7. Goedemorgen

97 3 0
                                    

Grey

Ik leun over haar stoel en trek aan de deurklink.

'Uitstappen', mompel ik en ik stap aan mijn kant uit.

Ik loop naar de voordeur en wacht daar. Ze rent haast naar de voordeur.

'Heb je een sleutel'

'Ja', ik pak haar arm beet voordat ze de deur open kan doen.

'Ik ben het zat om telkens je redder in nood te zijn', ze fronst haar wenkbrauwen, alsof dat een afschrikkend effect heeft.

Ze ziet eruit als zo'n irritant blafhondje, maar dan doorweekt.

'Dat ben je zeker niet'

'Ik wil je babysitter niet zijn. Maak betere keuzes want de volgende keer dat je weer jezelf weer klem loopt zal ik er niet zijn om je te helpen', mijn stem is laag en geïrriteerd. Ik merk het.

Ze trekt zichzelf los uit mijn grip en komt dichtbij staan. Duidelijk geïrriteerd steekt ze haar vinger in mijn gezicht. Om dichter bij te komen staat ze op haar tenen.

'Luister eens, ik red mezelf makkelijk. Ik heb jou nog nooit nodig gehad, maar om de een of andere reden ben jij altijd dichtbij. Je bent Superman niet. Je bent heel irritant. Laat me met rust', ze opent de deur en laat hem met een knal dichtvallen. Ik loop geïrriteerd terug naar de auto en race de straat uit.

Onderweg naar het warenhuis wordt ik gebeld door Maarten.

'Yo'

'Yo. Slaap jij thuis vannacht?',

Doe ik altijd.

'Ja'

'Mooi, ik ben er niet maar de loodgieter komt morgen ochtend'

'Ja ik slaap daar door heen. Je zorgt maar dat je thuis bent'

'Dude'

Ik hang op. Maarten is nooit thuis. Wat ik meestal niet erg, en zelfs heel chill, vindt. Maar ik ga niet om 7 uur opstaan voor een loodgieter. De lekkage is in zijn kamer.

Nadat ik mijn auto in de garage heb geparkeerd pak ik de lift naar de bovenste verdieping.

Een meisje met lang blond haar en groene ogen stapt de lift in. Het is onze buurvrouw die aan de andere kant woont, Stacy.

'Goedenavond', ze past haar stem aan als ze met mij of Maarten aan het praten is. Volgens mij doet ze het bij alle jongen. Als ze met haar kamergenoot praat haar is haar stem lager. Ze probeert heel zoet te praten.

Het is bloed irritant.

'Hoi', mompel ik.

'Nog leuke plannen?'

'Niet echt', hoe sloom is deze lift.

'Oh', ik zie vanuit mijn ooghoek dat ze mij aankijkt. 'Want ik heb een aantal lekkere dingen gehaald', ze rommelt wat met de doos die ze vast heeft. Ik kijk naar de doos.

Wijn, een fles Bacardi, Safari en een fles cola en sinas.

'Wil je joinen? Joy heeft nog meer gehaald'

'Nee bedankt'

'Aah kom op', ze zet een stap in mijn richting. 'Het zijn alleen maar een paar studiegenoten', ze leunt voorover en fluistert in mijn oor. 'En we hebben sinds kort een jacuzzi op ons balkon staan'

De deur gaat open op onze verdieping. Ik stap als eerste uit de lift.

'Veel plezier vanavond', zeg ik nog voordat ik mijn kant op ga.

Daisy (in love with my brother's roommate)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu