Hyunsuk yang tidak sedarkan diri dengan darah yang masih mengalir pada beberapa anggota badannya itu di keluarkan daripada ambulans itu dengan menggunakan troli???? yang khas untuk perkara sebegini.Apooo author mengarut nihh.
Jihoon juga turut menolong para paramediks menolak troli tersebut masuk ke dalam bahagian kecemasan dan doktor-doktor sudah bersedia di hadapan pintu bahagian kecemasan itu.
Para doktor yang bertugas mula bergerak ke arah hyunsuk lalu melakukan apa yang sepatutnya dilakukan....kalau doktor buat benda yang tak sepatutnya boleh mati dibuatnya si hyunsuk tuu kann??.
"Eh kamu ni lagi???" sapa seorang doktor yang baru beberapa jam dia jumpa itu.
"Tolong selamatkan dia doktor.... ni adalah abang kepada budak yang demam tadi....jaebal,saya merayu sangat...tolong selamatkan dia doktor" jihoon melutut di hadapan doktor itu sambil memegang tangannya bersama air mata yang mengalir begitu deras.
"Ehh,kalau saya tak cuba untuk selamatkan pesakit...dah lama saya kena buang tahu???kalau saya sengaja tak nak selamatkan pesakit...tu bukan namanya doktor dikk oii,tu namanya pembunuh....kalau kau nak kawan kau ni selamat,baik kau lepas tangan aku sekarang" doktor itu mula membebel menyebabkan doktor lain di sekeliling yang sedang serious berubah muka menahan ketawa.
Jihoon terus melepaskan tangan doktor itu dan doktor itu hanya pergi meninggalkan jihoon yang masih lagi menangis dalam keadaan melutut itu.
"Adik....untuk menyelamatkan kawan adik niii,dia 'makan' masa sikit sebab dia perlu dibedah atas sebab-sebab yang tertentu...jadi saya nak adik tandatangan borang nii...and lepas adik tandatangan nii,adik boleh balik ataupun tunggu dekat luar dulu sebab nanti adik bosan pulak" kata seorang doktor perempuan yang agak cantik.
Jihoon bangun lalu menandatangani borang tersebut kerana dia sudah ada banyak pengalaman menanda borang sebegini iaitu borang persetujuan bedah semasa berada di itali.
Selepas siap menandatangan...dia terus pergi ke wad biasa dengan baju yang diliputi sepenuhnya dengan darah dan begitu juga dengan seluarnya dan sesetengah anggota badan.
Jihoon melihat rara dengan wajah yang lemah tetapi rara tidak perasan keberadaan jihoon.Orang yang perasan tentangnya adalah nini yang sedang terbaring dengan jarum yang tercucuk di tangannya itu.
Nini terus berdiri dan berlari ke arah jihoon.
"Kyah gwenchana" nini memegang tangan jihoon dan memeriksa seluruh aggota badan jihoon untuk memastikan yang jihoon tidak apa-apa dengan riak wajah yang jelas sekali tampak risau.
Jihoon melihat wajah nini sambil menahan dirinya daripada menangis.
"Yaa waegurae" tanya nini mengangkat rambut jihoon yang menutup matanya itu.
Jihoon hanya melihat nini dengan kepala yang disengetkan sedikit lalu satu senyuman nipis terpancar di wajahnya yang handsome itu tetapi senyuman itu tidak lama sehinggalah jihoon meletakkan wajahnya ke atas bahu nini lalu menangia teresak-esak.
Rara sudah sedar tentang keberadaan jihoon sejak daripada nini berlari tadi lalu hanya berdiri kaku melihat baju jihoon dipenuhi dengan darah dan apabila dia melihat jihoon mula menangis di bahu nini,hatinya mula rasa ada benda yang baru sahaja terjadi.
Nini yang dari tadi terkejut dengan tindakan jihoon itu terus menepuk belakang bdan jihoon lalu memeluknya.
"Yaaa gwenchana" soal nini apabila jihoon mengangkat mukanya dengan bawah mata yang merah.
"Hyunsuk hiks hyunsuk dia hikss dia accident" kata jihoon dan rara terus berlari ke bahagian kecemasan meninggalkan mereka berdua yang sekarang sudah mempunyai perasaan yang sama iaitu kesedihan.
"Nae???"riak muka nini berubah terkejut dan beberapa titik air mata mula mengalir melalui pipi dan kemudiannya jatuh ke lantai.
Nini ingin turut berlari mengikuti rara tetapi dia dihalang oleh jihoon.
"LEPAS LAHHH!!AKU NAK TENGOK HYUNSUK!!!OPPA AKU MANA!!!! OPPA AKU MANA PARK JIHOON!!!" nini menjerit sambil air mata mengalir deras dan jihoon pula berusaha keras untuk memeluk nini tetapi nini tetap menolaknya.
"HYUNSUK MANA!!!!!JAWAB AKU PARK JIHOON!!!!!hiks hiks hiks" nini mula berhenti apabila jihoon memeluknya dengan ketat.
"Hyunsuk mana jihoon hiks hiks.... oppa aku mana...." tanya nini kepada jihoon tetapi jihoon tetap diam untuk menahan dirinya daripada menangis.
Selepas beberapa minit,jihoon terus mengangkat nini naik ke atas katil semula lalu dia memegang tangan nini yang masih lagi menangis itu.
"Jangan menangis dah nini....hyunsuk okay....hiks dah jangan menangis... kita tunggu je hyunsuk ye sayang....takpe nini,hoon pasti hiks yang hyunsuk akan okay" jihoon masih lagi mencuba menahan tangisannya.
"Macam mana aku nak percayakan kau hiks hiks kalau kau sendiri hikss kalau kau sendiri pun menangis" tanya nini.
"Trust me...he will be okay.....please don't cry" jihoon memeluk badan nini yang semakin lemah itu.Dia tahu yang ini bukan masa yang sesuai untuk memberitahu tentang ini tetapi jihoon terpaksa kerana dia tahu yang nini pasti akan memarahinya jika tidak memberitahu awal-awal.
To be continue~
Fiuhh penat keluarkan satu satu otak untuk dapatkan idea.Ehh tiber.....enjoy reading and jangan lupa untuk???hang sambung...cara ni ja yang author boleh buat supaya readers comments🤣🤣.