?" soal Wiran.
"Tu kakak aku" kata Tengku Ismail sambil menunjukkan ke arah figura kakaknya yang berjalan terhuyung-hayang.
"Dah kau duduk, biar bakal adik ipar yang pergi"
Tengku Ismail yang mendengar itu membuat muka jelek.
"Ya Allah,kenapa pening sangat ni" bisik hati nya manakala tangan nya menopang ke dinding.
Lutut nya terasa lemah.Hampir sahaja ia rebah ke bumi namun cepat tangan itu memaut bahunya.Akibay pening menguasai diri hanya samar-samar dia dapat melihat muka yang sedang menolongnya.
"Mel pucat nya muka u" kata Wiran gelisah.
Mel hanya diam tidak berkutik.Dia sudah tidak mampu buat apa yang dia rasakan sekarang hanya ingin belaian.
"Jom i bawak u pergi klinik".
Mel hanya turuti,tiada kudrat untuk melawan.Sampai sahaja di kereta,Wiran ingin memasang seat belt tiba-tiba lehernya di peluk oleh Mel.
"U...i haus" kata Mel perlahan seperti angin yang lalu di telinga Wiran.
"Haus? Alamak takde pulal i kosong dalam kereta i Mel"
"No, i dont want water" tegas Mel
"Habis tu?"
"U, i want u"
Terkaku Wiran mendengar nya.Namun apakan daya apabila melihat wajah Mel yang kuyu membuat nafsu syaitan nya bangun dari lena.
Sudah 3 tahun berlalu tapi amat perit untuk telan.Mungkin keputusan ini dapat mengeratkan kembali hubungan Melina dan keluarganya.
Empat pasang mata tua memberi pelbagai reaksi.Amat susah untuk terima tapi melihat anak-anak nya hidup dalam dunia gelap amat lah susah hati.
"Uncle aunty,Wiran mintak maaf sangat sebab sembunyikan hal ni.Jadi hari asbab Wiran datang untuk tuntut kesalahan yang dah di buat.
Tengku Melina yang sedang meriba anaknya hanya diam.Sedar salah nya kerana tidak cerita dari awal.
"Beginilah,hal ini pun sudah 3 tahun berlalu jadi uncle izinkan Wiran kahwin dengan Melina" putus kata dari Tengku Khalil.
Orang tua Wiran hanya tersenyum mendengar.Sudah bertahun anaknya hidup dalam kemurungan.
Hallo guys,sekian lama tak update.
Sorry guys,saya baru dari collage and now doing practical for last semester.Dah tua rupanya hurmmm
Jemput menjemput baca semua anak-anak tulips saya 🥺Tak lama tamat lah story ni and stay tuned next story tapi...
Jangan menaruh harapan dekat new novel
This chapter macam kacang hijau goreng je,sorry ye hehehe
Do vote⭐ and dont forget to comment.
I realise cerita ni dah tk serupa cerita pening semacam.
ENJOY READ🤍🤍🤍
YOU ARE READING
My husband Encik Tengku ✓
RomanceKahwin.Indah bunyi tapi lepas kahwin begitu banyak cabaran. Kahwin,tak pernah terlintas pada kamus hidupnya untuk berkongsi bumbung serta perjalanan hidup dengan seorang yang belum kenal.Karut itu yang dirasainya. Why the words it very simple? Aisy...