Öncelikle benimle röportaj yapmayı kabul ettiğin için çok teşekkür ederim.❤️
Şarkı seçimi AysenurNazli ya ait :)
🧚♂️ Kendini biraz tanıtabilir misin?
🌸 Adım Ayşenur Nazlı, Nisan 1995 doğumluyum. Roman yazmaya lise birinci sınıfta başladım, onun öncesinde sadece kısa hikayeler yazıyordum. Lisede dilciydim, ERÜ Kore Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun oldum. Şu an Yunan ve Roma Mitolojisi sertifika kursu alıyorum. Kore Edebiyatı Eser Yorumlama birinciliğim ve Wattys 2015 ödülüm var. Paralel Odalar Teorisi ve devam kitabı olan Başlangıç Meridyeni Teorisi kitaplarım Ephesus Yayınları tarafından basıldı. Yakında Umut Seansları da aynı yayınevinden çıkacak. Sekiz tane çok minnoş kedimiz var. Bazı psikolojik hastalıklarla mücadele ediyorum, o yüzden çok fazla inişlerim çıkışlarım oluyorum ama genelde inişler 😄 Bu yüzden kurgular, benim mabedim gibi, genelde onlar üzerinden kendimi ifade ediyor veya toplumda rahatsız olduğum konuları dile getiriyorum.
🧚♂️ Seni yazmaya iten şey neydi?
🌸 Aslında her zaman bir şeyler yazardım ama roman yazmaya başladığım zaman, gerçekten son spesifik bir andı. İçedönük ve çoğu zaman yanlış anlaşılan bir insandım, sosyal anksiyetem var ve bu bolca zaman demek. Kitaplara sığınır, çok fazla okurdum, bu yüzden kafamın içinde etrafımda gördüğüm her şeyi betimleyerek anlatmaya başladığımı fark ettim. Sonra birden yaşadığım şeylerin, etrafımdaki mekan ve insanların alternatif bir gerçekliğini kurgulamaya başladım. Ajandalara yazdım, daktiloda yazdım, nihayet bilgisayarda ve blogumda yazdım, ardından 2014'te Wattpad'i keşfedip burada bir şans yakaladım.
🧚♂️ Wattpad'i nasıl keşfettin?
🌸 Wattpad'i tam olarak nasıl keşfettiğimi hatırlamıyorum. İlk önce blogspotta yazıyordum. Wattpad'e üye olduğumda site şu anki halinden çok daha farklı ve karmaşıktı, uzun bir süre siteyi çözemediğim için sadece hayalet bir kullanıcı olarak kaldım. Sonra bir arkadaşım neyi nasıl kullanacağımı, nereden bölüm yayımlayacağımı bana anlattı, Wattpad'i öğretti.
🧚♂️ Gerçek bir yazar olduğunu düşünüyor musun?
🌸 Aslına bakarsan ben, günün yarısında kendine telkin veren, diğer yarısında da kendi moralini düşüren bir insanım. Yani bir an gerçekten iyi bir yazar olduğumu düşünürken, sonraki an diğer herkesten daha çok kendimi yererim. Her zaman en büyük hater'ım bizzat benimdir. Yine de... Uzun zamandır yazıyorum ve çok emek harcıyorum. Üzerine yıllardır araştırma yaptığım kurgularım var ve bu araştırmaları birçok dilde yapıyorum. Nereye gelirsem geleyim daima kendini geliştirmeye çalışan, asla 'ben oldum artık, tamamım, daha fazla gelişmeye ihtiyacım yok' demeyecek bir yazar olacağım çünkü yazarlar daima gelişime aç olmalı yoksa kendilerini tekrarlamaktan öteye gidemezler.
🧚♂️ Yazarken nelerden ilham alıyorsun?
🌸 Tecrübe ve birikimlerden diyebiliriz. Yaşadıklarım, gördüğüm ilginç bilgiler, duyduğum şarkılar, gördüğüm mekanlar, kısacası bana ilginç gelen her şey zamanla birikiyor ve onlardan bir fikir doğuyor. Bazen bilinçaltım benim için hepsini toplayıp bana bir kurgu halinde rüyamda gösteriyor ve uyanıp not alarak bunları
geliştiriyorum.🧚♂️ Yazmak sana ne hissettiriyor?
🌸 6. Yazmak benim için bir tür terapi oluyor. İçimde biriken onlarca düşünce ve hissin üzerimden akıp cümlelere yansıması beni rahatlatıyor. İnsanlarla bu şekilde iletişim kurabiliyor, benim gibi arkadaşlar bulabiliyor, okurlarla ortak konularda buluşup dertleşebiliyorum.
🧚♂️ Okuyucu/takipçilerinle arandaki bağı tarif etmeni istesem?
🌸 7. Okurlar, benim için daha çok bir aile diyebilirim. Aramızda sadece okur/yazar ilişkisi yok, bazen dertleşiriz, bazen yardımlaşırız, bazen abla-kardeş oluruz. Tek bir okur bile şuradayım, buluşabilir
miyiz dese tereddütsüz koşa koşa giderim. Ben yazmasam onlar okumazdı ve onlar
okumasaydı hikayelerim bu kadar duyulmazdı, bu yüzden biz birbirimizi tamamlayan ve destekleyen bir aileyiz, birimiz olmadan diğerimiz olmaz.🧚♂️ 'O olmadan asla bölüm yazamam.' dediğin bir eşya veya şarkı var mı?
🌸 Eşya veya şarkı değil de... insanlar beni yazar sendromum olmasıyla suçluyor ama sonuçta ben bir yazarım. Şöyle ki, gece olmadan yazamam. Hava karanlık olmalı, etrafta gürültü veya insan olmamalı. Bazen folk metal, epik metal tarzında şarkılar eşliğinde yazdığım olur ama arkada her zaman yağmur sesi açık olur.
🧚♂️ İlk kitabını yazdığın zamanlar böyle bir kitlen olacağını düşünmüş müydün?
🌸 Kesinlikle hayır. Kendi ufacık blogumda yazarken sadece üç okurum vardı ve onlar da arkadaşlarımdı, bu yüzden sayı katlandıkça şaşkınlığım büyüdü. Bazen okurum olacaklarını asla tahmin etmeyeceğim okurlardan mesaj alıyorum ve inanılmaz mutlu oluyorum. Benim kitaplarımla okuma alışkanlığı
kazandıklarını söyleyenler, yaşı benden çok büyük olanlar, defalarca okuduğunu
söyleyenler... Her seferinde şaşırıyorum.🧚♂️ Okuyucularına 'kesinlikle okumalısınız.' dediğin bir kitap var mı?
🌸 Herkesin tarzı farklı olduğundan bir öneri vermek istemiyorum. Herkes okumaktan zevk aldığı türü ve kitabı okusun. Önemli olan okuduğundan zevk almak ve kendini geliştirmek.
🧚♂️ Son olarak yazar olmak isteyenlere tavsiyelerin neler?
🌸 Öncelikle acele etmesinler. Basılma ve beğenilme kaygısı olmadan yazdığınızda ortaya daha güzel şeyler çıkar. Yazayım
bitsin de hemen bastırayım diye düşünmeyin. Bol bol okuyun, sürekli araştırın, kurgunuzu genişletin ve geliştirin, yazmaya devam edin. Bazen içinize sinmeyebilir, silme cesaretini gösterin, yeniden yazma cesaretini gösterin. Yazmak kadar silmek de çok önemlidir, kendinize eleştirel bir gözle bakabilin. Orijinal fikirleri kovalayın, taklitlerden kaçının. Bol bol yazın, bir şeyde ustalaşmak pratikle ve zamanla olur. İnsanların yorumlarına önem verin, yapıcı eleştirilere kulak verin, bazıları eksikliklerinizi görüp size bir şeyler katabilir ama her yoruma da çok fazla kafanızı takmayın, herkesi aynı anda mutlu etmeniz mümkündür, herkes her şeyi sevecek diye bir kaide yoktur.
Siz istediğiniz gibi yazın. Sizi mutlu eden, içinize sinen, okumaktan hoşlanacağınız
şeyler yazın. Yolunuz açık olsun. 😄Umarım mesleğinin, tahmin ettiğinden çok daha iyisi olursuun ve çok çok daha iyi yerlere gelirsiiinn.💙
🦋 AysenurNazli ya söylemek istediklerinizi bu satırın altına yazabilirsiniz :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazarlarla Röportaj
AléatoireSeverek okuduğunuz kitapların arkasındaki yazarların kim olduğunu merak etmiş miydiniz? Ya da nasıl biri olduklarını? Cevabınız evetse doğru adrestesiniz!✨ ~ • 04.04.2021 ~ Cover by: @_moonnlightt_ |Yazarlarla yaptığım röportajları paylaştığım tek k...