Hyunsuk memberi senyuman manis kepada rara lalu memegang kedua-dua tangannya itu.
"Saranghae" kata hyunsuk lalu menunduk malu.
"N-nado" kata rara tergagap.
Hyunsuk terus ketawa melihat gelagat rara itu.
"Kenapa rara takut sangat ni,oppa bukannya nak buat apa pun... macam lah kita ni tak pernah jumpa sebelum ni..HAHAHA,dah jangan takut lagi" hyunsuk mengusap lembut rambut rara.
"Rara bukan takut tapi rara malu" rara menundukkan kepalanya.
Hyunsuk ketawa sekali lagi dan terus memberi pelukan hangat kepada rara itu.
"By the way,oppa nak number phone rara....sebab oppa dah mintak dengan nini tapi dia tak bagi" hyunsuk melepaskan pelukan lalu memuncungkan mulutnya.
"Ouhh boleh boleh,mari sini phone oppa" kata rara dengan ceria.
"Nah" hyunsuk menghulurkan telefonnya kepada rara.
Rara membuka telefon itu lalu mengeluh perlahan.
"Jangan lah main main oppa,bukak password phone ni..rara bukannya stalker oppa sampai tahu berapa password oppa" rara menghulurkan telefon hyunsuk kembali lalu hyunsuk tersenyum.
"602 darab dua" kata hyunsuk lalu tersenyum manis.
"Easy laaa...jawapan dia..." rara menutup matanya lalu jari jemarinya ditutup dan dibuka.
"4021!!! jawapan dia 1204 kan" kata rara selepas lima saat.
"Cepatnya rara kira" hyunsuk seakan-akan terkejut.
"Easy jee" rara terus menekan nombor 1,2,0 tetapi semasa dia ingin menulis nombor empat.... tangannya berhenti dan matanya melihat hyunsuk.
"Dah ingat ke" tanya hyunsuk juga melihat rara sambil tersenyum dan menjungkit keningnya.
"Oppa memang tahu or benda ni kebetulan??" tanya rara untuk kepastian.
"Rara rasa benda tu kebetulan ke?" hyunsuk membalas soalan rara itu dengan soalan dan kesimpulannya ia adalah alasan sebab author dah takde idea🤣.
"M-macam mana o-oppa t-tahu ni t-tarikh b-birthday ra-rra??" rara membuat muka pelik.
"Tak perlu tahu lah rara...cepat lah taip number phone awak tuh rara sayang" hyunsuk membuaya sudaaaa.
"O-okay" rara terus menekan nombor 4 untuk membuka telefon hyunsuk itu dan telefon itu terbuka.
"Mak kau tidur dalam kuali" rara melatah dan dia secara tidak sengaja menjatuhkan telefon hyunsuk tetapi belum sempat telefon itu jatuh ke tanah,hyunsuk menyambut terlebih dahulu.
"HAHAHA,kenapa rara terkejut sangat...tak percaya ke muka kawan rara tuh macam ni...oppa dah cakap kan muka nini macam beruk,tak percaya" hyunsuk terus ketawa terbahak-bahak.
"Kenapa oppa letak gambar tuh, kesian nini....dah lah dengan bedak sejuk melekat dekat muka,rambut pulak macam pokok kelapa and benda yang paling teruk dia memanjat pokok...jahat lah oppa niii" rara menahan dirinya daripada ketawakan nini kawan baiknya.
"Dah dah,cepat taip" hyunsuk menghulurkan sekali lagi telefonnya kepada rara.
Rara terus menaip nombor telefonnya lalu save sebagai 'ma babygirl'.
Dia terus berkata dengan pipi yang merah "jangan tukar tau" sambil menghulurkan kembali telefon itu kepada hyunsuk.
"Ma??ba-by girl" telinga hyunsuk terus merah apabila mulutnya menyebut perkataan yang ditulis oleh rara tadi.
"Ja-jangan tukar auu" rara menundukkan kepalanya.
"Okay MA BABYGIRLLL" hyunsuk terus mencium pipi rara.
Tiba-tiba ada sesuatu mendarat di kepala hyunsuk iaitu kasut jihoon dan tahu tahu je lah siapa yang lempar tu kan.
"BERANI KAU CIUM PIPI ADIK AKU!!!AKU PUN TAK PERNAH CIUM DIA AUU....ADUH" kepala jihoon pula diketuk oleh nini.
"Amboii...sedapnya kau pergi baling kasut kau dekat oppa aku.... kau mari sini,kyah jihoon" nini mula mengejar jihoon.
"Mari sini kau tak guna....sedapnya kau baling kasut kau dekat kepala oppa aku,ehhh walaupun aku selalu panggil dia siamang...aku tetap sayang dia,kau pulak berani buat macam tu....kurang ajar kau ehh,baik kau mari sini sebelum aku belasah kau teruk-teruk" kata nini lalu dia berjaya menangkap jihoon dengan menarik rambutnya itu.
"Ahhh sakit sakit" jihoon menutup matanya menahan sakit sambil mengikut pergerakan nini.
"Ehh kau tahu sakit...lepas tu kau ingat hyunsuk rasa best kee hah!? selagi kau tak mintak maaf dekat hyunsuk selagi tu lah aku akan tarik rambut kau ni" nini kuatkan lagi tarikan tadi.
"Jap...siapa yang couple sebenarnya sekarang nii, kita ke diaorang,nampak macam diaorang lagi sweet je" hyunsuk dan rara melihat pergaduhan 'perfect couple' itu.
"Tu lah,ke jihoon dah konpess dekat nini" kata kata yang keluar daripada mulut rara membuatkan hyunsuk terkejut.
"Jihoon suka nini ke sayang" hyunsuk melihat biji mata rara.
"Jangan laa tengok macam tu.... haah,jihoon suka dekat nini" rara tersenyum nipis.
"Heh,tapi kenapa erkk...macam mana jihoon boleh suka dekat beruk sekor tu ehh" hyunsuk berfikit tetapi mukanya hanya selamba.
"Rara pun tak tahu....yang rara tahu adalah...
To be continue~
Njuy riding....baiiii