9. Miserable and Unhappy

20 2 0
                                    

Hari yang terasa begitu panjang membuatkan Jimin mengajak Seohyun untuk bersiar-siar.

TUK TUK TUK
Jimin yang mengetuk pintu bilik Seohyun masuk dengan tanpa izin "can i come in?" kata Jimin dengan suara yang amat menyenangkan "dah masuk baru nak minta izin.. jom coffee" ajak Seohyun tiba-tiba "wow I baru nak ajak u tapi u dah ajak" "I ni taksuka lambat-lambat macam u" balas Seohyun

"u okay tak ni? diam je 2 3 hari ni.. kenapa?" Jimin yang agak sedikit risau akan Seohyun yang hanya mendiamkan dirinya. "mana ada apa-apa, okay je" "u dah dengar ke belum bulan depan Doyoung kahwin" tanya Seohyun yang hanya menundukkan pandangannya "I ada dengar haritu kat hospital tapi taktahu pulak betul" " u dengar kat mana? Doyoung bgtau ke?" "ha? Doyoung nak bagtau I? Haha memang takla... Minju yang bgtau I masa I teman dia cari baju" Mendengar kata-kata Seohyun membuatkan Jimin tertanya-tanya akan niat Minju yang mendekati Seohyun "Minju tu... u takpayahlah rapat sangat dengan dia" "hm Minju ke Doyoung yang sepatutnya I jauhkan?" balas Seohyun dengan tenang

SKIP

sedar tak sedar tak lama lagi Doyoung akan menikah dengan orang yang tidak dia cintai. Doyoung termenung memandang langit dan memikirkan banyak perkara. "Son..." panggil Puan Park Minjung iaitu ibu Doyoung "are u okay? kenapa harini tak masuk office? papa call tadi kata Doyoung tak masuk office lagi.. why honey?" "takde mood" jawab Doyoung dengan ringkas "TAKDE MOOD?!" Chairman Kim baran mendengar jawapan ringkas dari anak lelakinya seolah-olah anak lelakinya yang dulu bertanggungjawab dan tidak mempunyai kelakuan seperti itu telah hilang "honey.. u bukan kat office ke?" kata Puan Park terkejut melihat Chairman Kim yang sepatutnya berada di office pulang ke rumah "SEJAK BILA JADI MALAS MASUK OFFICE?! KERJA KAT OFFICE PUN TAK BUAT! APA DAH JADI KIM DOYOUNG!!" meskipun ditengking oleh Chairman Kim, Doyoung tetap tidak mengendahkan ayahnya "sabar honey... jangan jerit-jerit malu jiran dengar" kata Puan Kim sambil mengusap dada suaminya untuk meredakan kemarahannya "takkan sehari dua tak masuk office papa dah bising? selama ni Doyoung kerja sungguh-sungguh, balik lewat malam tapi apa yang Doyoung dapat? tiba-tiba dapat isteri yang Doyoung tak cinta just for naikkan saham company papa!" tegas Doyoung. Puan Park dan Chairman Kim terkejut akan sikap anak lelakinya "tolonglah bagi Doyoung masa.. jangan buat Doyoung hilang diri Doyoung sepenuhnya" tambah Doyoung sebelum keluar meninggalkan kedua ibubapanya. Selepas majlis pertunangan yang diadakan secara tiba-tiba itu membuatkan Doyoung kerap mengurung dirinya di dalam bilik dan asyik termenung memandang langit dari tingkap biliknya. Puan Park yang melihat kelakuan Doyoung memahami sikap Doyoung yang memarahi ayahnya tadi. Puan Park sedih namun tidak mampu berbuat apa-apa.

SKIP

"i kat luar rumah, ada benda penting nak cakap" kata Doyoung menerusi panggilan telefonnya bersama Minju. Minju gembira mendengar Doyoung yang datang ingin bertemu dengannya tanpa disuruh okeh siapa pun. "Mom! I'm going out!" jerit riang Minju sambil kelam kabut memakai kasut tumit tinggi berwarna hitam miliknya.

"hi! u nak cakap apa?" Doyoung langsung tidak mengendahkan penampilan atau menjawab persoalan Minju "kita pegi tempat lain" kata Doyoung sambil membawa laju kereta Mercedes miliknya.

"wow cantiknya tasik ni!!" ujar Minju yang melihat Doyoung membawanya ke tasik yang dikelilingi bunga-bunga berwarna warni. "mimpi apa u bawa I date harini??" kata Minju yang mengusik tunangnya itu.

"Minju..." Doyoung dengan perlahan memanggil nama Minju sambil memegang kedua belah bahu Minju "kita stopkan semua ni boleh? u tak bahagia I tak bahagia jadi takpayahlah kita seksa diri kita" kata-kata Doyoung membuatkan Minju terdiam dan mengalihkan pandangannya ke arah tasik "semua ni sebab Seohyun kan? siapa kata I seksa diri I? I happy, I okay je" "no no, Minju please.. U tahu kan I cintakan orang lain.. Tolonglah I taknak kehilangan dia and u tahu how much I love that person" rayu Doyoung yang bersungguh-sungguh ingin Minju putuskan pertunangan mereka "NO! 12 tahun Doyoung! 12 tahun! 12 tahun I ada dengan u.. U sedih, perlukan kawan, I yang ada dengan u bukan Seohyun. 12 tahun I tunggu u.. jadi i don't mind to wait again even if it takes you 12 years again to love me back.. i'm okay" kata-kata Minju membuatkan Doyoung menggelengkan kepalanya "I takkan jatuh cinta dengan u Minju.. U cantik, pandai.. u boleh jumpa lelaki lagi baik dari I tolonglah Minju.." Minju yang hanya mendengar rayuan Doyoung membuat keputusan untuk meninggalkan tempat itu "I balik sendiri.. u bawalah kereta elok-elok" Minju pergi meninggalkan Doyoung sendiri. Doyoung yang buntu mencari cara untuk membatalkan pernikahannya melepaskan geram dengan menjerit sekuat hati.

SKIP

"i want to see Dr. Choi"

My Love, DWhere stories live. Discover now