Part 25

121 18 22
                                    

"Dia dia...." belum sempat hyunsuk hendak berkata apa,telefon jihoon berdering.

Jihoon hanya mengabaikan 'call' itu kerana tertera 'unknown number' jadi dia hanya mengabaikannya.

Sekali lagi telefonnya berdering.

"Siapa ni,sibuk call aku time.." hyunsuk merampas telefon jihoon itu membuatkan dia terdiam untuk seketika.

"Ni ni nombor aera!!aku ingat belakang nombor telefon dia 4356,betul...ni nombor dia!!" hyunsuk terus mengangkat telefon itu dan memberikannya kepada jihoon.

'Hello aera' kata jihoon tegas teragak-agak walaubagaimanapun dia tetap tegas.Fuhhh walaubagaimanapun, ayat macam apa dah🤣🤣.

'Jadi kau dah tahu nama aku???bagus lah tu...adik kau dengan nini ada dengan aku,kalau kau nak dia,datang sini bersama dengan hyunsuk,aku tahu hyunsuk ada dengan kau sekarang, jagiyaaaaa....ireona,I rindu you sayang' kata aera manja manakala muka hyunsuk sudah hijau,nak termuntah budak tuh.

'Jangan sentuh nini dengan rara!!!!kalau kau sentuh dia aku....AKU BUNUH HYUNSUK!!' kata jihoon sambil membuat isyarat minta maaf kepada hyunsuk.

'Aku tahu kau takkan sanggup buat macam tu dekat hyunsuk....nak dengar suara nini tak???' tanya aera lalu dia terus meletakkan telefon di hadapan mulut nini.

'Dasar lelaki tak guna!!!aku tak percaya kau sanggup buat aku macam ni jihoon,aku benci kau!!!aku memang tak boleh fikir sebelum ni sebab aku mula percayakan kau.....tapi,apa yang aku dapat hah!?benda ni ke yang kau balas park jihoon......dan kau pun sama oppa, hell..no,you're not my brother..... kau pun sama je dengan jihoon ni kan, hyunsuk....sebelum ni aku anggap kau ni abang yang baik dan yang paling sempurna,tapi bila dah jadi macam ni, aku baru tahu sisi sebenar seorang lelaki yang aku sayang dan seorang lelaki yang aku cinta.....aku benci kau berdua,jangan datang sini sebab aku tak nak tengok muka korang berdua lagi!!' nini menjerit dengan bersungguh-sungguh kepada jihoon dan hyunsuk itu.Entah apa yang terjadi menyebabkan dirinya sanggup berkata begitu kepada hyunsuk dan jihoon itu.

'Kau buat apa dekat adik aku!!!adik aku mana aera!!!!AERA!!!!' hyunsuk menahan tangisan.

'Huh????adik???selepas apa yang kau buat dekat aku,kau rasa kau boleh panggil aku adik lagi ke???kau tak layak hyunsuk....kau tak layak!!!!!aku bukan adik kau dan kau bukan abang aku lagi.....seorang abang takkan buat macam ni dekat adik sendiri!!!lelaki tak guna' kedengaran ketawa sinis daripada nini.

Jihoon hanya diam sambil fokus pada setiap perkataan yang dilemparkan oleh nini itu kerana dia ada rasa benda yang tidak kena.

Selepas lama keadaan menjadi senyap kemudian jihoon memecahkan kesunyian itu.

'Kau cakap dekat aku....dekat mana nini dengan adik aku...aku akan pergi sana dengan hyunsuk' jihoon berkata dengan tegas dan serious.

'Bangunan lama sebelah tempat yang aku selalu date dengan hyunsuk dulu.... kalau kau nak datang,jangan bawak polis sekali atau dua orang ni aku bunuh.....' ugut aera.

'Aku cakap aku tak nak tengok muka kau lagi kan....pergi lah,jangan datang sini!!!!' jerit nini sekali lagi.

'Aku akan pergi dalam masa....sepuluh minit' kata jihoon tidak teragak-agak selepas melihat jam di tangannya walaupun dia tidak tahu berapa jauh tempat itu berada.

'Aku cakap jangan datang sini kan!!' nini menjerit dengan nada yang lebih kuat daripada tadi.

'Nini....tunggu saya,saya akan datang secepat mungkin....awak duduk je diam diam' kata jihoon dengan air mata yang mengalir.

'Andwae jihoon-ahhh...jaebal jangan datang sini,saya minta maaf sebab cakap awak tak guna hiks....saya cintakan awak jihoon....saya cintakan awak!!!jaebal,jangan datang sini....saya tak nak sesiapa tercedera....'  nini menangis dan nadanya sangat berbeza dengan nada semasa dia menjerit tadi.

'Gwencahana....awak tunggu saya dengan hyunsuk datang' jihoon terus mematikan call lalu melihat hyunsuk.

"Suk....kau duduk je sini,aku akan pastikan yang nini dengan rara selamat....kau tunggu,aku akan pergi dengan kumpulan treasure,so kau tak perlu risau" jihoon melihat hyunsuk lalu tersenyum.

"Andwae...aku nak ikut" kata hyunsuk dengan suara bergetar.Tangannya memegang pintu biliknya itu.

"Kau tak boleh ikut hyunsuk....kau duduk je sini,kau nak ikut macam mana kalau keadaan kau macam ni....silap silap kau yang tercedera....kau duduk je sini,aku dengan yang lain akan bawak nini dengan rara balik" kata jihoon tegas.

"Nini perlukan aku....dia perlukan seseorang untuk peluk dia sekarang,aku dapat firasat tu jihoon.....ya, memang kau boleh buat benda tu tapi berbeza jihoon....tenaga dari seorang abang lain dengan tenaga daripada seorang lelaki yang bukan darah daging dia walaupun tu adalah bakal suami dia jihoon....kau pun mesti dapat firasat macam tu kan,rara perlukan kau...jadi,aku perlu pergi jugak untuk nini,aku akan duduk dalam kereta diam-diam...kalau ada benda aku akan keluar....kau jangan risau,tapi aku memang perlu ikut" hyunsuk melihat jihoon lemah.

"Kau boleh ikut tapi kau kena duduk dalam kereta,faham???" jihoon berkata dengan nada seperti dipaksa.

"Thanks" hyunsuk terus mencabut jarum yang tercucuk untuk mengalirkan air ke dalam badannya itu.

To be continue~
Uhukssss,penat denn...

PERFECT COUPLE_park jihoonWhere stories live. Discover now