Julia
Ik gooi mijn telefoon gefrustreerd op mijn bed. Ik moet echt leren anders haal ik mijn examens nooit.
Ik loop al achter op mijn eigen planning.
Ik grijp al mijn boeken bij elkaar en prop ze in een tas. Ik ga het in de bieb proberen.
Met mijn oortjes in shuffle ik door mijn playlist. Ik besluit om met de bus te gaan zodat ik niet hoef te betalen voor parkeer kosten,
Daarnaast heeft mijn moeder de auto nodig zoals heel vaak.
De bieb is met de bus twintig minuten van mij vandaan. Het bestaat uit drie verdiepingen met op de begane grond een cafeetje.
Ik vind het leuker dan bij mij thuis.
Ik neem een cappuccino met amandelmelk en neem dan de drie, hele vermoeiende, trappen naar de bovenste verdieping waar het meestal rustig is.
Biologie vind ik het moeilijkste vak.
Ik ga eerlijk zijn. Ik denk niet dat ik dit jaar ga halen.
Ik loop achter bij heel veel vakken en mijn motivatie... is er niet.
Ik scroll 4 uur lang op mijn telefoon, met een pauze waarin ik 3 paragrafen lees en 1 opdracht maak, voordat ik besluit dat dit niet werkt en ik maar beter naar huis kan gaan.
Wachten op de bus is irritant, maar ik vind in de bus zitten toch zo saai. Naast dat hij om de twee meter stopt duur het ook zo lang voordat je eindelijk ergens bent.
Ik rommel door mijn tas opzoek naar mijn sleutels....die ik thuis ben vergeten.
Ik weet ook precies waar ze liggen: op het hoekje van mijn bureau onder het tijdschrift van Vogue die ik nooit heb gelezen, maar heb gekocht voor de decoratie.
Ik geef mijn geld echt aan van alles uit.
Oke maar wat nu.
Ik bel mijn moeder op maar die neemt niet op. Na 4 keel bellen geef ik het op en probeer ik maarten.
'Met Maarten, ik ben er nie..', click. Ik hang op en probeer het nog eens. Weer die voicemail.
Het is 8 uur s'avonds op een vrijdag waar is hij?
Ik besluit heel snel om uit te stappen. Maarten woont vijf minuten van deze halte vandaan. De koude wind blaast onder mijn jurk door en ik heb spijt dat ik geen panty heb aangetrokken. Hoge laarzen helpen daar niet echt mee.
Van veraf hoor ik de harde muziek al uit het gebouw van Maarten komen. Ik bel zeker honderd keer aan voordat er iemand open doet. Op de trappen liggen lege blikjes bier en mensen blokkeren zoenend de weg.
Er komen net mensen uit de lift en ik glip er snel in voordat er meer mensen in kunnen stappen en klik op de knop voor de bovenste verdieping.
In de gang is het nog een ergere bende. Precies als ik voor de deur sta zwaait hij open. Een jongen met blond haar en een middenscheiding leunt met zijn arm tegen de muur en bekijkt mij van top tot teen.
'Zo hallo hé', hij ruikt, nee correctie stinkt, naar bier 'Wat kan ik voor jou betekenen', hij is nauwelijks verstaanbaar boven de harde muziek. Ik snauw iets onverstaanbaars terug voordat ik onder zijn arm door naar binnen glip. Mensen drukken elkaar tegen de muur in de gang en zuipen zichzelf vol in de keuken. In de woonkamer dansen meiden op de tafels en bank.
Maarten is nergens te bekennen. Ik loop de trap op, langs nog meer mensen, en begin random deuren te openen.
Ik ben eigenlijk nog niet naar boven geweest. Dus dit is soortvan mijn house tour.
De eerste deur was een kantoorkamer. Met zoenende mensen op het burea. De tweede een washok, en de derde een slaapkamer. Ik zie twee mensen op het bed onder de dekens aan het...zoenen.
'Oh', het komt er iets harder uit dan verwacht. Het donkerblonde haar lijkt heel erg op die van Maarten en ik hoop-
Hij kijkt op.
Het is niet Maarten
Hij kijkt boos
Zij ook.
'Oprotten!'
Ik sta daar maar verstijfd. Er verschijnt een grijns op zijn gezicht.
'Of wil je misschien joinen', het meisje geeft hem een harde klap in zijn gezicht.
Ik krijg weer controle over mezelf en sluit de deur met een klap. Ik zou willen dat ik dat niet had gezien.
Een hand op mijn arm haalt mij uit mijn gedachten.
'Jij weer'
Ik kijk op naar iemand die ik telkens weer tegenkom, het wordt irritant.
Maar ja hij woont hier.
'Wat doe je hier Julia', ik negeer zijn vraag. Gaat hem niks aan. De deur vliegt weer open.
'He, kom je nog?', de jongen leunt tegen de deur.
Naakt.
'Oh mijn God', ik loop langs hem heen richting de badkamer en trek de deur achter mij dicht.
Voor de spiegel zie ik pas hoe pluizig mijn haar is en hoe erg mijn mascara is uitgelopen onder mijn ogen. Ik probeer het weg te vegen als de deur open gaat.
Ik had die toch op slot gedaan. Grey komt gevaarlijk dicht bij mij staan en ik zet drie stappen naar achter.
Het is al warm genoeg in dit huis.
'Wat doe je?', hij staart mij aan maar beantwoord mijn vraag niet. Zijn blik glijdt mijn lichaam af en ik krijg het er nog warmer van. Opeens steekt hij zijn hand uit en ik trekt hij zachtjes de nek van mijn trui aan de kant om mijn nek te bekijken.
'Wat doe je?', vraag ik nu een tikkel zachter.
Hij zegt weer niks maar zet nu zelf een paar stappen naar achter. Met zijn lippen op elkaar gedrukt kijkt hij mij nog een paar seconden aan, voordat hij omdraait en de badkamer luidruchtig verlaat.
Grey
Ik loop de extra kamer binnen die Maarten en ik momenteel als opslag gebruiken. Er staan twee zoenende mensen maar ik negeer ze en trek het raam open.
Via de brandtrap klim ik het dak op. Ik weet dat niemand van deze plek afweet
En ik weet dat Maarten dat ook weet. Ik trap per ongeluk tegen een lege fles wijn en meteen verschijnen er twee hoofden achter het muurtje vandaan.
Grey jonge, je ziet toch dat ik bezig ben', ik kijk het meisje aan en glimlach nep.
'Kan je ons even alleen laten', ze kijkt naar Maarten en zucht diep.
'Oke, bel me'
'Wat is er Grey
'Je zusje is hier'
'Ugh, irritant wijf'
Ik voel dat ik mijn lippen lichtjes op elkaar druk en laat ze los.
'Vroeger was ze ook al obsessed met me. Nu dat ik het huis uit ben blijkbaar nog steeds'
'Jonas vroeg net aan haar of ze nog terug kwam naar bed. Misschien moet je gaan kijken wat ze aan het doen is'
Hij gromt geïrriteerd en trekt zijn shirt weer aan voordat hij langs mij heen de trap afloopt.
Julia staat in de gang tegen de muur gedrukt met haar telefoon in haar hand. Maarten stapt op haar af en pakt haar bij haar arm. Ik kijk toe hoe ze in discussie treden voordat ze het huis allebei geïrriteerd verlaten.
JE LEEST
Daisy (in love with my brother's roommate)
Teen FictionOver verliefd worden op de verkeerde persoon, en maar niet van elkaar weg kunnen blijven. Hoe graag je dat ook zou willen. * 'Wat zijn je favoriete bloemen?' 'Madeliefjes' DAISY * Ik probeer zo onopvallend mogelijk over mijn schaduw te kijken en zie...