•5 || BMA

604 55 8
                                    

I'm so sorry for the late update 🥺
Saya ada urusan 2 3 hari ni so busy sikit 😭
Thankyou yang tunggu 😍 Sis kasi double update la boleh tak macam tu🤪❤

Thankyou so much for the votes and comments!🥰

So, here we go Chapter 5 of BMA😍❤

I hope you'll enjoy reading my story🥰
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Jam sudah menunjukkan pukul 1 pagi. Namun, Tengku Aleks masih tidak dapat melelapkan mata.

Sekejap pusing ke kiri, sekejap pusing ke kanan. Fikirannya melayang memikirkan gadis kecil pujaannya.

Teringat dia akan perbualan mereka sekeluarga selepas makan malam tadi.

Walaupun mereka sekeluarga sibuk, namun semua diwajibkan untuk turun makan malam bersama. Sesibuk manapun mereka, hubungan keluarga tetap dijaga.

Itulah prinsip Tengku Gibs dan Pn Yona. Tengku Aleks dan adik kembarnya akur sahaja.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

*Flashback*

"Husband, I nak cerita something ni"

Semangat Pn Yona nak bercerita.

"Yes love, what?"

Lembut suara Tengku Gibs melayan isterinya.

Anak-anak hanya memasangkan telinga sambil menonton televisyen di ruang tamu rumah mereka.

"Tadikan I pergi cucuk vaksin, and then guess what?" soal si isteri sambil tersenyum lebar. Macam nak terkoyak dah bibir Pn Yona.

Tengku Gibs menayangkan muka pelik. Tidak pernah isteri dia tersengih-sengih macam ni. Dah kenapa?

"You belum cerita apa-apa pada I, wife. You nak i teka apa?"

"I bukan ahli nujum atau ahli silap mata" kata Tengku Gibs sambil menggelengkan kepalanya.

"Pelik-pelik saja bini aku ni" getus hati tuanya.

"Ish husband ni. I tanya serius ni. Main-main pula dia"

Hah sudah muncung pula Pn Yona. Auto kena pujuk.

"Betullah love. You tak cerita apa-apa kat I. Apa yang i nak teka?" Tengku Gibs pertahankan diri.

"Ish..iyalah macam ni. Tadi i pergi cucuk vaksin, and then I jumpa bakal menantu"

Semakin lebar senyuman Pn Yona ketika itu.

Teringatkan raut wajah Nuriel Valeria Johanna yang manis rupawan dan peribadi yang sopan santun.

Memang sesuai sangat kalau nak dijadikan menantu.

Tengku Aleks yang mendengar, terus tersentak. Namun dikawal riak wajahnya agar tidak kantoi.

Malu la jejaka kacukan yang hati batu tiba-tiba kantoi pendam perasaan pada seorang gadis cantik.

Eh tidak boleh jadi ni! Ego kena menang!

"Bakal menantu? Siapa ni love?" soal Tengku Gibs pelik.

Tiada angin tiada ribut. Tiba-tiba isterinya jumpa bakal menantu.

Siapa? Dimana? Bagaimana?

Banyak persoalan yang timbul. Namun dia sabar menunggu jawapan daripada si isteri.

"Betul tu mummy! Untuk siapa? Untuk Alessio ke?" soal Alessio dengan nada menggatal.

Eleh, baru 16 tahun dah nak cari calon isteri. Habiskan sekolah itu dulu.

BADGIRL MRS.ALEKSWhere stories live. Discover now