10. No Beginning, No Ending

24 2 0
                                    

Seohyun yang melihat Minju dari jauh terus menegurnya "Minju? u buat apa kat sini?" "we need to talk, do u have time?" tanya Minju dengan suaranya yang perlahan "em yess? I baru nak balik sebab semalam night duty" jawab Seohyun sambil memegang a cup of black coffee ditangannya. Minju menarik Seohyun masuk ke dalam keretanya.

"taman??? kenapa kita deka.." tak sempat Seohyun menghabiskan ayatnya, Minju keluar dari kereta dan duduk di kerusi taman itu. Seohyun pelik akan kelakuan Minju yang tidak pernah dilihatnya sebelum ini. Selama perkenalan mereka berdua, Minju seorang yang happy go lucky, hanya senyuman yang terukir di wajahnya.

"Minju?? u okay?" tanya Seohyun dengan baik "can.. can u just go? go back to your place" Seohyun yang terkejut akan kata-kata Minju mengerutkan dahinya "my place?" "13 tahun u pergi.. 12 tahun I dengan Doyoung.. Dia sakit, I yang jaga dia.. Dia sedih, I yang ada pinjamkan bahu untuk dia... Dia marah, I yang tenangkan kemarahan dia.. Mana u Seohyun? u takde masa semua tu!" "only me" "12 tahun Seohyun.. bukan 1 atau 2 tahun tapi 12 tahun.. 12 tahun I tunggu dia and now bila I dapat dia u datang balik" Minju yang mengeluarkan kata-katanya sambil mengalirkan air mata membuatkan Seohyun diam seribu bahasa. Kata-kata Minju sungguh meninggalkan kesan yang dalam buat Seohyun.

"please Seohyun.. I merayu dengan u... tolonglah tinggalkan Doyoung" Minju tak henti-henti membuka mulutnya.

KRINGG KRINGG
telefon bimbit Seohyun berdering "Nurse Im" nama yang tertera di telefon bimbit Seohyun "hello?" "hello Dr.Choi, sorry tapi kita ada emergency.. patient yang baru buat operation semalam muntah-muntah" "okay I datang sekarang" kata Seohyun sebelum memutuskan panggilan telefon itu.

"I kene balik hospital" Seohyun meninggalkan Minju yang sedang menangis sendirian tanpa menoleh kebelakang.

SKIP

Seohyun yang selesai merawat pesakitnya terduduk diam di biliknya. Masih teringat akan kata-kata Minju padanya tengah hari tadi "aku yang salah ke? tak sepatutnya aku pergi London dulu? aku punca semua ni?" kata Seohyun sambil menghantuk belakang kepalanya di kerusi yang lembut itu.

SKIP

"Doyoung.. can we meet?" Doyoung yang melihat message daripada Seohyun membuatkan dirinya bersemangat dan terus persiapkan dirinya untuk keluar "u nak I pickup kat hospital?" "no it's okay, kita jumpa kat tempat biasa"

"SEOHYUN!" jerit Doyoung dari jauh "lama ke u tunggu? tadi jammed teruk" "taklah, I pun baru je sampai" "ada apa u ajak jumpa ni?" tanya Doyoung pelik

"u ingat tak dulu kita bertiga selalu jumpa dekat sini.. tempat ni boleh dikatakan tempat kita hahaha" "u and Jimin always main basketball while me layan drama hahah" "good old days" Seohyun tersenyum teringatkan memori lama mereka bertiga yang penuh gelak tawa. "tapi semua tu hanyalah masa lalu kita.. masa lalu yang takboleh kita putar balik masa" kata Seohyun yang tidak memandang Doyoung langsung "u pun dah nak kahwin jadi... lebih baik kalau kita.." "U NAK CAKAP APA NI SEOHYUN?" Doyoung seolah-olah tahu apa yang akan Seohyun katakan

"jangan cakap macam tu please.. i can fix this... give me time untuk I betulkan hubungan kita... I can't imagine my life without you. I taknak kita berakhir" kata Doyoung dengan matanya yang hampir menitiskan air mata "apa yang berakhir? kita tak mulakan apa-apa pun jadi takde apa yang akan berakhir" kata-kata Seohyun membuatkan Doyoung melutut di hadapannya sambil memegang kedua belah tangan Seohyun "Seohyun please.." rayu Doyoung. "Minju jumpa I tadi.. dia kata 12 tahun dia ada dekat sisi u.. dia yang jaga u, teman u.. semua yang keluar dari mulut dia semua betul.. takkan u nak I jadi selfish? how can i? Minju tu perempuan yang baik.. takkan u nak I lukakan hati dia hanya untuk kebahagiaan I? Doyoung.. dia tunang u.. tinggal berapa hari je lagi korang akan menikah.. takkan u sanggup malukan dia dengan batalkan pernikahan tu?" "dari awal kita memang takde apa-apa hubungan cuma sekadar kawan baik sahaja. jadi I harap kita boleh kekal macam ni" Doyoung menggelengkan kepalanya tanda tidak setuju akan kata-kata Seohyun "Selamat pengantin baru Doyoung" Seohyun lepaskan genggaman tangan Doyoung dan berlalu pergi. Air mata menitis di wajah mereka berdua.

"Goodbye, Doyoung" kata-kata terakhir Seohyun di dalam hatinya.

Doyoung yang tidak dapat lagi menahan kesedihannya menumbuk lantai basketball court dengan geram kerana kecewa akan dirinya yang tidak mampu menghalang wanita yang sangat dia cintai daripada pergi.

"I lose you.. forever" kata Doyoung dengan penuh air mata mengalir di wajahnya.

My Love, DWhere stories live. Discover now