Selepas genap 13 tahun menetap di London, Seohyun pulang ke Korea dengan membawa gelaran Neurosurgeon, Doctor Choi Seohyun iaitu pakar dalam bidang melibatkan sistem saraf pusat dan periferi. Seohyun menetap di luar negara lebih lama dari yang lainnya untuk mendapatkan gelaran Doktor Pakar Neurologi. Seohyun yang mempunyai nasib baik berpindah ke "JAECHEOL HOSPITAL" dimana Cardiothoracic Surgeon, Doctor Park Jimin yang merupakan pakar bedah berkaitan jantung dan salur darah bekerja.
"harini kita ada doctor baru! katanya handsome! pakar neurologi rasanya" "handsome? bukan doctor tu, perempuan ke?" suasana kaunter informasi Cardiothoracic Hospital JAECHEOL menjadi riuh rendah oleh kerana mulut-mulut nurse yang suka bergossip itu
"give me my next schedule please" selit Doctor Park tanpa senyum dan tidak memandang direct ke arah wajah nurse-nurse itu
Seorang perempuan berambut panjang dan berpakaian dress berwarna maroon mengetuk perlahan bahu Dr.Park "SURPRISE!!!" "IM BACK!"
kata Seohyun yang tersenyum gembira melihat Jimin"Seohyun?!"
Dr.Park terus memeluk Dr.Choi sehingga menyebabkan nurse dan doctor disekeliling mereka terkejut akan sikap Dr.Park yang tersenyum lebar sambil memeluk Dr.Choi"bila balik? kenapa tak call? boleh i ambik kat airport"
"saja, nak bagi surprise! hehe"
"btw i have another surprise for you!""surprise?" Tanya Dr.Park pelik
"Tadaaa"
kata Dr.Choi sambil menunjukkan access card hospitalnya kepada Dr.Park"access card?"
"macam mana u boleh ada access card ni?"
Sikap Dr.Park yang tak pernah berubah membuatkan Dr.Choi ketawa kecil
"u ni dari dulu tak berubah, susah betul nak pickup" "access card means im a Doctor at JAECHEOL Hospital now!""so bila u start kerja kat sini?"
"emm maybe in three days? i datang harini pun sebab ada meeting for newcomers doctor and wanna seee youuuuu hehe"
"Neurosurgeon, Doctor Choi Seohyun?" mendengar namanya dipanggil, Seohyun terus toleh kekiri
"eh Director Lee!"
"Doc buat apa kat sini? ni bukan ke bahagian Cardiothoracic?" tanya Lee Seokmin yang merupakan Director Hospital JAECHEOL"oh saya saja je nak jumpa Dr.Park sekejap" "Dr. Park?" tanya Director Lee terkejut
Seohyun yang sudah mengenali Jimin dengan lama tahu akan sikapnya yang tidak suka bergaul dengan orang lain.
"Hahaha, yes, Dr.Park"
"Dr.Park and I ni kawan since High School" terkejut akan kenyataan yang diberikan oleh Seohyun membuatkan Lee Seokmin mengubah topic"okay, nanti kita ada meeting untuk newcomer's doctor.. So, see u there Dr.Choi!" Seohyun menganggukkan kepalanya.
"let's have a dinner tonight! dengan Doyoung sekali" "since kita dah lama tak jumpa and i missss youu guyss sooo muchh" "but don't tell him im back" "i nak bagi surprise kat dia jugak, biar dia terkejut macam u"
"okay Seohyun, nanti i call Doyoung, now i kene tengok patient"
"omg so sorry, okay see u tonight, Jimin... orrrr maybe Dr.Park? Hahaha"
Jimin yang tidak hilang senyumannya membuatkan semua nurse tertanya-tanya akan identiti wanita yang bernama Choi Seohyun itu tadi."did u guys see that? Dr.Park senyum?!?!! and hugging with a woman???!"
"maybe his girlfriend?!?!! thts why Dr.Park takpernah interact dengan mana-mana doctor perempuan even kat hospital kita!" riuh rendah suasana kaunter informasi CardiothoracicKRINGGG KRINGGG
bunyi nada dering telefon bimbit Kim Doyoung semasa dia sedang meeting
"Hello?"
"Hello Doy, busy ke?""aku tengah meeting kenapa?"
"oh yeke? takde apa pun, nak ajak dinner malam ni, ada benda penting.. free ke?"
"malam ni? okeh boleh, nanti aku book tempat"
____
"sorry semua, boleh continue meeting kita""hi! my name is Choi Seohyun and i'm a Neurosurgeon, nice to know u guys :)"
"dia ni perlu ke cakap english? nak show off lah tu" kata salah seorang nurse yang ada dalam meeting itu. Jimin, yang mendengar kata-kata tadi membuatkan dia bersuara dan menegur sikap nurse yang bercakap belakang
"kalau tak berani cakap depan-depan, baik diam je.. tengah meeting pun ada masa nak cakap buruk pasal orang lain" mendengar kata-katanya dibalas oleh Dr.Park, seorang doktor yang jarang buka mulut membuatkan dia diam seribu bahasa
"okay, sampai sini je meeting hrini"
"hopefully kita semua boleh bekerja dalam suasana yang baik, its an honor to work with you, nice to meet u Dr.Choi"
"semoga kita boleh bekerjasama dengan baik" kata Director Lee sambil menghulurkan tangannya untuk berjabat dengan Seohyun."Thank you Director :)"
"Jimin!"
"jom dinner"
"i dah lapar ni, u dah call Doyoung?" tanya Seohyun sambil tangan kirinya memegang lengan kanan Jimin"dah, i dah call tadi, Doyoung yang booking tempat nanti"
"okay cool, jom!"
YOU ARE READING
My Love, D
Short Story"You are like a star, i love everything about you and we will be together forever" -Kim Doyoung-