١٠

1.3K 42 19
                                    

Aisy Humaira hanya menundukkan kepala apabila Tengku Ahmad Ismail memandang tajam ke arahnya.Kira-kira sudah 10 minit dia berdiri.Naik lenguh kakinya.

"Susah sangat ke nak whatsapp saya atau Encik Wiran tentang ketidak hadiran awak ke pejabat?" Soal Tengku Ismail garang.Kayak guru besar sekolah memarahi saja gayanya.

Takut.

"Ssaaya...ssaya.."

"SAYA WHAT!?" jerkah Tengku Ismail.

Terhinjut bahu Aisy Humaira.Mata tertutup rapat akan jerkahan itu.

Wiran Khalis yang dengar juga berdebar sama.Tapi matanya masih fokus akan Aisy.

Aik,tak menangis pun.Berkerut pelik dahinya.

Tiba-tiba esakan kecil kedengaran di dalam keheningan itu.Mata Tengku Ismail yang garang persis harimau tiber bertukar jadi mata kucing.

"Aisy Humaira kenapa awak menangis?"soalnya lembut.

"Eh kau ni dia ni takleh orang tengking auto menangis" sembur Wiran Khalis.

"Ha?" Terkejut beruk Tengku Ismail mendengar kata-kata Wiran Khalis takdi.

Tengku Ismail menghalau lembut Wiran Khalis.Tanpa membuang masa Wiran Khalis keluar dari pejabat itu.

Tengku Ismail berdehem sebelum menarik lengan baju kurung Aisy ke sofa.Bantal kecil diletakkan antara dia dan Aisy Humaira.Jaga jarak.

SOP.

"Saya mintak isk isk mintak maaf saya isk isk..." Tersedu sedan Aisy meminta maaf.

"Okay saya maafkan shhh dont cry im sorry sebab tengking Aisy takdi" pujuk Tengku Ismail.Tisu yang terlipat kemas dicapai lalu diberi kepada Aisy Humaira.

Aisy menyambut huluran itu.Mata yang basah dengan air mata dikesatnya.

"Niqab awak basah? macam mane ni?" Soal Tengku Ismail.

"Takpe saya ada bawak niqab lain ermm..Encik Tengku saya mintak maaf sekali lagi sebab tak ma.."

"Is okay dear saya tak marah,ayah awak dah bagitau saya" ujar Tengku Ismail.

Ya,dia tak marah pun saje nak uji permaisuri hati.

Eh,gedik betul!

"Oh macam tu"

"Awak pergi lah sambung kerja awak"

"Baik Encik Tengku saya keluar dulu" menggelabah Aisy bangun lalu laju kakinya keluar dari bilik itu.

Malu titew nangis depan boss besar.Memerah mukanya.

Such stupid i am cry.Huhuhu

Tersimpul senyum nipis di bibir Tengku Ismail.

'tunggu masa i will take to mine to me' bisiknya.

Kerja Mail!

Tuan Borhan dan Puan Halimah memandang susuk tubuh yang duduk di sofa bertentang mereka.Sebak Puan Halimah melihat muka itu.

Rindu.

"Kenapa sekarang Ayyin baru nak munculkan diri?" Soal Tuan Borhan tegas.

"Ayyin nak mintak ampun dengan baba dan ummi,Ayyin betul-betul mintak maaf Ayyin tahu silap Ayyin tak dapat mengubah semula tapi tolong ampun kan Ayyin" sayu suara itu.

Tuan Borhan melepaskan keluhan.Dia tahu ini terjadi atas sebab penyakit anaknya.Cuma kerana terlalu marah dia terpaksa menghantar anaknya ke Jakarta untuk dirawat.Tanpa pengatahuan sesiapa Tuan Borhan yang uruskan semuanya.

My husband Encik Tengku ✓Where stories live. Discover now