Yazardan

997 82 34
                                    

Merhaba sevgili kuzuşkolar❤

Diğer kitapların aksine distopik bir kurgu yazarken notlar alarak ilerledim.
Evet bxb bir aşk mevcut idi lakin benim amacım distopik bir evren sunmak ve bunu bxb bir kitap ile işlemekti.

Kitabı yazarken kısa notlar tuttum.
Distopik bir evren olduğu için bazı şeyler net olarak oturmadıysa sizin için aydınlatıcı olmasını dileyerek notlarımı sizinle paylaşmak istedim.



Birinci Bölümün Analiz Notları

Özden ve tıpkı onun gibi hayatının baharında bir çok genç için var olan gerçek dünyalarının korkunç ve adaletsizlik  ifade edişiyle başlıyoruz.

Özden de dahil bir çoğu iyi eğitimler almış,ortalama ailelerde sisteminde istediği gibi sorun çıkarmayan ve iyi yetiştirilmiş gençler olarak bir yarışmaya başvuruyorlar.
Aslında başlangıç aşamasında karakter özellikleri ve kişisel özellik hırslarını saymazsak hepsi olması gerektiği gibi karakterler.
Ve tamamen bize aitler.

Hepimiz gibi sıradan.
Çoğu zaman ihtiraslari olsa da gerçekten iyi niyetli. Iyi eğitim alsalar da adaletsiz bir dünyada olduklarını düşünüyorlar.
Tıpkı şuan bir çoğumuzun düşündüğü şey var kafalarında.
"Biz bu kadar okuyup emek harcıyoruz lakin ekrandaki maymunlar bizden daha iyi hayat şartlarına sahipler. Okuyarak ve çalışarak elde edemediğimizi  medyanın bir parçası olarak kolay yoldan elde edebiliyorlar.

Yani  bir show programı onlar için içinde bulundukları düzenden bir kaçış.
Yeni bir hayat inşa etmekte önemli bir unsur.
Yeni bir hayat elde etmek için ünlü olmak ve televizyon/internete yayılma fikirleri var.
Tek arzuları bu.
Bu şekilde belki yeterki değeri ve adaletli bir hayatı elde edebileceğini düşünen ve şuan fenomen olmaya çabalayan bir çoğu gençten/yaşlıdan farkları yok.

Ve tamamen kaygısızca,umursamazca şöhret yolunda ilerlemek üzere en büyük platformlardan birine dahil olmanın sevincini yaşıyorlar.
İnternet ve televizyon dünyası gibi karanlık bir dünyayı görmezden gelerek  temiz ve beyaz bir dünya hayaliyle sorgusuz sualsiz.

Burası yazılırken tamamen The Voice,Yeteneksizsiniz,Masterchef,Survivor ,Ninja Warrior  ,Wipe Out ya da yurtdışında yayımlanan çok daha sancılı hayatta kalma showlarını düşündüm.
Hatta güreş ile uzaktan yakından alakası olmayan ama hepimizin hemen hemen çocuklukta takip ettiği Smackdown/ Raw güreş kurguları bile buna dahil.
Yaratılan güreş sahte olduğu gibi karakterler de kendilerine yazılan senaryoya göre maç ve replikler ile show yapıyor çünkü tamamen.

Ünlü olmak için can atıyorlar.
Teraryum haricinde,gerçek dünyadaki pek çok genç ruh gibi.
Bunu doğru  kabul ediyorlar.

Neden sözleşmeye imza atarken  DİKKATLE OKUMUYORLAR YAHU?

Eh Watty'e  kaydolurken Face'e,Instagram'a,Google,Twitter vb sözleşmelerine kaydolurken kim en ince ayrıntısına dek metin okuyor?

Ben değil.
Çünkü tek odak noktam yeni bir alan keşfetmek oluyor...
:)

-

İkinci Bölüm Analiz Notları

Bu bölüm yazılırken ise Jumanji  ile Hunger Games konseptini ele aldım.

Amaç gerçekten kaos dolu olmaktı.
Bir anda öylece salınan bir avuç gencin bocalayarak ne yapması gerektiğini bilmeden birbirine rekabet beslemesi.
Çünkü ne yapacakları bilmeden öylece savrulup etrafta dolaşırlarken "Sistem" onları izliyordu.
Yarışma başlamamış,bilinçleri tam yerinde bile değildi.

TeraryumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin