Part 10

162 27 10
                                    

"Eh hyunsuk" suara seseorang di belakang membuatkan hyunsuk dan nini berpaling dengan senyuman yang dibuat-buat.

Wajah mereka berdua terus berubah apabila melihat wajah orang yang baru memanggil nama hyunsuk itu.

"Aera?"air sudah bertakung di dalam kedua-dua belah mata hyunsuk.

Hyeni yang melihat oppanya itu terus berdiri di hadapan hyunsuk. Hyunsuk yang berada di belakang hyeni itu terus menundukkan kepalanya itu dan aera dapat lihat yang air mata hyunsuk sudah jatuh di atas pasir pantai.

"Aku dah cakap kan!!jangan kacau hidup aku dengan oppa aku lagi.... kau buat apa dekat sini hah perempuan" hyeni cuba mengahalang aera daripada melihat hyunsuk walaupun dirinya hanyalah pendek.

"Aku memang nak pergi pantai ni lah...maybe jodoh kita kuat sangat kot hyunsuk oppa,sebab tu lah kita berjumpa....tapi aera sumpah tau, aera tak ikut pun hyunsuk oppa dengan hyeni" kata aera yang sudah seperti ulat bulu kena air panas dengan suara kepitnya itu.

"Jodoh kau jodoh...eh aku nak cakap sikit je aera....oppa aku dah ada orang lain so kau jangan nak jadi kucing manja sangat lahh,ada aku terajang ann,one more....oppa aku bahagia gila dengan perempuan tu" kata-kata nini tadi membuatkan darah aera menggelegak tetapi dia hanya menahannya.

"Eh hyunsuk,nini...korang buat apa dekat sini" sapa satu suara yang sedikit garau di belakang aera.

Nini melihat rara di sebelah jihoon itu...nini terus menarik tangan rara lalu berkata "Ha ni lah girlfriend oppa aku...cantik kann,walaupun muka kau lagi cantik dari dia... tapi kalau bab hati...dia lagi busuk eh salah cakap,kau mempunyai hati yang lebih busuk daripada dia"perli nini kepada nini dan rara.

"Kau kenapa sih bajingan" rara membisik ke telinga nini menggunakan bahasa indonesia. Author main cakap je tu bahasa indonesia,author tak tahu betul ke tak sebab author ni orang malaysia bukan indonesia😭.Kalau salah tu... orang indo yang baca tuh comments lah ye.

"I'm sorry rara but i need your help bodoh" nini membalas bisikan rara tadi lalu melihat hyunsuk untuk meneruskan apa yang nini sudah buatkan tadi dan hyunsuk mengangguk.

"Eh,you buat apa dekat sini baby... you cari I eh...kenapa you risau sangat tentang I....dah laa panas ni...mari sini dekat uncuk...tak lah panas sangat nanti..." hyunsuk berlakon dengan terpaksa.

"KAU PANGG...." belum sempat jihoon menghabiskan ayatnya tadi,rara terus menutup mulut jihoon.

"Tutup mulut kau sial" gerakan tanpa bunyi daripada mulut nini membuatkan jihoon semakin marah tetapi dia hanya menahan.

Hyunsuk menyuruh rara berdiri di sebelahnya lalu dengan cepat rara berlari dan memeluk hyunsuk dari belakang seperti menyuruh hyunsuk piggyback.

Hyunsuk terus mengangkat rara dan membuatkan aera terasa semakin panas lalu dia terus berlalu daripada kawasan itu dengan 'air panas' yang hampir mencurah daripada dirinya itu.

"Fiuhhh" hyunsuk dan nini berasa lega tetapi tidak bagi adik-beradik park itu.

"Kyah hyunsuk!!!ireona!!!berani kau panggil adik aku baby!!!babi kau lahh" jihoon melepaskan tangan hyeni yang menutup mulutnya itu.

Hyunsuk terus menyorok di belakang hyeni.

"Kau lah nii,habis jihoon marah aku....plannya bodoh amat" hyunsuk memukul-mukul belakang badan hyeni itu.

"Sabar jihoon...bawak bertendang....kau jangan lah pukul aku hyunsuk..sakit tau tak"hyeni memarahi hyunsuk.

Rara hanya berdiri kaku melihat mereka bertiga kerana malu dengan apa yang hyunsuk buat pada dirinya tadi.

"Kak ji ni garunk lah...jangan marah marah,tak cool lah kalau macam ni"gurauan hyeni membuatkan jihoon berasa lagi marah.

"Kak ji kau kak ji...aku gergaji kau baru tahu!!baik kau tepi sekarang sebelum kau kena dengan aku" jihoon bercekak pinggang.

Hyeni berfikir lalu berkata kepada jihoon "kau pukul hyunsuk....aku pukul kau balik"sambil menggenggam penumbuk dan menunjukkan ke arah jihoon dengan takut.

"Sayang jugak kau dekat aku ehh dik" hyunsuk berbisik di telinga nini tetapi hyeni menyuruhnya supaya diam.

Jihoon tersenyum sinis lalu mula mendekati hyeni.Hyeni berundur ke belakang bersama hyunsuk kerana emosi jihoon yang berubah sekelip mata.

Hyeni semakin berundur ke belakang kerana jihoon masih lagi berjalan ke arahnya dengan senyuman sinis yang menakutkan itu sehinggalah nini hampir jatuh kerana kakinya terpijak batu yang agak licin akibat terkena air laut.

Jihoon terus memegang tangan hyeni itu lalu menariknya dengan sedikit kuat dan kepala nini terkena dada jihoon yang tegap itu.

Rara yang melihat adegan tersebut terus membulatkan mata tetapi ianya tidak lama kerana jihoon memegang kepala hyeni lalu meletakkan hyeni ke sebelah supaya tiada lagi orang yang ada di hadapan hyunsuk si penakut itu.

Jihoon terus membelasah hyunsuk dengan lengan bajunya yang sudah dilipat sehingga menampakkan musclenya itu.

Rara terus menghentikan jihoon selepas melihat hyunsuk yang sudah lema tak bermaya itu.

"Dah lah tu...oppa nak rara belasah oppa ke???mintak maaf balik dekat hyunsuk!!kalau tak rara bakar oppa punya plushie" rara mengugut jihoon.

"Eiii,jangan lah buang hoon punya plushie!!!dah lah benda tu comel" kata jihoon dengan nada manjanya sehingga menyebabkan hyunsuk dan nini membuat reaksi seperti muntah dan loya tetapi tidak bagi rara....dia sudah terbiasa dengan benda seperti itu kerana jihoon memang seorang yang manja dengan adiknya tapi tidak bagi orang lain.

"Kalau macam tu mintak lah maaf sehingga hyunsuk maafkan oppa... selagi luka yang oppa buat dekat badan hyunsuk tu,selama tu lah oppa perlu jaga hyunsuk... faham??"kata rara tegas.Hyunsuk sudahpun blushing.

"Ishhh,hoon tak nak lah mintak maaf dekat uncuk...dia yang panggil rara baby kan...hoon tahu lah yang dia tu babi tapi perlu ke buat nickname yang nak dekat sama,dah laa maksud di sebalik perkataan tuh macam langit dengan bumi" masih lagi dengan nada manjanya😌.

"Haihh"

To be continue~

Today is my father's birthday,jadi author buat double update😉

PERFECT COUPLE_park jihoonWhere stories live. Discover now