"Baiklah Boy, sekarang kita akan pergi menuju ke sana!" Kata Reverse yang berperangai seperti kanak-kanak riang.
Boboiboy hanya melayannya sahaja. Nanti si Reverse ni mengamuk sampai Author sendiri pun tak boleh nak tenangkan dia ni.
Author je ke yang rasa Reverse ni manja?
Nak tau tak sekarang ni dia orang ada kat mana?
Mereka ada dekat dimensi yang khas untuk si Reverse tu bermain. (Kalaulah aku ada jugak)
Jap, dia ni budak kecik ke?
Tiba-tiba ada satu portal yang muncul berhampiran dengan mereka. Reverse terus menjadi serius.
Dia membawa Boboiboy ketepi. Portal itu semakin besar kemudian ada seperti graviti yang menarik mereka masuk ke dalam portal itu.
"Ouch!/Adehh!" Mereka berdua mengaduh kesakitan. Boboiboy melihat dia berada di ambang mau- eh silap.
"Eh, Boboiboy elok je ni" kata seseorang yang dikenalinya. "G-Gopal!?" Gopal terus menarik Boboiboy jauh dari Reverse.
Reverse hanya mendecit kesal. Dia menyedari yang secara tidak masuk akalnya, dia diperangkap. Satu pedang berarus elektrik berada tepat di belakangnya.
"Kau dah kalah Reverse, kau dah kalah." Kata Quake yang berada di sebelah Thunder. Kesemua kembar tak bertauliah tu berkumpul disitu.
Reverse terperasan sesuatu yang lain pada mereka.
"Kenapa.. rambut kau masih putih Yan?"
********
Berbalik kepada kawan-kawan Boboiboy. Telinga Boboiboy sudah menjadi merah akibat dimarah oleh kawan-kawannya.
Tak semuanyalah.
Secara tiba tiba Fang bertanya kepada Boboiboy. "Kau tau tak yang si Koda tu dah kena tangkap?" Arah mata pandangan Boboiboy tiba tiba menjadi tajam.
Boboiboy mengeluarkan sedikit kuasa taufannya untuk menerbangkan kawan-kawannya supaya berada jauh dari dia.
Boboiboy berlari untuk mendapatkan Reverse. Ada sesuatu yang perlu dibincangkan.
Apabila Boboiboy sampai di situ dia melihat ada sebuah pertelingkahan kecil yang berlaku diantara abang abangnnya dan Reverse yang menjadi mangsa duduk ditengah tengah :v
Reverse ternampak Boboiboy membuat isyarat untuk larodsrosito (buat apa aku nak bagitau ha :) itupun kalau korang faham lah bahasa alien aku ni.
Reverse cuba melepaskan ikatan yang berada di tangannya. Sementara Thornie ternampak Boboiboy yang berada secara 'meniber' di situ.
Kalau kau baca buku aku yang lain pun tetap ada perkataan "tiber" tu :')
"Boy buat apa dekat sini?" Tanya Thornie. Sementara Boboiboy mengalihkan perhatian, Reverse sudah hampir selesai membuka tali itu.
Apa? Dia orang guna tali untuk ikat lembu kot. Yang besar gedabak tu.
"Wehh! Dia nak lari tu!!" Jerit Blazy yang berada di sebelah Snowie yang tertidur nyenyak.
Malasnya ekau ni.
Reverse terus berlari mendapatkan Boboiboy lalu pergi secara 'zhup' dengan menggunakan kecepatan Halilintar.
Apabila merasa dirinya tidak dapat dikejar, mereka berehat di bawah pohon yang réndang. Tercungap cungap mengambil nafas.
Bukan rendang hari raya punya eh ĀvĀ
"Wehh Reverse, kau tau tak si.. Koda tu-" Reverse memintas percakapan Boboiboy. "Cukup Boy." "Ha? Apa maksud kau?" Tanya Boboiboy tidak faham.
"Sebenarnya.. aku dah lama nak cakap ni dekat kau."
YOU ARE READING
BERMULANYA MASALAH (Boboiboy Fanfiction) > END <
AvventuraNyeh. Lagipun buku aku ni bukannya best sangat maklumlah baru pemula. Maaflah kalau tak best :D . . . Bermula dengan pengkhianatan, kemudian pengkhianatan.. kenapa semuanya mesti ada kaitan dengan khianat. Siapa yang suka orang khianat? Boboiboy...