"Rara pun tak tahu...yang rara tahu adalah jihoon cakap yang nini sorang je yang berani gaduh dengan dia,perempuan lain suka menggedik je" rara masih lagi melihat pergaduhan jihoon dan hyeni.
Hyunsuk hanya meng'o'kan sahaja.
"Miahae hyunsukkieee" jihoon melutut di hadapan hyunsuk sambil rambutnya masih lagi ditarik oleh nini.
"Aku dah mintak maaf kan....lepas lah nini,sakit lahh" jihoon merintih kesakitan.
"Lain kali jangan buat macam tu lagi dekat oppa aku,kalau tak siap kau aku kerjakan" hyeni terus melepaskan tangannya.
"Rara...tengok nini,habis rambut oppa jadi macam ni...dah macam takde beza dengan sarang burung je" jihoon mengadu kepada adiknya rara.
"Siapa suruh oppa pergi baling kasut oppa tuh dekat kepala hyunsuk...depan mata dia pulak tu, siapa je tak marah oppa" rara terus melutut lalu membetulkan rambut jihoon dan mengusap rambutnya lembut.
"Ehem" sengaja hyunsuk berdehem lalu melihat rara.
Rara tersenyum lalu terus bangun dan mengusap rambut hyunsuk pula.
"Apalah nasib kita kan nini... diaorang dah couple,kita bila lagi" jihoon berdiri di sebelah nini.
"Tu lah..ehh tiber HAHAHA" jihoon dan nini terus ketawa terbahak-bahak di situ.
"Dahlaa aku nak balik.... mengantuk...." nini terus berjalan macam mumia dalam didi and friends tuh.
"Aku balik dulu lah kalau macam tu hoon" kata hyunsuk sambil mengambil kunci kereta di dalam poketnya itu.
"Hmm" hanya itu yang dibalas oleh jihoon.
"Take care sayang.....saranghae" kata hyunsuk dengan nada berbisik khas untuk rara.
Jihoon terus membuat isyarat ingin memukul hyunsuk dan hyunsuk terus lari mengikut nini.
"Dah..jom kita balik,dah nak gelap ni" rara terus masuk ke dalam kereta diikuti dengan jihoon kerana dia perlu menutup pintu di sebelah rara,biasalah....jihoon is teramat baik.
Dua pasang adik beradik itu balik ke rumahnya setelah lama beratur dalam kereta disebabkan jalan raya yang sesak.
Skip malam....
"Oiii beruk...mari makan,eomma dengan appa maybe balik lewat hari ni,so....jangan tanya aku lagi kenapa eomma dengan appa tak balik lagi walaupun jam nanti tunjuk pukul 11.00" pesan hyunsuk dan menyuruh adiknya turun.
"Nini!!!cepat turun!!nanti sejuk tak sedap lah" hyunsuk mula berasa pelik kerana biasanya kalau bab makanan ni nini akan turun sepantas kilat.
"Eiii budak ni nak kena nii" hyunsuk terus berjalan pergi ke bilik nini.
"Aku bukak ehh" mintak izin dulu sebelum mashukkkk.
"Ehh nini....kenapa ni dik" hyunsuk melihat nini yang sedang menyelubungkan dirinya di dalam selimut tebal.
"Aku sejuk lah hyunsuk" nini mengalirkan air mata.
"Ehh jangan menangi EHHH,nini demam kee" tanya hyunsuk risau apabila dia merasa pipi nini panas ketika dia ingin mengelap air mata nini itu.
"Ahhh molla molla,aku sejuk lah hyunsuk" nini masih lagi mengalirkan air matanya itu.
"Kejap ehh,oppa pergi ambil air jap dalam bilik air,nini jangan pergi mana mana tau" hyunsuk terus berdiri.
"Hmm"hanya itu yang mampu dibalas oleh nini.
Hyunsuk keluar daripada pintu bilik ir dengan satu bekas??? air paip dengan sehelai kain.
"Nini tidur dulu yee,nini demam nii" hyunsuk mengusap pipi adiknya lembut.Awh sweet laa hyunsuk nih😭.Mesti ramai readers pelik kan kenapa perangai hyunsuk tiba-tiba berubah....dia bukan berubah pun,memang perangai dia macam nii..cuma sebelum ni dia tak boleh buat macam tu sebab setiap kali dia layan nini terlalu baik,nini selalu cakap yang dia menyampah...So hyunsuk takde peluang.
Hyunsuk terus mengelap muka nini menggunakan kain yang dah basah dengan lembut.
"Sejuk laa hyunsuk" nini menutup matanya.
"Sebab tu oppa suruh nini tidur...." hyunsuk hanya meneruskan apa yang dibuatnya tadi.
"Dah laa tu hyunsuk...aku sejuk laaa" nini menggigil.
"Okay okay,nini tidur yee...kalau nini nak apa-apa nini kejut je oppa...oppa teman nini tidur malam ni okay...oppa tidur dekat bawah ni tau" hyunsuk terus tidur di bawah lantai tanpa selimut, cadar or seangkatan dengannya.
Selepas beberapa jam,hyunsuk terbangun daripada tidurnya dan terus melihat di atas katil lalu mendapati yang nini sudahpun tidur.
Hyunsuk tersenyum manis lalu memeriksa suhu adiknya itu.
"Haihhh apa yang aku nak buat niii,suhu dia tak bergerak pun dari tadi" hyunsuk mengetap bibirnya dan berfikir.
"Eomma!!!" hyunsuk terus berjalan ke bilik eomma dan appanya tetapi di dalam bilik itu hanya kosong dan tiada orang.
"Haishhh,mana eomma dengan appa nii...tak sayang anak dia ke hapeee,hyunsuk...think positive, eomma dengan appa kerja hyunsuk...so kau kena jaga nini" hyunsuk berjalan pergi semula ke bilik hyeni.
"Eomma appa" kedengaran nini memanggil eomma dan appanya walaupun sedang tidur.
Hyunsuk mengalirkan air matanya.
To be continue~
Hyunsuk is too sweet,author yang tulis...author yang cair😓.enjoy reading and jangan lupa vote.