٢٠

1.1K 28 1
                                    

Lampu yang merah sudah bertukar hijau menandakan pembedahan selesai dilakukan.Mesin jantung masih tidak memberi sebarang respon.Para doktor yang berada dalam bilik pembedahan itu menanti dengan debar.

"Why to be long?" Suara seorang doktor bersandar pada kerusi di bilik itu.

"I dont ..."

Tet tet~~~

Mengeras badan Doktor Amir apabila mesin jantung itu berbunyi dengan panjang.

"9:20 p.m, Tuan Muhammad Ayyin Haqimi Bin Tuan Borhan tidak dapat diselamatkan".

PRANG!!!

"Allahuakhbar"

Tengku Ismail berlari anak ke arah bunyi kaca yang pecah itu.

"Ya allah sayang kenapa ni?" Soal Tengku Ismail cemas saat melihat Aisy hanya diam terkaku di tepi island table.

"En..cik eh aa..bang kenapa balik awal?"

Tengku Ismail menarik lengan Aisy Humaira ke arah sofa yang terletak di ruang tamu.

"Humaira kenapa ni?"

Aisy diam sebelum dia jatuhkan dahi ke arah dada bidang suami nya.Terkaku Tengku Ismail akan tindakan tiba-tiba isterinya tapi tangan naik mengusap lembut belakang badan Aisy Humaira.

"Aisy rasa takut" jawab Aisy perlahan sebelum keluhan lembut dilepaskan.

"Takut? Sayang takut apa"

"Aisy rasa macam ada benda sesua..."

Kring!kring!

Tengku Ismail menyelup tangan ke dalam poket seluarnya lalu butang hijau ditekan bagi menjawab panggilan tersebut.

"Hello baba,kenapa call ni?" Soal Tengku Ismail apabila suara mertuanya menyapa halwa telinganya.

"Baik lah,nanti Ismail bawak Aisy sekali"

"Kenapa abang?".

"Jom kita pergi hospital".

Sesampai sahaja di hospital Aisy mendapatkan ibunya yang menangis ni bahu ayahnya.

"Ummi baba kenapa ni,siapa sakit?"
Soal Aisy sebaik sahaja melabuhkan duduknya.

"Aisy,Ayyin dah takde"

Terkaku tubuh Aisy.

Innalillahi Wa Inna Ilahi Rojiun.

Aisy terduduk.Tak henti hatinya berzikir akibat berita yang tiba-tiba itu.Tengku Ismail duduk disamping isterinya lalu tangan menggosok lembut belakang badan Aisy.

"Abang..." Panggil Aisyh perlahan.

Tengku Ismail menarik kepala isterinya ke dada apabila melihat mata isterinya berkaca.Sedih.

Ya, sedih dengan permergian orang yang lama menghilang lalu datang untuk sebuah kemaafan.

Hargai detik waktu bersama yang tersayang.

"Sayang" panggil Tengku Ismail.

Sunyi.

"Say..." mata nya menangkap susut tubuh yang sedang berperang didapur.

Aisy memusingkan kepala mencari sahutan suara itu,apabila matanya bertembung dengan mata syurganya Aisy hanya memberi sekuntum senyuman.

"Humaira buat apa ni,abang panggil Humaira tak dengar ke?" tanya Tengku Ismail.

Tiada jawapan.

Sunyi.

"Humaira masih sedih dengan permergian Ayyin ke?" tanya Tengku Ismail lagi.

"Humai..."

"Abang...dari abang duduk sini baik abang naik mandi pastu pakai wangi-wangi" jawab Aisy tanpa memandang ke arah Tengku Ismail.

"Taknak, Humaira tak jawab soalan abang pun" cebik Tengku Ismail.

Aisy yang mendengar itu hanya tersenyum nipis.

Manja.

Aisy memusingkan tubuhnya,tangan Tengku Ismail digapai lalu dielus lembut.

"Abang naik mandi pastu solat,soalan tu Humaira jawab nanti okay" pujuk Aisy.

"Okay Humaira"

Laju kaki nya naik ke atas.Tersenyum sendiri Aisy akan tingkah suaminya.

Permergian Ayyin menyedarkan Aisy untuk hargai waktu bersama yang tersayang.

Akui,2 bulan pernikahan ini banyak perubahan terhadap Aisy Humaira.Dari seorang yang kurang bercakap sekarang petah untuk berkata-kata.Untuk itu,dia berterima kasih buat suaminya Tengku Ismail akan mengajar bahawa masa lalu hanya sebuah pengajaran.

dont turn back and dont make the past an excuse to live in the future

'I will remember it husband'


Hello🥺

Truly sorry for this late update.

Jangan marah saya hehe

Ingat pesan Mail hargai masa.

Kekangan masa tidak dapat diceritakan.

Do a vote ⭐ and comment okay📝

Jangan marah tau nah gula2
🍭🍭🍭🍭🍭

My husband Encik Tengku ✓Where stories live. Discover now