''Is het wel een goed idee, Katniss?'' vraagt Madge voor de zoveelste keer tijdens onze wandeling terug naar het huis.
''Madge, alsjeblieft, maak je nou geen zorgen. De groep zal het vast begrijpen. Ze zullen jullie vast en zeker meteen inwijden. Daarnaast, ze waren allemaal weg toen Peeta en ik zelf weg gingen. De kans is heel groot dat er nog helemaal niemand thuis is,'' verzeker ik haar.
Ik wacht op bevestiging van Peeta. Peeta kennende wil hij iedereen op zijn of haar gemak laten voelen. Hij zou het niet kunnen laten om even wat te zeggen om Madge echt goed te laten voelen.
Maar het komt niet.
Pas nu valt het me op dat Madge en ik alleen lopen. Ik kijk achterom, en ja hoor, daar lopen Gale en Peeta, lachend. Ze lopen een meter of twintig achter ons, en toch word ik helemaal warm wanneer ik de lach van Peeta hoor. Het is een opluchting dat de twee goed met elkaar om kunnen gaan.
''De wereld is klein, vind je ook niet?'' vraagt Madge, die me uit mijn gedachten trekt.
''Hm?''
''Gale is jouw beste vriend van vroeger, we hebben samen in dat huis gezeten, ik vind Gale en krijg wat met hem en we komen jou opeens in het bos tegen. Niemand zou ons geloven,'' legt ze lachend uit. Ik lach met haar mee.
''Hoe lang lopen we nog, denk je?'' vraagt Madge wanneer onze lach uitgedoofd is.
''Ik gok op een minuut of vijf, hoezo?''
''Gale en ik lopen nou ondertussen,'' Madge kijkt op haar horloge, ''Drie uur, ongeveer. Mijn voeten beginnen een beetje pijn te doen.''
Ik lach. ''Het is niet lang meer. Dan kan je op bed gaan liggen als je wilt.''
''Dat klinkt zo heerlijk nu. Of een heerlijk warm, stomend bad. Zolang mijn voeten maar omhoog kunnen,'' kreunt Madge.
De laatste vijf minuten van onze wandeling zitten vol met suggesties om te doen zodra we terug zijn. Peeta en Gale lopen ondertussen naast ons en fantaseren vrolijk mee. Al hebben Peeta en ik niet heel veel te klagen natuurlijk. Zo lang liepen we nog niet.
''Hallo?'' roep ik hard zodra ik het huis binnen stap.
''Wie zeit gij en waar komt gij vandaan?'' roept Finnick met een zware stem terug. Ik grinnik en trek Madge achter me aan naar de plek war Finnick's stem vandaan kwam. Uiteindelijk kom ik terecht bij de keuken. Daar vind ik Finnick, Annie, Cato en Clove rond het eiland.
''Hee Katni... Katniss, wie is dat?'' vraagt Cato. Zijn gezicht laat geen duidelijke emotie zien. Alsof hij de situatie nog niet meteen wilt beoordelen. De rest draagt dezelfde blik op hun gezicht.
''Jongens, dit is Madge. Ik zat samen met haar vast in dat huis,'' zeg ik snel. Ik wil niet te diep in onze ontmoeting gaan. Dat is voor zowel Madge als mij niet zo goed. ''Peeta en ik kwamen haar en Gale tegen in het bos.''
''Ho, wacht even, wie is Gale?'' vraagt Finnick. Het is overduidelijk dat hij de situatie niet begrijpt.
''Ik ben Gale,'' antwoord Gale achter me. Blijkbaar zijn hij en Peeta ook al binnen gekomen. ''Katniss en ik kennen elkaar van de tijd dat ze in District 12 woonde.''
De vier aan het eiland kijken me met een vreemde blik aan. Ze hebben meer uitleg nodig, denk ik.
''Peeta en ik kwamen ze tegen in het bos. We zitten een kilometer of twintig van District 12 af, ik dacht al dat ik het bos herkende. Ik wilde ze graag aan jullie voorstellen en ik hoopte dat ze even mochten blijven,'' leg ik uit. De volume van mijn stem wordt steeds zachter, al weet ik niet zo goed waarom. Het is net alsof er een soort blokkade in mijn keel zit, die het gevoel heeft dat ik iets onmogelijks van mijn vrienden vraag.
Nu ben ik heel bang dat dat ook echt zo is.
Annie staat als eerste op en loopt naar ons toe. Ze slaat haar armen om Madge heen. ''Welkom in de groep,'' zegt ze zacht, duidelijk alleen voor Madge;s oren bedoeld. Madge kijkt haar met grote ogen en een brede glimlach aan.
Al snel volgen de andere drie Annie's voorbeeld en worden Gale en Madge meegetrokken door het hele huis. Tijdens de rondleiding worden allemaal vragen op de twee afgevuurd.
Cato heeft het meteen gevonden met Gale, net zoals Annie meteen een klik vind met Madge. Eerlijk gezegd had ik nooit durven hopen dat de groep zo zou reageren. Nou is de hele groep er nog niet, Johanna en Thresh ontbreken nog, maar zij zullen vast het voorbeeld van de rest opvolgen.
Na wat overleggen besluiten we dat we de banken voor de nacht aan elkaar schuiven en dat het bed voor Madge en Gale wordt. De twee rijden op dit moment terug naar District 12 om hun spullen op te halen. Nu is het alleen nog wachten op Johanna en Thresh, kijken wat zij van de situatie vinden.
----------------------------
Oke nu weet ik niet meer hoe ik verder moet hehe...
Ik ga het weer proberen. Ik heb een aantal kutmaanden gehad, ik hoop dat ze nu voorbij zijn en ik weer verder kan met schrijven. Sorry dat er zo lang niets is geweest...
Hebben jullie nog ideeën die jullie leuk lijkt om te lezen in de vakantie? Anders maak ik de vakantie niet al te lang en ga ik verder met iets anders.
Byebyeee