Part 16

143 25 19
                                    

Hyunsuk terus mengambil telefonnya lalu mendail nombor jihoon.

'Hoon kau tolong aku wehh...kau tolong bawak adik aku nini pergi hospital,dia demam...dari malam tadi lagi suhu dia tak bergerak pun,still sama sampai sekarang, aku tak boleh bawak dia pergi hospital sebab aku kena pergi ke pejabat eomma dengan appa aku... sebab aku rasa nini demam sebab dia rindu dengan eomma dengan appa kitaorang,memang tak pelik lah kalau kitaorang demam sebab eomma dengan appa dah berapa lama tak luang masa dengan kitaorang...kau tolong aku ehh hoon,tolong datang rumah aku ambil nini bawak pergi hospital' hyunsuk hanya berterus terang tanpa cover apa-apa disebabkan risau tentang adiknya itu.

'Hah!?kau tunggu aku datang jap... aku bawak rara sekali boleh' tanya jihoon.Walaupun dia mengantuk, tapi dia still risau tentang hyeni.

'Kau bawak lah ramai mana pun orang tapi please...bawak adik aku pergi hospital sekarang' hyunsuk mula menangis teresak-esak.

'Yaa,aku tolong kau...bukan kau sorang je yang sayang nini,aku pun sayang dia...kau bawak eomma dengan appa kau cepat sikit,nanti aku call kau hospital mana aku pergi okayy' jihoon terus matikan call.

"Nini tunggu jihoom datang ye adik oppa sayang,adik jangan risau...oppa akan bawak eomma dengan appa jumpa nini okay?? tahan ye dik...oppa sayang adik" hyunsuk mencium dahi nini sebelum keluar daripada rumah itu dan terus keretanya meluncur pergi dari rumah nak ke pejabat.

Selepas beberapa minit,kereta jihoon berhenti di hadapan rumah keluarga choi itu.

Tanpa mengetuk,dia terus menerjah masuk ke dalam rumah tersebut dan berjalan pergi ke bilik nini dengan bantuan rara.

Jihoon terus mengangkat nini yang sedang tidur dan masukkannya ke dalam kereta.Rara pula mengambil selimut tebal hyeni dan letakkan semula ke atas badannya itu setelah dia sudah terbaring di dalam kereta.

"Rara tolong tengokkan nini nih,kalau dia cakap dia sejuk ke apa...rara ambil je jaket ni and balut badan dia" kata jihoon sambil membuka jaket yang dipakainya itu.

"Okay" rara menjawab ringkas.

Kereta jihoon terus meluncur pergi ke sebuah hospital berdekatan dengan tempat itu.

Jihoon terus mengangkat nini keluar daripada perut kereta dan berlari masuk ke dalam hospital bersama rara.

"Kenapa ni ye" tanya seorang doctor sambil memeriksa hyeni.

"Abang dia cakap yang dia demam...dia cakap yang dari malam tadi suhu adik dia tak bergerak...so,dia suruh saya bawak adik dia pergi hospital...nasib baiklah adik dia ni tidur" kata jihoon sambil bercekak pinggang.

"Ouhh,abang dia nak pergi mana sampai tak boleh bawak adik sendiri pergi hospital...and one more,budak ni bukannya tidur tapi dia pingsan" jelas doktor itu.

"Abang dia pergi pejabat sebab katanya adik dia ni demam sebab  rindu eomma dengan appa diaorang,saya pun tak tahu mana doktor" kata jihoon dengan muka risau dan begitu juga dengan rara.

"Ouh,saya just nak tanya lah kalau awak berdua tahu...dia ada muntah ke tadi?? sebab badan dia kurang air ni" doktor itu masih lagi memeriksa keadaan nini.

"Dia kena stay dalam ward ke doktor??" jihoon memegang bahu doktor itu.

"Saya rasa ya sebab dia mungkin akan mati kalau kamu berdua biarkan dia macam ni je,dalam keadaan dia pingsan....kurang air dalam badan lagi and...dia bukan demam biasa...dia demam panas ni" jelas doktor itu dan tangan jihoon yang memegang bahu doktor itu semakin lama semakin jatuh.

"Doktor buat je apa yang terbaik untuk nini,saya akan maklum kepada abang dia nanti" jihoon mengeluh berat.

Nini terus dibawa ke bahagian katil ward untuk proses memasukkan air ke dalam badannya yang 'kering' itu.

Rara pula sedang menemani jihoon yang sedikit lemah itu.

"Rara duduk sini kejap ye,tolong tengokkan jugak nini tuh...oppa kena call hyunsuk" jihoon berdiri dan berjalan ke tempat yang sedikit sunyi dan diam.

Jihoon terus menelefon hyunsuk.

'Ahh hello hyunsuk...kau jumpa tak lagi eomma dengan appa kau' tanya jihoon dengan nada yang sedikit lemah.

'Aku dah pergi pejabat dia tadi and tanya pekerja dekat situ mana eomma dengan appa aku...lepas tu dia cakap eomma dengan appa pergi bercuti dekat mana tah, kau dah ada dekat rumah eh...jap ehh kau tunggu aku sam...' jihoon memotong percakapan hyunsuk.

'Hyunsuk...aku nak cakap something dekat kau and aku harap kau boleh terima...' kata jihoon mengetap bibirnya menaham air mata.

'Weyy,kenapa niii...adik aku okay je kan' nada suara hyunsuk sudah bergetar.

'Nini kena stay dalam ward sebab doktor cakap air dalam badan dia kurang and doktor pun ada cakap dekat aku yang nini demam panas' jihoon cuba untuk sorokkan tangisannya.

'Eeeerkkk bum...

To be continue~

Kenapa bunyi macam tu dari telefon hyunsuk!?,ayyy molla...author pun tak tahu,phone dia jatuh ke erk??hampa semua tunggu next part sendiri HAGAGA...vote ft. comments

PERFECT COUPLE_park jihoonWhere stories live. Discover now