Kim: "I love you, just to let you know."
"Oh my God, Kath! Sudah saya kasitau dia." Si Kim lompat-lompat anak sebab terlampau happy dan excited lepas terus terang sama Crush dia melalui text.
"Ee, risau saya oh.." si Kath pula yang risau.
"Apa yang kau mau risau?" Si Kim main-main tu ais dalam gelas yang tinggal ais lagi di dalam, minuman sudah habis.
"Kan dia ada girlfriend?"
"Ah, bukan bini dia pun. Selagi dia belum kahwin, selagi tu saya masih ada chance kan?"
"Tapi kau tidak nampakkah, macam bagus betul tu girlfriend dia sama dia. Kau ni.." si Kath gigit tu kuih pau di tangan dia.
"I don't care. Titik." Si Kim senyum sambil tengok tu screen handphone dia, mengharapkan supaya ada respon daripada Crush dia.
"So, can I call you Darling?" Malu-malu si Kim tanya.
"Of course." Si Kim terlampau happy selepas dapat first kiss dari si Davy, her first love.
"Serious kau tiada apa-apa sudah sama dia?" Si Kim minta kepastian.
"Si Amy?"
"Yalah, siapa lagi?" Si Kim mula tunjuk muka merajuk.
"Ya, serious." Si Kim peluk erat crush yang dia berjaya tawan itu. Bagi dia, kalau boleh apa yang dia mau, dia mesti berusaha dapat.
That was three years back.
Si Kim tengok balik first selfie dia sama si Davy. Dia rindu diri dia yang dulu, yang selalu happy, yang slim, yang belum rasa apa itu perasaan broken hearted.
"I can have you back, right?" Si Kim senyum ke arah gambar dia dan si Davy.
°°°°°°
Okay, let's do this." Si Kath bawa si Kim keluar dari tu Changing Room, Fitness Centre. Si Kim dengan seluar tight pink dan T-shirt, ada Face Towel di leher dia, dan botol besar berisi 1 liter air, ala-ala first time masuk gym.Baru keluar dari Changing Room tapi si Kim sudah berpeluh-peluh. "Aik, awal juga kau berpeluh ni? Belum lagi kita warm up ni." Si Kath tanya.
"Panas bah di dalam tadi." Si Kim lap tu peluh dia di dahi dengan towel di leher. Ramai betul orang sekeliling dorang yang masing-masing sibuk dengan machines dorang.
Dorang berhenti di barisan Treadmill. Si Kath ajar lagi si Kim macamana mau guna tu Treadmill, maklumlah first timer kan.
YOU ARE READING
OBSES
RomanceKim sanggup melakukan apa sahaja untuk mendapatkan semula cinta hati dia si Davy biarpun sudah ditinggalkan oleh si Davy. Dia percaya bahawa si Davy cuma terpedaya dengan godaan perempuan lain dan percaya bahawa si Davy masih menyayanginya. Bagaima...