Part 13

159 28 43
                                    

"Ehhh comelnya tapi...." kata kata nini dihentikan apabila dia melihat sesuatu di dalam gambar itu.

Jihoon menatap nini pelik.

"Kau dah kenapa nini" tanya jihoon lembut.

"K-kenapa" nini menunjukkan ke arah gambar yang dipegangnya itu.

"Kenapa apa nini" jihoon mula berasa risau.

"K-kenapa MUKA KAU MACAM NI!!! KAU MEROSAKKAN GAMBAR AKU!!!!" jerit nini.

"Lahhh,sebab tu je??aku ingat kan apa lah tadi,rilek brader....aku tengok muka aku okay je" jihoon menatap gambar tersebut menyebabkan wajahnya dan nini teramatlah dekat.

Nini berpaling ke sebalah lalu pipinya mula membahang dan dalam masa yang sama,jihoon juga melihatnya jadi wujudlah eyes contact antara mereka berdua.

Selepas beberapa minit.....

"Nii ice cream mint choco yang kor ARGHHHH KLEK" waiter yang dipanggil gila oleh nini tadi mengambil gambar mereka berdua.

"Wahhhh.....cantiknya gambar nii, korang ni memang serasi lahh.... first time saya jumpa couple yang perfect macam korang berdua ni" kata waiter itu lalu jihoon dan nini berdiri seperti biasa sambil berlakon membetulkan baju dan rambut masing-masing.

"Jom lah kita makan" kata jihoon kekok.

"Haa jomlah" nini menarik semula kerusi miliknya dan jihoon seperti sedia kala.

"Nah...cantik kan??saya dah cakap yang saya ni photographer berjaya..." kata waiter itu dengan bangganya.

Belum sempat jihoon mengambil gambar tadi di tangan waiter itu.. tangan nini lebih cepat menerkam seperti harimau lapar.

"Bagi aku simpan gambar ni" nini masih lagi berasa kekok.

"Haa,kau ambil lah" jihoon hanya pasrah.

"Lahhh,kenapa cakap kau aku niiii...kalau nama panggilan macam tu,tak sweet lahh...tak menjadi lah perfect couplenya" nini mendengus geram tapi dia masih lagi boleh bersabar.

"Boleh tak pakcik pergi dari sini... saya dengan NAMCHIN saya nak makan...kalau pakcik berdiri je dekat kitaorang...tu bukan namanya waiter...tu namanya penyibuk,kan SAYANG" sengaja nini berkata dengan lebih kuat beberapa perkataan yang dia tidak pernah ucapkan.

"Hh-haaa ye ye" jihoon tergagap.

"Kalau macam tu saya pergi dulu... sedap kau je halau aku,cisss... muka cantik tapi sombong" terus waiter itu berlalu dari meja itu dengan muka innesyen.

"Ehh,sedapnya mulut dia memerli aku...takpe hyeni....sabar sabar, orang comel kena sabar" hyeni memegang dadanya yang 'panas' itu.

"A-ahh j-jom lah k-kita mak-kan" cara percakapan jihoon masih lagi sama seperti tadi.

Mereka berdua terus makan dengan perasaan yang berbeza iaitu jihoon bahagia kerana hyeni baru sahaja memanggilnya sayang dan hyeni pula berasa marah kerana waiter itu.

Meanwile.....

"Rara" panggil hyunsuk.

"Ya" rara terus berpaling ke arah hyunsuk.

"Awak rasa sejuk tak angin pantai ni??" tanya hyunsuk.Ya,mereka menipu jihoon dan nini yang mereka berdua ingin makan aiskrim di tempat yang lain,sebenarnya mereka hanya berada di pantai yang sama.

Flashback...

Kereta hyunsuk yang meluncur laju bersama rara itu berhenti di sebuah kedai berdekatan pantai tadi.

"Kita nak makan dekat sini ke hyunsuk oppa??" tanya rara ingin membuka tali pinggang.

"Anii jangn bukak lagi..." hyunsuk memegang tangan rara.

"Kenapa" tanya rara pelik.

"Kita pergi balik dekat pantai tu okay???sebab oppa ada sesuatu nak cakap dengan rara nih" tanya hyunsuk melihat bebola mata rara.

"B-boleh je" kata rara dengan nada yang sedikit takut.

Hyunsuk tersenyum dan terus berpaling ke arah tingkap keretanya itu untuk melihat ke belakang dan memastikan kereta jihoon sudahpun tiada.

Dia terus berpusing semula keretanya itu selepas bayangan kereta jihoon sudahpun tiada.

Hyunsuk parking keretanya tadi di tempat yang sama.

End flashback....

"Awak rasa sejuk tak angin pantai ni?? tanya hyunsuk.

"Sejuk jugak lah" balas rara selamba tapi selepas itu dia tersenyum dan menikmati angin itu.

"Sejuk tu lah yang saya rasa bila saya tengok muka awak tauu" hyunsuk mula membuaya.

"Hah??eoh.." rara mengelip matanya beberapa kali.

"Rara-yaa" hyunsuk memegang kedua-dua bahu rara menyuruhnya berada dalam keadaan berhadapan.

"Oppa buat apa ni" rara berasa sedikit takut.

"Rara tahu tak apa sebab oppa bawak rara pergi pantai ni semula??" tanya hyunsuk sengaja.

"Sebab oppa nak cakap sesuatu" rara mengelip matanya lagi.

"Yes good,rara jangan terkejut kalau oppa cakap benda ni tau??" hyunsuk mula risau dan gementar.

"Cakap je la.." rara melihat mata hyunsuk dan badannya bergetar hebat kerana terlalu takut.

Hyunsuk terus melepaskan pegangan tadi dan mengambil ranting kayu yang memang ada di sebelahnya itu lalu menulis satu ayat di atas pasir berwarna putih itu.

"Will you be my girlfriend" rara terus menekup mulutnya setelah membaca ayat yang ditulis itu.

"But why?" tanya rara.

'I don't know why but I think you're very special to me' tulis hyunsuk lagi.

"Tapi mesti nanti jihoon oppa marah" rara berfikir tentang abangnya yang akan membelasah hyunsuk jika dia tahu tentang ini.

'It's okay...saya rela dibelasah daripada ditinggalkan dengan orang yang sangat special selepas keluarga saya ni' hyunsuk melihat rara selepas menulis lagi di atas pasir.

"Kalau macam tu...saya terima" kata rara dengan suara yang bergetar.

'Thank you' hyunsuk terus berdiri di hadapan rara yang masih lagi takut itu.

To be continue~

Jihoon belasah hyunsuk or not??? Hang tunggu and baca lah sendiri kalau nak tahu...enjoy reading and jangan lupa vote.




PERFECT COUPLE_park jihoonWhere stories live. Discover now