19. Moving on

20 3 0
                                    

Pemergian Doyoung meninggalkan kesan yang dalam buat Seohyun.

Seohyun yang menghabiskan waktunya dengan melakukan pembedahan pada setiap hari membuatkan Jimin risau akan kesihatannya.

"Nurse Im, ada tak operation yang I boleh take over?" soal Seohyun sambil tersenyum

"Seohyun.. ikut I" tarik Jimin

"kenapa ni Jimin? I busy lah" balas Seohyun yang melepaskan genggaman tangan Jimin

"sampai bila u nak macam ni? dah nak dekat setahun Doyoung tinggalkan kita! sampai bila u nak seksa diri u?!" kata Jimin yang meninggikan suaranya.

"setahun ke dua tahun ke 10 tahun sekali pun, u ingat I boleh lupakan Doyoung?" jawab Seohyun dengan mata yang berkaca itu. "u bukan orang lain, u orang yang dekat dengan I.. orang yang tahu how much I love Doyoung." tambah Seohyun yang sedang menahan air mata dari jatuh.

"Minju, Uncle, Auntie semua dah teruskan hidup masing-masing" "I tak rasa Doyoung suka nampak u macam ni.. u sendiri tahu benda tu" balas Jimin sambil memegang bahu Seohyun

Melihat Seohyun yang diam tidak membalas kata-katanya membuatkan Jimin memeluk Seohyun "I ada.. I akan sentiasa ada dengan u.. I takkan pernah tinggalkan u" peluk Jimin yang ingin menenangkan Seohyun.

SKIP

Jimin yang sentiasa menemani Seohyun tidak penat mengajaknya untuk makan bersama walau ditolak berkali-kali

"Seohyun, jom lunch" "don't say no!" "you're forbidden to say NO!" kata Jimin kepada rakan baiknya Seohyun.

"I takcakap pun I taknak lunch dengan u" jawab Seohyun.

Seohyun yang perlahan-lahan menerima kenyataan akan pemergian Doyoung membuatkan Jimin gembira akan keputusannya.

SKIP

"Jimin.. next week I ada seminar so takdapat nak celebrate birthday u... soo I minta maaf awal-awal lah! Sorry Jimin" ucap Seohyun sambil menunjukkan wajahnya yang manja itu.

"hm nak buat macam mana kan? seminar lagi penting dari I" balas Jimin sambil mencebik bibirnya

"hek eleh mengada betul"

SKIP

surprise! Happy Birthday Jimin!! ucap Seohyun yang mengusik bahu Jimin dari belakang

"Seohyun? u bukan ada seminar ke?" soal Jimin pelik "u macam tak kenal pulak I. I kan orang yang buat kerja cepat.. sooo habis seminar teruslah balik sini balik" "malam ni dinner sama okay? I dah book tempat" "jumpa tempat biasa eh malam ni!" ujar Seohyun dengan gembira

SKIP

"happy birthday to you, happy birthday to Park Jimin. Happy Birthday to you!! yeayy, happy birthday Jimin!" "hurry hurry make a wish!"

"dah make a wish? now tiup lilin ni" "andddd this is your present" kata Seohyun sambil menghulurkan sebuah kotak yang sederhana besarnya "bukaklah! tengok u suka tak hadiah I bagi!"

"A pen? T-shirt? anddd.. what is this?" soal Jimin sambil mengerutkan dahinya

"this is a.... kotak permintaan!" "anytime, anywhere u can ask me 3 things! as a well hm consider me as your aladin? yang akan makbulkan semua wishes u!" jawab Seohyun "hahaha gurau je! bukan tu tapi ni hadiah u!" tambah Seohyun sambil menghulurkan sebuah lukisan yang Jimin inginkan "WOW! MANA U DAPAT LUKISAN NI?! DAH LAMA I CARI TAPI TAK DAPAT!" tanya Jimin dengan girang "hello! this is Choi Seohyun! apa je yang I takboleh dapat kan?" jawab Seohyun berlagak sambil mengangkat keningnya beberapa kali.

SKIP

Seohyun melihat kerusi kosong di sebelahnya menandakan dirinya mengingati Doyoung. "Tempat duduk tu takkan sape dapat ganti, jangan risau" kata Jimin sambil tersenyum.

SKIP

"soo u nak pergi mana lepasni? tonight is all yoursss" kata Seohyun

"hmm I nak... balik tidur" "penat mengantuk" jawab Jimin

"heyyy no wayy mana boleh! still awal lagi! birthday u still tak habis lagi! FOLLOW ME!" Seohyun menarik tangan Jimin menaiki keretanya

SKIP

"Lotte World???" "malam-malam mana bukak" ujar Jimin kepada Seohyun "that's why I sewa tempat ni just for tonight hehe" balas Seohyun yang membuatkan Jimin tergamam "SEWA?!"

Seohyun yang membawa Jimin ke Lotte membuatkan Jimin teringat akan kenangannya ketika membawa Seohyun ke Lotte dahulu.

"fuhh penatnyaa padahal main berapa game je, mungkin I dah tua kott" rungut Jimin "dahlah jom balik, esok kene kerja lagi" tambah Jimin

"our last event!" jawab Seohyun sambil mengeluarkan camera polaroid miliknya "picture is a must ok!" kata Seohyun yang membuatkan Jimin ketawa kecil.

"Happy Birthday again Jimin.. I doakan u jumpa perempuan yang tepat dalam hidup u!" ucap Seohyun yang membuatkan Jimin senyum yang tidak ikhlas.

My Love, DWhere stories live. Discover now