walaupun sudah hampir 2 minggu mendirikan rumah tangga, Doyoung masih tidak berkelakuan seperti seorang yang mempunyai isteri. Doyoung kerap pulang lewat dan makan di luar. Minju yang tidak tahan akan sikapnya mula memarahi Doyoung.
"breakfast dulu" tegas Minju. Doyoung yang melihat Minju menunggunya di meja makan membalas dengan jelingan dan tetap meneruskan langkahnya untuk keluar "SELANGKAH U KELUAR DARI RUMAH NI U TAKKAN JUMPA SEOHYUN LAGI! I AKAN MINTA PAPA URUSKAN KITA UNTUK PINDAH LUAR NEGARA!" jelas kata-kata Minju kepada suaminya.
Selama hampir 2 minggu bergelar isteri kepada Kim Doyoung, Minju memasang tracker dalam telefon bimbit Doyoung untuk tahu keberadaan suaminya. Setiap pagi sebelum ke office, lokasi Doyoung adalah di hospital JAECHEOL. Doyoung yang masih tidak boleh move on dengan Seohyun hanya mampu melihatnya dari jauh.
"hahaha gunakan papa, okeh! aku breakfast, dinner dengan kau" Doyoung membuka tali leher yang telah dipakai kemas olehnya dengan marah. "aku makan sekarang depan kau" kata Doyoung dengan kasar.
Minju tidak tahan akan sikap Doyoung terus masuk ke dalam biliknya dengan menghempas pintu bilik dengan kuat. "Minju... ni baru permulaan" "ni pilihan kau, kau kene kuat" ujar Minju sendiri sambil menghela nafas panjang.
SKIP
"off day kan?" tanya Jimin yang melihat Seohyun mengemas barangnya untuk pulang ke rumah "haah" jawab Seohyun sambil menyarungkan coat baju sejuk berwarna coklat cair itu. "jom hang out" ajak Jimin sambil mengangkat kening kirinya sebanyak dua kali.
"Lotte World??" Seohyun memandang Jimin pelik kerana membawanya ke amusement park "kenapa Lotte? macam tak sesuai....." "apa pulak tak sesuai?! kita muda lagi! tengok tu makcik tu elok je senyum happy happy" jawab Jimin sambil menunjukkan jarinya ke arah pasangan yang berumur di antara 40-50 tahun itu "FINE JIMIN FINE"
Jimin mengajak Seohyun masuk ke dalam rumah hantu "eeeihh taknaklah I.. u tu dah lah penakut nanti habis rosak rambut I u tarik" kata Seohyun yang mengusik Jimin. "I penakut? wohoo okay okay" "siapa jerit dulu kene belanja makan!" balas Jimin "okeh deal!"
SKIP
"so Seohyun..." "disebabkan I terlanggar batu kat dalam tadi sampai I menjerit so okeylah u menang.. nak makan apa?" "hek eleh, dah penakut tu cakap je lah" pukul Seohyun perlahan.
"erm I taknak u belanja I makan tapi.... teman I pergi gallery ni" "orang ni akan buka gallery ni next month" kata Seohyun sambil menunjukkan 2 keping ticket ke sebuah gallery yang terkenal "susah tau I nak dapat ticket ni.. teman I pleaseeee.. I taknak pergi sorang-sorang" "okey I teman" balas Jimin. Seohyun tersenyum gembira mendengar jawapan daripada Jimin. Manis sungguh senyuman Seohyun seperti dahulu kala.
SKIP
"i hope you're okay now" kata Jimin sambil melihat polaroidnya bersama Seohyun semasa di Lotte World tadi.
Seohyun menggantung polaroidnya di dinding biliknya di mana gambar-gambarnya bersama Jimin dan Doyoung berada.
"another memories created!" katanyaSKIP
seperti biasa, kelab malam adalah tempat routine harian Doyoung mengakhiri harininya yang penuh kesedihan itu. Doyoung yang masih lagi menyimpan perasaan kepada Seohyun, menyimpan cincin yang ditinggalkan oleh Seohyun di dalam pocket suit biru gelapnya "if only you're by my side, i would not be here" "Seohyun..." "Seohyun..." ujar Doyoung kepada dirinya berkali-kali.
setiap malam Doyoung akan pulang ke rumahnya dalam keadaan mabuk dan dihantar oleh designated driver. Setiap malam juga Minju akan menguruskan suaminya yang mabuk itu. Minju yang terkilan akan sikap suaminya yang tidak berubah langsung membuat keputusan untuk mengambil kesempatan dalam keadaan Doyoung yang sedang tidak sedarkan diri itu.
SKIP
"congratulations to Doctor Choi Seohyun for successfully completing the thesis!" Seohyun yang dipuji oleh Director Lee tersenyum lebar melihat dirinya menerima tepukan daripada nurse dan doctor di hospital JAECHEOL termasuk sahabat baiknya, Jimin.
Sebulan selepas Doyoung bergelar menjadi suami orang, Seohyun banyak menghabiskan masanya di hospital sehinggakan kedua orang tua Seohyun risau akan kesihatan anak perempuannya.
SKIP
Hari berganti hari, Hidup mesti diteruskan. Inilah prinsip yang dipegang oleh Seohyun selepas membuang Doyoung daripada rancangan masa depannya.
Sudah hampir 2 bulan berpisah dengan Doyoung, Jimin dan Seohyun sering menghabiskan masa bersama sehingga menyebabkan para doctor dan nurse ragu-ragu dengan hubungan mereka yang hanya sebagai seorang kawan baik. Seohyun kelihatan tiada masalah dengan perpisahannya bersama Doyoung. Bagi Seohyun, Doyoung telah menjadi masa lalunya yang takkan dia kembali. Seohyun bahagia dengan kehidupannya yang sekarang meskipun menolak kesemua blind date yang diaturkan oleh keluarga, Seohyun tetap tidak akan kembali kepada Doyoung.
SKIP
"makin lama asyik muka diorang je kat news pagi-pagi! menyampah betul!" rungut Puan Oh yang sudah tawar hati akan keluarga Kim kerana membuat anak perempuannya patah hati "apa Mom bising pagi-pagi ni?" kata Seohyun yang baru bangun tidur "eh awalnya Seohyun bangun harini" gelabah Puan Oh menukar siaran tv rumahnya, risau Seohyun akan teringat masa lalunya yang sangat menyakitkan hati anak perempuannya itu. "Mom, kalau nak tengok news pasal K Corporation, tengok je lah... no problem, i'm okay je" Seohyun meninggalkan ibunya dan masuk ke bahagian dapur untuk mencari makanan
"eh Seohyun? cuti ke harini?" tegur kakak ipar Seohyun "haah cuti.. tapi kejap lagi nak shopping sikit.. dah lama tak shopping. Akak nak ikut? Jom" tanya Seohyun. Kakak ipar Seohyun menganggukan kepalanya tanda setuju akan ajakan Seohyun.
KRINGG KRINGGG
kedengaran bunyi nada dering telefon bimbit Seohyun. "Unknown Number" yang tertera di telefonnya. "Hello?"
"HELLO SEOHYUN!"
"Minju???"
YOU ARE READING
My Love, D
Short Story"You are like a star, i love everything about you and we will be together forever" -Kim Doyoung-