Start our day with bismillah.
Selesai sahaja melipat sejadah dan baju solat.Lalu di sidaikan pada penyidai.Baju kurung yang sudah siap digosok menggunakan seterika cap Panasonic di sarung ke tubuh.
Muka yang putih serta mata yang cantik dan hidung terletak elok dipakaikan sedikit sunscreen.Musim panas kena jaga kulit.Tak nak jadi ikan bakar.
Bawal berwarna peach di sarungkan.Niqab yang sebarda warna dengan tudung juga dipakai.Minyak wangi di sembur sedikit pada bahagian tertentu.
Cantik.Jom turun.
"Selamat pagi anak ummi" Puan Halimah menyapa satu anak perempuannya.
"Selamat pagi ummi babah" ucap Aisy seraya memberi ciuman kecil pada kedua pipi orang tuanya.
"Jom makan ummi buat nasi lemak"
"Wow! Jom mesti menambah baba nanti"
"Eh kita pulak yang kena"
Terletus tawa tiga beranak itu.
Pagi-pagi dah bahagia macam ni.
Alhamdulillah.
"Sarapan tengku" .
Kerusi ditarik.Baju kot di letak pada tempat duduk belakang.Secawan kopi yang masih berasap halus disisip dengan perlahan.
Segar.
"Good morning brother" sapa seorang lelaki berpakaian sekolah menengah.
"Hm" gumamnya.
"Achik tu pagi dah singa bunting cuba senyum dekat adik yang comel ni" celoteh lelaki itu.
Dengar sahaja rungutan adiknya yang sangat baik dan active itu terus dia memandang badi adiknya tercinta.
Sepak kang.
"Okay!"
Tarik diri sebelum singa tu meletop.
"Jom dah lambat"
"Aik bukan papa ke nak han..."
Mata sebagai isyarat kepada pemangsa.
"Ok jom"
Laju Tengku Ahmad Izwan melepasi abangnya.
Garang benoooooo.
Patut lah single.
Rawr.
Kerusi hujung yang berdekatan pintu utama dewan kuliah itu di labuhkan duduknya.Mata bundarnya memandang sekeliling.
Masih sikit.Biaselah student kan.
"Hai Aisy ku sayang" sapa seorang wanita.
"Hai" balas Aisy.
"Dah siap kerja Sir Ghani ke?"
Hanya anggukan diberi.Takpe member memahami.
Dania Yuhaira.Kawan nya dari awal kolej sehingga sekarang yabg merupakan tahun akhir mereka disini.Dania faham yang Aisy Humaira kurang bercakap.
"Ok let's start a new chapter also please all of you send me a assignment tomorrow okay" lantang bicara pensyarah di hadapan.
"Yes sir"
"Bila sir masuk Aisy?" Tanya Dania.
"Takdi"
"Owh". Kuat betul mengelamun sorang nih.
"Ni yang kat depan ternganga kenapa?" Tanya Sir Ghani.
Dania sengih kambing."sorry sir"
"Fokus".
Kena jerkah kau hado.
Habis sahaja kelas seharian,Aisy Humaira terus ke perpustakaan bagi mencari bahan.
Tahun akhir banyaklah assignment yang kena uruskan.Nak berjaya kena usaha lulus atau gagal itu rezeki.Doa jangan pernah putus.
Sedang mencari buku yang pelbagai jenis dan bahasa itu,Aisy termenung seketika.Tanpa sedar keluh halus dari ulas bibirnya.
Jangan di ingat lagi.
"Aisy" tegur seseorang. Terhinjut kecil apabila disergah begitu.
"Ye"
Sebatang pen berjenama Stabillo dihulur.
"Pen awak jatuh"
"Oh,terima kasih Ayash"
"Sama-sama saya minta diri dulu"
Hanya anggukan dibalas. Pen yang diambil dari tangan Ayash dicampak ke dalam tong sampah yang tidak jauh dari rak buku.
Takpe boleh beli yang baru.
Fail dibelek lalu di tanda tangan pada yang harus di tanda.Habis satu persatu fail di semak dan di siapkan.Jari jemari diregangkan. Badan disandar pada kerusi.
"Ibu ada calon lain untuk angah"
"Again ibu"
"Aip hujung minggu ni dia datang sini and please layan dia macam angan layan ibu"
"Fine"
Hanya keluhan mampu di hembuskan. Penat dengan perangai ibunya yang asyik ingin kahwinkan dengan pilihan hati ibunya, Puan Sri Rosaimah.
Bukan apa dia belum sedia sepenuhnya. Ni pulak nak kahwin.
Serabut.
Tok!Tok!
"Masuk!" Laung Tengku Muhamad Ismail.
"Tengku ada temu janji lunch dengan Dato Hassan" beritahu personal assistant nya, Yasmin Qela.
"Ok"
Laju dia menyimpan semua barangnya dan mencapai kot lalu disarungkan pada tubuh.
"Before that clean all my schedule after lunch i half day" beritahunya.
"Ok Tengku" tanpa banyak soal laju Yasmin Qela menyimpan data ke dalam otaknya.
Nampaknya dia kena cari seribu alasan untuk dijawab kepada client yang lain.Nasib bos kalau tak dah lama aku lari.
Aip rezeki,sabar Yasmin.
Dengan langkah maskulin dan kemas dia keluar dari bengunan megah tersebut dan terus ke tempat tujunya.
Untung jadi bos taknak datang setahun pun tak ada orang marah.
Huh.
YOU ARE READING
My husband Encik Tengku ✓
عاطفيةKahwin.Indah bunyi tapi lepas kahwin begitu banyak cabaran. Kahwin,tak pernah terlintas pada kamus hidupnya untuk berkongsi bumbung serta perjalanan hidup dengan seorang yang belum kenal.Karut itu yang dirasainya. Why the words it very simple? Aisy...