3 jam lagi..*sigh*"
'Aku harap diaorang dapat ikut plan..aku kena kumpul tenaga je..'
....................................
...............................................Di dalam bilik mesyuarat (hentam saja ma)
Setelah dia sampai,dia pun bertanya "kenapa ayah panggil Boboiboy?"
Amato perlahan-lahan memusingkan badannya dan..
"Diaorang akan serang dalam 3 jam.."
"Hah!?"
TBC
Gurau-gurau
"D-diaorang dah nak serang. T-tapi Boboiboy macam mana!?" Kata Boboiboy. Hanya ada satu ayat je dalam kepala dia 'aku ni kecil macam mana nak lawan!?'
"Ayah akan lawan diaorang sendiri"
"T-tapi kenapa!?" Entah kenapa dia rasa...macam.. diketepikan
"Ini urusan ayah dengan dia"
"A-apa maksud ayah?.."
"....." Amato tidak menjawab soalan anaknya itu sebaliknya.
"Diaorang ada telefon ayah dan ayah angkat"
Flashback 30 minit lepas
"Mechabot!!oh mechabot!! Hish mana dia ni. Hah mesti kat kafeteria"
Semasa Amato sibuk mencari tomato terbangIncoming call from Unknown
"Eh.."
'Nak angkat ke tak..'*tarik nafas,tak hembus dah*
KTANG
*tarik nafas,hembus nafas*
Amato mengangkat telefon tersebut.
"Apa lagi kau nak.."
Terus cool"Chillax bro,chill. Aku cuma nak cakap sesuatu. Kan aku cakap aku nak datangkan...jadi siap sedialah. Kitaorang akan sampai dalam ... emm..3 jam nanti. Bye,semoga berjaya.
Unknown ends the call
'Pahal dia bagitau rancangan dia ni,mesti ada yang tak kena"
End flashback
"Jadi..itulah.."
"Oh...tapi kenapa ayah panggil Boboiboy sorang je. Diaorang pun boleh tolongkan.." Boboiboy bertanya kembali.
"Boboiboy tahukan ada pengkhianatkan,jadi...kemungkinan ada diantara mereka yang khianat"
"Ayah.." dari raut mukanya terlihat seperti hendak mengatakan sesuatu.
"Maafkan Boboiboy ayah."Amato agak terkejut. Kenapa dia cakap macam tu.
"Kenapa Boboiboy"
Mukanya seperti menahan sesuatu.
"MAAFKAN BOBOIBOY AYAH,SEBAB BOBOIBOY LEMAH!?KALAU BOBOIBOY KUAT BOBOIBOY BOLEH TOLONG AYAH.." Boboiboy menjerit dengan agak kuat sambil mengalirkan air matanya.
"Boboiboy.... apa yang Boboiboy cakap ni..."Amato agak risau kerana kelakuan anaknya
"Boboiboy kuat kan,kenapa cakap macam tu.." Amato terus memeluk Boboiboy
"Sebab..Boboiboy lemah..kalau Boboiboy kuat Boboiboy dah boleh tolong kalahkan diaorang. Lagipun diaorang cari Boboiboy je kan. Boleh tak ayah..tolong Boboiboy.." mukanya agak..sayu..
"Boboiboy...ayah..ni semua salah ayah..kalau tak,tak jadi macam ni.." Amato juga salahkan diri sendiri.
"..."
"Jadi..apa plan ayah..""Ayah cuma cadangkan supaya Boboiboy balik bumi..bawa kawan-kawan sekali.." inilah kasih seorang ayah.
"...tu je"
"Macam mana dengan badan Boboiboy ni.." Boboiboy masih tak puas hati. Yelah badan kecil,tenaga pun berkuranganlah"Haah itu sahaja" keputusan sang ayah sudah muktamad.
Yah muktamad
"..baiklah. Kalau itulah rancangan ayah" kata si anak menyetujui.
20 minit kemudian
"Apa!!?
"Takkanlah kita balik bumi sementara laksamana dan lain pertahankan Tapops!!" Fang tidak setuju akan arahan itu.
"Ini memang tak adil.." Yaya pun tidak setuju.
"Betul ke laksamana cakap macam tu Boboiboy!!" Gopal menggoncang tubuh Boboiboy yang kecil.
"Lepaskanlah budak tu,ochobot aku nak kuali tadi. Ada lagi tak?" Ying meminta kuali yang dia pernah pukul Fang menggunakan kuali yang dimiliki oleh ochobot
"Ouh,ada banyak lagi" ochobot menunjukkan koleksi kuali yang dimilikinya.
"B-betullah takkanlah aku reka cerita" Boboiboy masih pening akibat di guling-
Y/n : salah lagi lah..
Ok okAkibat digoncang oleh Gopal.
"Jadi..kita kena tinggalkan yang lain." Yaya bertanya sekali lagi untuk kepastian
"Hm*angguk*"Tiba tiba
KEDEBABOMM!!!
"Heh,nak lari dah ke~"???1
"OCHOBOT,HUBUNGI LAKSAMANA.CEPAT!!" Fang menyuruh ochobot untuk meminta pertolongan dari laksamana.
Tetapi..
"Opps.. maaf,disini tiada isyarat" kata ???8 dengan nada m e n g e j e k .
"Dan untuk pengetahuan kamu,si pengkhianat itu masih berada di antara kamu. Hehehehe~" kata ???7.
"!!?/APA!!?/..."
"APA MAKSUD KAU HAH!!?" Ying pun naik darah dan "TENDANGAN LAJU!!!"
"Heh,IKATAN AKAR!!?"
TBC
Hai..erm..esok author publish satu chapter je.
Sebab,nak pergi cucuk dos 2. Mungkin kalau rajin,kalaulah..
Er.. tu jelahBYE
YOU ARE READING
BERMULANYA MASALAH (Boboiboy Fanfiction) > END <
AdventureNyeh. Lagipun buku aku ni bukannya best sangat maklumlah baru pemula. Maaflah kalau tak best :D . . . Bermula dengan pengkhianatan, kemudian pengkhianatan.. kenapa semuanya mesti ada kaitan dengan khianat. Siapa yang suka orang khianat? Boboiboy...