Smile

789 45 61
                                    


"Missä musiikit?" Olli avasi yhtäkkiä suunsa. Harvinaisen hyvä kysymys. Miten kukaan ei ollut älynnyt tehdä asialle mitään. Saati sitten huomannut et jotain olennaista puuttui.

Aleksi oli ensimmäisenä musiikkilaitteissa kiinni ja yhdistelemässä johtoja luoja ties minne.

"Toiveita?" Se kysyi kaivaen läppärinsä esiin. Se näköjään roudasi sen mukanaan joka paikkaan. Minkä tiikeri juovilleen mahtoi. Olihan mullakin lähes aina kitara mukana. Nyt mä olin tyytynyt jättämään sen pois kun Joel oli ottanut omansa matkaan.

"Heitä vaan joku lista" Niko totesi tyytyväisenä ja tarttui pöydällä olevaan juomaansa. Se istahti pullonsa kanssa takaisin nojatuoliin ja loi muhun vaativan katseen.

Mä hymähdin huvittuneesti ja istuin sen vierelle. Katsoin Tommia odottavasti, josko se ymmärtäis pelkästä katseesta. Se ojensi mulle juoman ja nosti sitten korin turhautuneena pöydälle. Hyvä ratkaisu.

Kajareista alkoi kuulua Slipknotin People=shit. Mä katsahdin Joeliin joka hymyili itsekseen. Hyvä että edes Slipknot sai sen hymyilemään.

"Pitäiskö pelata jotain?" Niko esitti aiheellisen kysymyksen. Niitä näytti nyt satelevan joka suunnalta. Vielä kun vastauksia olis osannut antaa.

"Mitä esim?" Tommi avasi suunsa. Eikö se ollut vähän turhan aikaista? Ei se ollut vielä juonut edes yhtä kokonaista kaljaa ja nyt se jo puhui. Mikä siihen oli oikein mennyt.

"Vastaa tai juo?" Aleksi ehdotti. Ihan kun me ei oltais muutenkin osattu juoda. Ei siinä mitään. Juomapelit oli hauskoja ja mikäs siinä kun kukaan ei ujostellut enää mitään toisten seurassa joten juoda saatiin ihan muuten vaan.

"Miten ois vastaa tai tee tehtävä x minkä kysyjä saa ite määrätä?" Niko ehdotti. Tuo kuulosti mun korvaan paremmalta. Me juotiin jatkuvasti muutenkin joten juomapelit alkoi menettää merkitystään. Sääli. Taas yksi uljas traditio pilattu.

"Sopii" kuului epämääräinen vastaus kuorossa. Eihän tuohon voinut kun yhtyä. Mitähän tästäkin tuli..

Nappasin lattialta tyhjän pullon ja asetin sen pöydälle pyöritettäväksi. Katsoin muihin kysyvästi mutta kun kukaan ei sanonut mitään mä pyöritin sitten pulloa itse. Olihan se jonkun aina ensimmäinen oltava.

Se pysähtyi Aleksin kohdalle. Mä yritin kovasti miettiä minkä kysymyksen mä sille olisin esittänyt mut jostain syystä mun pää oli täysin tyhjä. Tiedetään! Ei se ollut mitään uutta..

"Oot sä ikinä ollu miehen kanssa?" Kysymys mikä ensimmäisenä tuli mieleen. Me kaikki muut oltiin tehty vähintäänkin tyhmiä juttuja keskenämme mut Aleksista ei tiedetty sillä saralla mitään.

"Tarkenna vähän" se sanoi.

Tuo ei tainnut paljoa jättää arvailujen varaan. Jotain se ilmeisesti oli tehnyt mutta se mitä, oli vielä mysteeri.

"No sillee.. tai suudellu yms" vastasin.

Se näytti miettivän hetken. Me muut katsottiin sitä odottavasti. Totta kai me haluttiin kuulla paljastuksia pienestä ja viattomasta Aleksista, joilla saataiskin kumottua tuo viattomuusteoria. Sitä olikin jo odotettu.

"En mä sängyssä oo ollu. Suudellut kylläkin" se antoi vihdoin vastauksen. Huone täyttyi vihellyksistä ja vittumaisista kommenteista. Ihan kun meillä kellään olis ollut varaa moiseen.

Nyökkäsin Aleksin suuntaan ja loin katseellani merkin et olisi jo aika pyörittää pulloa uudelleen.

Tällä kertaa se osui Olliin. Tässä miehessä mikään tuskin yllätti. Mä uskalsin sanoa tietäväni siitä kaiken mut jo minuutin päästä mä saatoin olla täysin väärässä asian suhteen.

We are✅Where stories live. Discover now