LIMA

18 5 0
                                    

"assalamualaikum, boleh tolong diam tak", tanya pengawas lelaki yang berdiri di pintu kelas. Semua memandang si pengawas itu dan terdiam.

"Okay bagus, aq nak korang semua senyap sebab cikgu tengah meeting. Jadi cikgu takkan ada dalam kelas sampai balik. Aq nak semua study,tadi baru je korang rehat takkan nak rehat lagi kot. Ok tuje nak cakap, bye",kata pengawas tadi dan duduk ditempatnya.

Semua bersorak keriangan termasuk lah aq... Hehehe. Aq memandang pengawas lelaki tadi.

"Wani, sape laki tu. Kenapa semalam dia takde dekat kelas",tanya aq sambil berbisik kepada Wani.

"Ouh, tu Danish Aisy. Dia la geng aspura yang aq kata semalam tu. Dia tak ada kat kelas semalam sebab ada training bola.Ni baru sorang, nanti lagi enam orang aq kenalkan", jawab Wani. Aq mengangguk.

💐💐💐💐💐

Loceng berbunyi menandakan kelas tamat. Lina, Wani, Ara, Lili, Fiqah dan Lia pergi ke pondok kenanga yang berdekatan dengan kantin sekolah.
Setiap hari mereka akan study di situ bersama geng aspura.

"Fiqah aq lapar la jom beli makanan kat kantin", kata lili sambil menarik narik baju fiqah. Fiqah dan lili memang tak boleh dipisahkan.

"Korang nak apa² tak. Aq nak belikan ni",tanya fiqah.

"Kau belikan aq nugget, Ara dan lia sosej. Kau nak apa² tak lina"Wani memandangku.

"Fiqah..kau tolong belikan aq nasi goreng, nugget tiga, sosej satu, keropok lekor dengan air sirap. Nah! 10 ringgit yang lebih tu korang ambil lah", aq memberi sekeping wang sepuluh ringgit kepada fiqah.

Mereka semua terkejut.

"Banyak nye kau makan lina,boleh habiske",Lia menyoal.

Aq mengangkat kening dan memandang muka lia yang comel itu.

"Walaupon aq kurus, aq ni makan banyak tau. Mestilah habis. Dah cepat la pergi aq lapar ni", jawabku.

Setelah fiqah dan lili pergi ke kantin, barulah geng aspura sampai.

"Asal korang lambat ni, penat kitaorg tunggu tau", Lia memuncungkan mulutnya.

Mereka ketawa.

"Dah la Lia,tak payah nak muncung sangat mulut tu. Nanti tak lawa..aq tak pandang baru tahu", Syah senyum sambil ketawa yang tak hilang lagi dari tadi. Lia mencebik dan menjeling shah.

"Ha!korang aq lupa nak perkenalkan kawan baru kita. Nama dia Tengku Nurlina Najihah, korang boleh panggil lina",kata wani.

Mereka memandang aq yang fokus buat kerja rumah sampai tak tahu budak aspura dah sampai. Danish duduk didepan aq dan menarik buku latihan aq.

"Eii, kau ni Wani. Tak yah la kacau aq, dah nak siap ni",marahku.

Mereka semua ketawa termasuklah Farhan. Farhan memandang lina dengan bibir yang tersenyum.

Aq berasa pelik dan memandang orang depan dia.

"Opocot mak kau hijau! Nasib tak tercabut jantung aq",keluhku.

"Hai saya Danish Aisy,boleh panggil danish".

"Nama aq Rifqy Siddiq, panggil ifqy ja".

"Aq Khalish Fahri , panggil khai".

"Hello, my name is Hadif Nafiz. You can call me adif", sambil mengeyitkan mata.

"Afiq nazri panggil afiq".

"Ammar syahmi boleh panggil Syah".

"Kau mesti dah tau nama aq kan? Takpe aq introduce lagi. Nama aq Raja Muhammad Farhan Hakim panggil Farhan", memandang aq sambil tersenyum sinis.

Aq menjelingnya sambil menjelir lidah.

Fiqah dan lili pon sampai di pondok kenanga.

"Lama gila kau pergi kantin kau buat kenduri ke kat situ",perliku.

"Ni semua punca kau la, banyak sangat order. Nah! Amik kau punya",lili tumbuk bahuku.

Alahh tumbuk manja manja je bukan kuat sangat pon.

"Hehehe, sorry la".

"Weyh lina banyak nye kau order habis ke?", Tanya ifqy dengan nada terkejut.

"Mestilah habis, kau apa tau. Heh", aq memandang ifqy sekilas dan terus makan nasi goreng.

Budak aspura pon duduk di depan kami sambil berborak kosong. Aq duduk di hujung dan diam sambil memakan makanan ku. Farhan duduk didepan aq. Dia memandangku dan terus membuat latihan di dalam buku. Aq menjelingnya.

Selesai makan aq membuang sampah dan membuat kerja rumah yang tertunda kerana danish tadi.
Aq mengintai orang depanku dan menunduk membuat kerja kembali.

"Hensem jugakkan mamat poyo ni", bisikku di hati.

Selesai membuat kerja rumah, aq terus meyimpan buku di dalam beg adidas yang berwarna hitam lalu meletakkan kepalaku diatas meja. Aq tertidur sebentar.

Tanpa aq sedari, ada seorang yang merenungku. Tentula si mamat poyo tu... Farhan.

Farhan pov🥀

Aq merenung muka lina. "Cantik jugak kan kau ni Lina", aq tersenyum dan meletakkan kepalaku dihadapan Lina.

"Ehh asal aq senyum dekat minah cengeng ni". Aq mengerut dahi.

Terasa pelik dah la first time dia senyum dekat perempuan.(kecuali family and cikgu). Aq menampar pipiku, semua terkejut. Lina pon bangun dari tidurnya."muka lina time bangun tidur sumpah comel...cutenye lahai, aq suka dia ke? Eii tak nak aq suka kat minah cengeng ni",bisik hati.

Semua pandang aq pelik ni dah kenapa. Aq pon garu kepala. Senanya tak gatal pon hahaha,ok lawak hambar.

Lina pov🥀

"Sape la kacau aq nak tido enak enak ni", geramku dalam hati. Nak marah kena dalam hati je, takut orang depan marah aq balik naya je.

"Asal mamat ni main tampar² pipi, diorang main challenge ke?",aq cakap nada dengan perlahan. Tak ada sape boleh dengar pon.

Aikk lepas tampar pipi dia terus pergi macam tu je,hm pelik but it's okay. I don't care.

Farhan pov🥀

Aq meletak badanku diatas katil. Mesti lah atas katil takkan bawah pulak kot,ok sambung. Waktu mahu melelapkan mata, tiba tiba iphone 11 pro max aq berbunyi.

Mahalkan phone dia untung sape dapat jadi isteri farhan ni. Author ni kacau la , orang baru nak fokus membaca ni boleh pulak potong line. Ok author diam bye.(sakit hati kita)

Farhan melihat di skrin iphonenya yang terpapar nama my queen 💘.( My queen tu sape pulak, mestilah mama farhan. Farhan mana ade kekasih gelap). Dia pon menjawab panggilan tersebut.

"Hello ma, kenapa mama telefon hakim?", tanya Farhan. (Eishh biar la mak kau nak telefon kau,kau anak diakan. Sorry author tengah emo sekarang ni)

"Saje mama rindu kat anak mama, kenapa salah ke?", tanya Puan Diana
a.k.a mama Farhan. Soalan dibalas dengan soalan. Pening hidup.

"Mana ada salah", aq tersenyum.

"Macam mana, hakim setuju ke nak tunang dengan kawan papa tu?". Banyak betulla soalan Puan Diana ni.

Aq menghembuskan nafasku dengan perlahan. Dan berkata....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Adakah Farhan akan setuju untuk bertunang dengan kawan Encik Sufyan? Nak tahu kena la tunggu next chapter.

Sorry klu ade typo. Saya hanya insan biasa.ok la byebye. Saranghae 💗💕.

Dia Tunangku!?Where stories live. Discover now