Het is de eerste keer sinds een lange tijd dat ik eerder wakker wordt dan Peeta. En nee, niet door een nachtmerrie. Ik slaap beter en beter sinds ik weer in de warmte van Peeta mag slapen.
Wanneer ik weer bewust wordt van mijn gedachten, open ik mijn ogen. De slapende Peeta ligt nog geen drie centimeter van me vandaan. Zijn sterke armen zijn stevig om mijn middel gewikkeld. Wanneer ik probeer te bewegen, wordt ik meteen terug getrokken. Even denk ik dat hij wakker is, maar zijn gezicht verraad niets.
Hij beschermt me, of hij nou slaapt of niet.
Ik blijf tegen hem aan liggen, genietend van de warmte. Mijn neus is begraven in zijn shirt. Zelfs zijn pyjama-shirt ruikt naar de bakkerij. De geur is uitnodigend en warm; geen wonder dat ik er een verslaving aan over heb gehouden.
Ik open mijn ogen weer wanneer er zacht geklop vanuit de deur komt. ''Peeta?'' zegt Annie vragend, zoekend naar een teken van leven.
''Euh, niet helemaal,'' kreun ik. Ik hoor de zachte giechel van Annie. De deur gaat open, Annie glipt door de ruimte die ze heeft gecreëerd en sluit de deur weer.
''Johanna stelde voor om vandaag gewoon te doen waar we zin in hebben. Cato en Clove wilde samen met Finnick en ik naar het dorpje hier verderop, ik wilde vragen of jullie zin hadden om mee te gaan,'' legt Annie uit. Ik kan geen antwoord geven voor zowel Peeta als ik zelf, sinds we het er nog niet over hebben gehad.
''Wacht even,'' antwoord ik daarom ook. Ik buig naar Peeta en geef hem een kus op zijn mond. Zijn lippen doen mee, hij is dus wakker.
''Peeta, heb je zin om vandaag naar het dorp te gaan of gaan we gewoon wat voor ons zelf doen?'' vraag ik zachtjes, wetend dat mijn normale volume te hard zal zijn voor iemand die net wakker wordt. Peeta opent langzaam zijn ogen en kijkt vragend om zich heen. Wanneer hij Annie ziet, lijkt hij te snappen waar de vraag vandaan kwam.
''Johanna vroeg om een dag zonder jullie?'' vraagt hij met zijn o zo sexy ochtendstem. Zowel Annie als ik knikken. ''Ik denk dat een dagje voor ons zelf niet verkeerd is, of wil je graag naar het dorp?'' vraagt Peeta aan mij. Ik grinnik en leg mijn hoofd op zijn borst.
''Wij blijven hier, als je het niet erg vind,'' zeg ik, met mijn ogen gericht op Annie.
**************
''Dus, waar gaan we deze dag aan besteden?'' vraagt Peeta wanneer hij een bord met zijn kaasbroodjes voor mijn neus zet. Terwijl ik nadenk over een activiteit, pak ik één kaasbroodje en neem er een hap uit.
''Wat dacht je van een wandeling in het bos? Ik heb mijn pijl en boog bij, kan ik misschien wat schieten voor vanavond,'' stel ik voor. Peeta glimlacht en loopt naar me toe.
''Ik had moeten weten dat je met zo'n plan aan zou komen,'' zegt hij terwijl hij zijn armen van achter om me heen slaat. Ik draai me om, sinds dat kan op deze draaibare krukken, en kijk hem gekwetst aan.
''Hoezo? Vind je het niets?'' vraag ik met een neppe pruillip. Paniek schiet meteen in de ogen van Peeta. Ik lach en geef hem een knuffel. ''Ik was maar aan het dollen. Maar goed, laten we ons aan gaan kleden, dan kunnen we met een volle maag vertrekken.''
Peeta pakt me op van de kruk. Ik lig als een baby in zijn armen terwijl hij me lachend omhoog tilt. Zodra we in onze kamer zijn, gooit hij me op bed en springt hij op me. Lachend geeft hij me een diepe, liefdevolle zoen. Wanneer zijn lippen van de mijne wijken, drukt hij me dicht tegen hem aan.
''Ooit moeten we opstaan om kleren aan te trekken. Dat besef je je wel, he?'' vraag ik. Peeta kreunt.
''Nog een paar minuten.''
''Nog een paar minuten, my ass. Kom op, haal die luie kont van het bed en kleed je aan.'' Peeta grinnikt.
''Probeer het eens.''
Ik zucht. Peeta is zwaarder dan ik en Annie bij elkaar, denk ik. Ik moet me dus eerst onder hem vandaan wurmen voordat ik hem van het bed moet zien te krijgen. Dan kan ik net zo goed een beer een knuffel geven en hopen dat hij me niet zal verscheuren.
''Goed, een paar minuten.''
Peeta grinnikt en geeft me een kus in mijn nek. Ik glimlach en doe hetzelfde. Hij pakt mijn armen en legt ze op zijn rug. Lachend sla ik mijn armen strakker om hem heen. We zuchten beiden tegelijkertijd.
''Dat waren je paar minuten. Opstaan.'' zeg ik.
***********
''Je ziet er bijzonder sexy uit met zo'n pijl en boog,'' zegt Peeta achter me. Ik draai met mijn ogen en slinger mijn koker met pijlen op mijn rug. Johanna en Thresh zijn samen al vertrokken naar een supermarkt. We zijn de laatsten in het huis.
''Heb jij de sleutel?'' vraag ik. Peeta kijkt me aan.
''Denk je werkelijk dat iemand hier naartoe gaat rijden om onze spullen te stelen?''
''We kunnen beter het zekere voor het onzekere nemen. Heb je de sleutels nou of niet?'' vraag ik, licht geïrriteerd over het feit dat we nog steeds niet weg zijn. Peeta legt de sleutels in mijn uitgestoken hand. Hij merkt overduidelijk dat mijn lontje vandaag korter is dan normaal. Ik sluit de deur af, laat de sleutels in mijn zak vallen en pak Peeta's hand. Samen lopen we het pad af, het bos in.
Het duurt niet lang voordat ik een eekhoorn door het oog schiet. En nog één. En nog één. De rugzak die ik van tevoren mee had genomen, is al snel vol.
''Hoe komt het dat er geen bloed doorheen komt?'' vraagt Peeta wanneer hij mijn hand weer pakt. Ik kijk hem vragend aan. Hij wijst naar mijn rugzak.
''Ik schiet ze altijd door het oog. Het ziet er netter uit als je het vlees probeert te verkopen en je hebt geen last van bloed dat eruit stroomt,'' leg ik uit. Peeta kijkt me alleen maar met grote ogen aan. Grinnikend trek ik hem naar voren.
Ik trek mijn hand weer terug wanneer ik iets in de bosjes zie bewegen. Peeta blijft meteen stil staan, sind shij weet dat zijn voetstappen het wild wel eens weg wil jagen. Ik pak stilletjes een pijl en leg hem goed op mijn boog. Het dier lijkt me gezien te hebben, want het schiet weg. Maar niet alleen schiet het weg, het maakt geluid. Een heel bekend geluid.
''Niet doen!''
Dit is geen dier. Ik laat mijn boog zakken en knipper een paar keer met mijn ogen. Maar nee, ik stel het me niet voor. Hij staat echt voor me.
''Gale?''
-----------------------
Bijna klaar met die antibiotica! Nog maar drie van de tien pillen! Ik ben helemaal klaar met die bijwerkingen. Mijn ogen zakken rond vijf uur 's middags half dicht en blijven zo tot ik naar bed ga. Want nee, dan ben ik opeens weer klaarwakker -_-
Het spijt me dat ik niet eerder schreef, ik zit gewoon met meerdere problemen (ik heb het maar aan één iemand verteld, diegene weet dat ook wel, het is nogal persoonlijk, en dat houd ik liever zo) en had even tijd nodig om dat op een rijtje te zetten. Al is het nog lang niet klaar, moet ik sommige punten nog doen, ik vond vanavond, dankzij het voetbal op tv, tijd om te schrijven zonder half in slaap te vallen.
Ik hoop dat jullie het stuk leuk vonden :) En is het 'taaltje' voor jullie oké? Ik lees in amerikaanse fanfictions gewoon vaak die speling tussen Katniss en Peeta, ik wilde het graag proberen.
Het liedje dat ik luisterde (soort van oldschool) ----------------->