TUJUH

19 6 0
                                    

Focus lina. You can duit.

...............

Kawanku dan budak aspura yang lain pon datang. Sembang rancak nampak, aq yang duduk kat sini dah macam ape ntah hm.

"Hoi!! Tengku Rayyan. Kau pergi sana, jangan nak kacau kawan aq eh. Kau kacau dia tunggu la nanti", jerit wani. Aq terharu wani kata macam tu walaupon lambat datang. Takpe asalkan kau selamatkan aq. The Guardians pon pergi, dalam beberapa minit bayang bayang The Guardians dah hilang.

"Lina, okay tak", aq nampak muka ara risau gila.

"Okay je, lagipun ade orang belakang ni. Mesti diorang tak boleh nak buat ape ape kat aq", aq tersenyum sambil menggaru kepala yang tidak gatal.

Orang belakang tu sape pulak?..mesti la Farhan sape lagi ade kat situ tadi.

💐💐💐💐💐💐

Di kelas...

"Lina kan kitaorg dah cakap jangan dekat sangat ngan The Guardians tu", marah Lia. Aq menunduk ke arah lantai. Takut nak tengok muka lia yang merah sebab tengah marah.

Ara menenangkan lia. Aq terus meminta maaf dekat diorang. Diorang pon memaafkanku.







Habis je kelas aq terus pergi asrama. Aq nak tidur. Baru je aq nak lelapkan mata, bunyi notification dekat phone aq berbunyi 'ting'. Aq bukak aplikasi WhatsApp. Terpapar nombor yang tidak dikenali. Aq pon tekan la.

Hai assalamualaikum.
Ni Tengku Nurlina ke?

Waalaikumssalam,hi.
Ye saya Tengku Nurlina.
Siapa ni?

Oh! Ni Tengku Rayyan la.
Lina awak buat ape sekarang ni.
Jom! Saya belanja makan.

Oh Rayyan ke. Sorry la,saya
Ada homework tak siap lagi.
Lain kali la ye 😊.

It's okay, tak pela kalau centu.
Sorry kacau. Nanti kalau awak
free, jom la makan dengan saya.

Ok rayyan.
Bye assalamualaikum.

Waalaikumssalam.
Bye💖💖.

Aq menutup aplikasi WhatsApp.

"Asal si Rayyan ni letak emoji love. Eww".

Aq pon sambung tidur sampai pukul 5 petang. Aq balik dari sekolah pukul 3 petang, sempat jugak la solat dekat surau sekolah.

"Lina bangun, solat asar. Lepastu mandi", Ara megejutku.
Aq menguap lalu aq pergi mengambil tuala pergi ke tandas.

💐💐💐💐💐💐💐

Di dewan

"Assalamualaikum semua. Hari ni saya tak nak cakap banyak sangat.
Okay, cikgu akan bagi cuti selama seminggu. Bagi yang duduk asrama, kamu boleh balik kerumah terus. Tahun ini juga pelajar pelajar tingkatan 5 akan menduduki spm. Saya nak awak semua buat yang terbaik dan harumkan nama Sekolah Sri Putra seperti senior senior awak dulu. Itu sahaja saya nak sampaikan. Assalamualaikum", pengetua pon tamatkan ucapannya.

Dia Tunangku!?Where stories live. Discover now