TIGA BELAS

18 2 0
                                    

PON PON!!

Bunyi hon kereta kedengaran. "Lina masuk la", kata Rayyan.

Aku masuk di dalam kereta Audi yang berwarna putih.

"Lina awak kenapa monyok je dari tadi? Saya ada buat salah ke? Kalau ada saya nak mintak maaf."soal Rayyan.

"Tak de pape la, saya cuma penat sikit je", jawabku. Rayyan mengangguk.

Beberapa minit kemudian~

"Lina bangun, dah sampai ni", kejut Rayyan.

Aku menggosok mataku lalu keluar dari perut kereta audi milik Rayyan.

"Rayyan! Thank you sebab hantar kan saya",kataku.

"You're welcome, ok la Lina saya dah nak gerak ni. Bye" Rayyan melambai kearahku. Aku pun melambai kembali.

Lama kelamaan kereta Rayyan hilang di perkarangan rumahku.

Aku masuk kedalam rumah dan memandang sekeliling rumah.

"Eh kak lina bila balik? Tanya liana yang baru turun dari tangga untuk pergi ke dapur.

"Baru je, ayah dengan mama mana?",soalku.

"Ayah dengan mama balik kampung. Diorang kata ada hal dekat situ",jawab liana. Aku meng'o'kan saja lalu mendaki tangga untuk pergi ke bilik.

••••••••••

"Haihh penatnye," Siapa perempuan tu,terhegeh hegeh dekat Farhan. Semak je, aikk aku jealous ke? Eh aku tak jealous, buat ape aku nak jealous. Aku bukan suka mamat tu pun.

Ting!!

"Sape pulak la yang message ni. Nak rehat kan hati pun tak boleh",rungutku.

Aku membuka aplikasi WhatsApp. Tertera nama Farhan di situ.

Mamat ni nak ape lagi. Semak je,pergi la layan awek dia tu. Eishh.

Farhan : Assalamualaikum Lina. Awak marahkan saya lagi ke?

Lina : Waalaikumssalam. Marah? Sebab apa pulak.

Saje je buat tak tahu. Kalau boleh nak je maki hamun tapi takpe aku boleh sabar lagi.

Farhan: alahh pasal dekat mcd tu. Awak tak marah kan 😞.

Lina: Ehh buat ape nak marah benda kecik je. Rileks la, awak tak nak explain ke ape yang dah jadi ni.

Farhan: alhamdulillah. Ok dulu memang saye pernah couple ngan marissa. Tapi tu dulu masa sekolah rendah. But now saye tak de ape ape hubungan dengan dia pun.

Lina: oh faham². Ok la awak saya nak tido ni bye. Assalamualaikum.

Farhan: waalaikumssalam bye.

Aku menutup aplikasi WhatsApp. Dan meletakkan phone ku di bawah bantal.

💐💐💐💐💐

"Hi korang. Aku rindu korang tau. Tidur tak nyenyak, mandi tak basah,makan pun tak selera tau tak", kata fiqah.

"Eleh kau ni. Acah lebih je,ni kat tangan kau ni ape. Bukan burger ke? Pagi pagi dah makan burger",lia mengangkat keningnya.

"Ehh, hahahah. Tadi time otw nak gi kelas aku ternampak burger tu kat kantin. Yela jarang kantin kita jual burger kan, jadi apa lagi... Aku pergi la beli burger tu. Lagipon aku tak breakfast lagi. Heheheh",jawab fiqah.

"Eh tunang orang ni kenapa? Diam semangkuk je. Selalunya mulut dia yang mengalahkan fiqah ngan lili. Ni dia diam seribu bahasa apa citer sis. Kau marah kan pasal hari tu ke?"tanya Wani.

Dia Tunangku!?Where stories live. Discover now