chapter 9 : rancangan

224 14 0
                                    

"Jadi,kita kena buat apa Amato?" Tanya Maksmana.

"Hanya ada satu cara sahaja.."

..............
...............................

"???" Semuanya hendak tahu apa yang ingin disampaikan oleh Amato.

"kita kena hapuskan Koda.." kata Amato dengan sedih dan terpaksa.

"Apa!?" Semuanya terkejut dengan percakapan Amato. Kenapa pula kena hapuskan dia? Bukan ke dia yang terancam?

~~~

"

Ok,jadi rancangan dah ada. Tapi kita tiada sesuatu.." kata Quake. Mereka yang masih blank pula tertanya tanya apa benda yang dia orang terlepas.

"Apa?" Tanya Thunder dan Solaria secara bersamaaan. Kedua-duanya tersentak kerana mereka berkata pada masa yang sama.

"Aduhai..korang ni. Kapal angkasalah!" Kata Cyclone separuh menjerit. Boleh tahan lembap kembar dia yang lain!

Yang lain hanya 'ouh gituw'

"Mana kita nak cari kapal angkasa?" Tanya Thornie. Blaze menjawab dengan selamba "kita rembat ah".

Boboiboy hanya menggeleng.

"Itu aku dah rancang" kata Boboiboy ringkas. Tetapi Reverse tidak bersetuju "kau memang percayakan dia ke?"

"Yelah. Kalau bukan sebab dia tak sampai aku kat sini" kata Boboiboy lagi. Reverse memang tidak percayakan si Ojoo tu dari awal lagi.

Dia ni memang susah nak percayakan orang.

~~~

"mula mula kita kena jejak Boboiboy dulu" kata Yaya. Dia sudah nekad untuk memberhentikan Boboiboy.

"Tapi macam mana?tak silap aku dia dah hack jam dia untuk kita tak dapat kesan dia.." kata Fang. Dia agak stress seolah olah tiada jalan lain untuk berhentikan kawan dia tu.

Anda frustasi pengen mati?jangan risau kami-
Salah tekan dah..

"Kenapa kita tak test je dulu?" Tanya Ochobot. Yang lain pun hanya mengangguk.

Fang dihack.

Yaya dihack.

Ying dihack.

Gopal dihack.

"Kan aku dah cakap tak ada gunanya.." kata Fang sekali lagi.

"Hmn..hah!Ochobot,kenapa kau tak cuba juga?" Yanya Yaya. Ochobot cuba untuk menghubunginya tetapi..








"BOLEH!!"


sementara itu


Secara tiba tiba keluar lagu dari jam Boboiboy. Author pun tak tahu lagu apa :)

"Ouh mak kau!/aku suka dia!/kambing terbang :v" beraneka bunyi melatah yang keluar dari mulut dia orang.

"Bunyi apa tu?" Thornie bertanya. Yang lain dengan cepat berkata "tutup cepat!". Boboiboy dengan refleks menutup panggilan itu.

"Bahaya betul!" Snow terus mengelap dahi. Acah acah berpeluh. "Tapikan bukan ke boleh tinggalkan jejak?" kata Thornie lagi.

"Waduhh gimana bisa lupa sih!" Kata Blazy. "Sejak bila kau boleh cakap indo?" Tanya Cyclone.

"Sejak cerita ni mula :3 " balas Blazy balik. "Fokuslah!" Thunder sudah mulai kesal. Kalau tak ada orang lain dekat situ dah lama dia campak kembar dia yang lain.

"Jadi..apa yang kita perlu buat?" Tanya Thornie sekali  l a g i . Quake berkata "kita kena cepat tinggalkan tempat ni dan teruskan plan A"

Yang lain bersiap sedia untuk..mencari power sphera mindbot.






Hai..maaf sebab terlampau p e n d e k . Dahlah pendek lepastu lama pula. Hehe maaf sekali lagi :^

BERMULANYA MASALAH (Boboiboy Fanfiction) > END <Where stories live. Discover now