"Eishh, yela². Bising je mulut kau. Berdarah telinga aq dengar kau membebel macam mak nyah ni", marahku.
.................................
Aq terus mendaki tangga ke bilikku. Aq merebahkan badanku di katil. 'empuknya tilam ni'. Dan mataku turut tertutup juga.
•••••••••••
Tok tok tok tok!!!
Bunyi pintu diketuk dengan kuat.
"Eishh siapalah yang ketuk kuat sangat ni, aq sekeh kepala orang yang ketuk pintu ni kang baru tahu", marahku.
Aq membuka pintu dan nampak la manusia yang mengetuk pintu dengan kuat tadi, lain dan tak bukan ialah Farhan. Aq menjelingnya.
"Ha! Kau nak ape, ketuk pintu bilik aq macam komunis dekat depan rumah je", kataku sambil tersenyum sinis.
"Asal kau ni marah marah, mama kau suruh aq panggil kau turun makan. Kalau tak disebabkan mama aq paksa, memang tak la aq nak panggil kau heh", Farhan menjeling. Aq dah menggenggam menumbuk, tunggu nak sampai ke muka je.
Ni crush author. Sekolah author dengan sekolah dekat korea buat online class sama sama ngn kitaorang. Nama dia seo jaemin, kawan author, hensem tak. Tak tahu la... Tibe ii je boleh jd crush. Author start crush dekat dia time dia bawak author ngn kawan kawan author gi jalan jalan dekat seoul. Ok la nnti author citer lagi. Kita sambung citer Farhan dengan Lina pulak.
Aq pon turun ke bawah untuk makan. Farhan mengikutiku dari belakang. Sewaktu aq mahu menuruni tangga di tingkat dua, kaki kiriku tersadung dengan kaki sebelah kanan. Aq menutup mata dan redha sahaja apa yang akan berlaku. Tiba tiba lenganku ditarik dan memeluk Farhan. Aq terkaku dipelukannya. Jantungku berdengup kencang dan mukaku memerah kerana malu dan terkejut.
"Kau nak peluk aq sampai bila ni, nak tunggu lepas tunang baru lepas ke", sindir Farhan.
Aq melepaskan pelukan itu. Mukaku memerah kerana marah atas perlian pedas si Farhan itu.
Dia tersenyum kearah ku, suka la tu tengok aq marah kan. Aq terus menuruni tangga dengan perlahan, takut terjatuh lagi. Tadi terjatuh pon sebab aq melompat lompat dekat tangga.
Skip 🍂
Habis je makan malam, aq terus naik buaian yang ada di halaman rumah.
"Wahh! Cantiknya bintang", ucapku kagum.
"Baa!", Farhan terkejutkan ku.
"Omak kau I love you sayang!", Latahku.
"I love you too sayang", ucap Farhan.
YOU ARE READING
Dia Tunangku!?
Teen Fiction"Farhan, kenapa dengan kau ni. Asal muka kau macam marah sangat" - Lina "Lina kau ikut aq jap"- Farhan "Oii Farhan! Kau nak bawak lina pergi mana"- Rayyan Seorang pelajar yang bernama Tengku Nurlina Najihah Binti Tengku Muhammad Alias dipaksa oleh i...