Başım gerçekten inanılmaz derecede fazla ağrıyordu. Dün gece gittiğimiz parti ve o berbat içki yüzündendi. Yataktan doğrulduğumda ise midemin de bulandığını fark ettim.
İçki mi ? İyi de ben hayatımda hiç içki içmemiştim ki. Dünde Ecem'in teklifini reddettim diye benim yüzümden onlar bile gitmemişti. Ne olmuştu bana böyle ?
" Nefes , uyandın mı canım ? " diye seslendi büyükannem.
Terliklerimi giyip aşağıya indim ve " Efendim Layla Teyze. " dedim. Yanağımdan öptü.
" Sen seviyorsun diye krep yaptım. Otur başla hadi. "Garip hissediyordum. Başım ağrıyordu ama neden ağrıdığını bilmiyordum. İçki yüzünden diye düşünmüştüm ama içki fikri aklıma nereden geldi onu bile bilmiyordum. En iyisi Layla Teyze'ye sormaktı.
Sandalyeye oturdum ve bir nefes aldım.
" Başım çok ağrıyor sanırım dün yüzünden değil mi?"Elleriyle başımı okşadı. " Dün gece çok ders çalıştın unuttun mu ? Matematik ödevin vardı ve gece hiç uyumadın. Ama iyi ki Ecem'in teklifine hayır demişsin yoksa matematikten kalacaktın. Hem bugün cumartesi bugüne ödev bırakmak olur mu ? Aferin sana. "
Layla Teyze uzun konuşmalar yapmazdı. Az önce çok uzun konuşmuştu. Bir şey vardı unuttuğum bir şey. Mutlaka bir şey olmuştu içimdeki sese inanıyordum. Sanki okuldan çıktığımdan sonra yaşadığım hiçbir şey yoktu ve ben hatırlamayayım diye karanlıkla kaplanmıştı. Temiz hava almalıyım diye düşündüm. Temiz hava her zaman herkese ve her şeye iyi gelirdi. Zaman nasıl her şeyin ilacıysa temiz bir hava da berrak bir zihne sahip olmanın anahtarıydı.
" Kreplerini ye Nefes. "
Başımı sallayıp tabağımdakileri hızlıca yedim. Portakal suyumu da içip bitirdikten sonra izin vermesini umut ederek " Çok sıkıldım. Ecem'le dışarı çıkabilir miyim ? " diye sordum.
" Bu konu hakkındaki görüşlerimi biliyorsun. Dışarısı çok tehlikeli ve sana uygun değil. Hele ki o kızdan hiç mi hiç haz etmiyorum. "
" Lütfen. Ne istersen yaparım Layla Teyze. Bir kereliğine izin ver işte. "
Hep böyle yapıyordu. Onsuz dışarı çıkmam imkansızdı. Ya onunla , ya da başıma beni koruması için taktığı biriyle olmak zorundaydım.
" O zaman büyükanne çayından içeceksin. " dedi gülerek.
Yaptığı iğrenç tadı olan ama alıştığım çaya büyükanne çayı diyordu. Annem ve babam ölünce annemin kız kardeşi yani teyzem beni buraya bırakmış. Neden teyzem beni neden bakmadı diye düşünüyorum da iyi ki bakmamış. Eğer onunla yaşasaydım Ecem'le hiç tanışamazdım ama teyze anne yarısıdır derler belki de benimle hiç akrabalığı olmayan bir aile dostundansa kan bağımın olduğu annemin biricik kardeşi bana daha iyi bakardı. Malesef bana bakmak istememişti.
" Tamam içerim ama odamda içsem olur mu ? Ecem'i arayacağım o sırada içerim. "
Başını sallayınca odama çıktım. Ben telefonumdan Ecem'i arayana kadar Layla Teyze odama gelip çayı masama bırakmış ve gitmişti.
" Efendim Nefes ? "
Eskiden bu kadar berbat kokmazdı , kusacaktım. 14 yıl boyunca her gün bir bardak içmiştim. Bazen kendime inanamıyorum hiçbir şeyi sorgulamadan yapmak neden benim için bu kadar kolay bilmiyorum. Belki de boş yere çabalamanın verdiği yorgunluktandır.
" Dışarı çıkalım mı çok sıkıldım ? "
" Şaka mı yapıyorsun ? Bunak teyzen izin vermiş ve bana bunu mu soruyorsun ? Kalk giyin çabuk tabii ki çıkıyoruz. "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TELEKİNEZİ
FantasyTam 18 yıl önce kızlarının bütün hayatını etkileyeceklerini bildikleri halde bir anne ve bir babanın yapmış olduğu bir seçim.. Nefes yıllardır ölmüş ailesinin en yakın dostu olan büyükanne bildiği bir kadınla yaşıyordu.Yasaklar ve baskı altında ne k...