Hoofdstuk 4

1K 86 12
                                    

Hoe eindigen we toch altijd in de meest rare situaties als het gaat om Truth or Dare?

Thresh en Finnick zitten beiden onder de make-up, Annie blijft maar snotteren van de ijsklontjes, Peeta zit onder de lipafdrukken, ik zit zonder een shirt, Johanna met een handdoek om haar heen, Cato zit in zijn ondergoed en Clove... Clove is nog steeds misselijk. 

Thresh en Finnick kregen verschillende soorten make-up in hun handen en moesten elkaar blind op zien te maken. De dare met de ijsblokjes doen we voorlopig niet meer, sinds Annie er echt niet goed aan toe is. Johanna is in het zwembad beneden gesprongen en moest met de kleren aan weer terug zitten. Cato weigerde gewoon dare's, zodat hij elke keer een kledingstuk uit moest trekken. Clove heeft een smoothie moeten drinken met elk ingrediënt die er totaal niet in thuis horen. 

En dan Peeta en ik. Peeta daagde me uit om mijn shirt uit te doen. Hij weet welke BH ik draag, daarom denk ik. Of ik de dare nou aan nam of niet, het shirt moest dan toch uit. 

Peeta kreeg als dare dat hij stil moest zitten terwijl ik elke lipstickkleur die wij als meiden mee hebben genomen op zijn gezicht moest testen. Het was zo schattig dat hij werkelijk worstelde om niets te doen. Al was ik de enige die het schattig vond; de rest vond het alleen maar grappig. 

''Volgens mij is het goed geweest zo,'' zucht Cato. Iedereen, voornamelijk Annie, stemt ermee in. We staan allemaal op en lopen naar onze eigen kamers. 

Peeta en ik nemen omstebeurt een douche en kruipen in bed dicht tegen elkaar aan. Naast ons klinkt licht gebonk, ik zal maar niet te ver in detail gaan. Peeta pakt mijn middel en trekt mijn benen wat omhoog, zodat ik als een baby in zijn armen lig. Ik grinnik en geef hem een kus op zijn wang. 

''En, wat nu?'' vraag ik. Peeta haalt zijn schouders op. 

''Zeg het maar. Waar heb je zin in?'' 

''Heb je toevallig films meegenomen?''

Peeta grinnikt en legt mijn benen weer terug op de plek waar ze eerst lagen. Hij loopt naar onze tassen en graaft wat in de zijne. Hij komt, na een tijdje zoeken, terug en legt een stapel dvd's op mijn schoot. 

''Kies er maar één uit, dan stop ik hem in de tv.''

Ik bekijk de dvd's stuk voor stuk. Na een tijdje geef ik hem Journey to the Center of the Earth. Peeta vertelde me al eerder dat ik het een keer moest zien; perfecte gelegenheid dus.

 Peeta stopt de dvd in de tv, sinds het een ingebouwde dvd speler heeft, en komt weer naast me liggen. Ik nestel me dicht tegen zijn warmte aan en zucht van tevredenheid. Peeta grinnikt en geeft me ene kus op mijn voorhoofd. Samen kijken we naar de film.

Het einde van de film heb ik uiteindelijk niet gezien. De warmte, de rust en het feit dat het best laat was hebben ervoor gezorgd dat ik snel in slaap viel. 

---------------------------------------------

Jullie wilden door met Truth or Dare, maar zelf had ik niet veel zin om daar weer uitgebreid over te schrijven. Daarom een klein beetje. 

Ik heb jullie hulp nodig. Ik zoek naar activiteiten die ze allemaal kunnen gaan doen. Ik pieker er al een paar dagen over, maar ik weet het niet precies. Wat zouden jullie het liefst willen lezen?

Byebyeee <3 -xxx-

I Wouldn't MindWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu