Keadaan mula menjadi tegang. "Pfft, relaxlah. Aku datang sini nak usha je." Kata Ray dengan nada bersahaja. "Kau.. nak apa lagi ha?"
"Tak cukup dengan apa yang kau dah buat sebelum ni?" Kata Reverse sambil memandang nya tajam.
"Itu sebelum ni, sekarang lain- eh dahlah nanti kantoi pulak. Bye~" Kata Ray sambil menghilangkan diri dengan glitch.
Reverse terkaku. Ini semua asal dari makhluk dihadapannya ke? Huh..
"Eh, tasik! Aduh.. macam mana aku boleh lupa ni!" Kata Reverse sambil berlari ke arah yang ingin ditujunya.
Heh..
Sementara itu di suatu tempat, terdapat tasik yang tenang dan indah. Burung-burung bertebangan dan berkicauan seperti irama lagu.
"Ais, kau.. memang selalu datang sini eh?"
Ais memandang Boboiboy dan berkata, " Haah, kat sini tenang.. tak ramai orang yang tau, lepastu bolehlah menikmati keindahan alam," katanya.
Boboiboy memandangnya. Kemudian bertanya, "Boleh mandi ke?" Ais memandang nya dengan cepat dan sedikit terkejut.
"Boleh, Blaze pernah nak mandi kat sini, tau tau tenggelam." Kata Ais yang tersirat seribu makna. Boboiboy terdiam.
Oh, tak boleh eh-
"Gedebushh!" bunyi seperti nangka busuk jatuh ke dalam semak. "Aduii,-" Mindbot memegang kepala bulatnya.
"Ehh? Sejak bila robot boleh sakit ni?" Kata Ais dan Boboiboy secara bersamaan kemudian ketawa bersama- sama.
Manakala Mindbot memaparkan skrin yang bahawasanya robot boleh blushing.
Ha, tulah. Panjat pokok tak ambik lesen.
"Akhirnya! Sampai pun aku dekat tasik!" Reverse ketawa dengan gembira. Habis sunyi tempat tu. Dengan daun kering dan rantingnya dekat badan!
"Boboiboy! Syukurlah kau selamat! Aku tak taulah apa tujuan aku hidup lepasni kalau kau tak de!" Katanya sambil memberi pelukan maut kepada Boboiboy.
"Oi! Lepaslah! Berbuih mulut dia tu!" Kata Ais dengan sedikit marah manakala Reverse pun auto lepaskan budak tu.
"Alamak! Maaf!!"
Ah sudah. Malas aku nak sambung karenah dia orang ni.
S
K
I
P *I'm bored LoL"Yang kau sampai sini buat apa ha?" kata Ais dengan tidak puas hati. Orang rindu pun tak lepas lagi oii.
Reverse tersentak. Macam mana otak pandai dia ni boleh lupa benda penting??
"Ahh, ye.. Aku datang sini nak panggil korang dua.. Tempat ni.. Dah tak selamat.." kata Reverse yang merasa kecewa dengan dirinya sendiri.
Ais diam. "Sebab tu aku nak kau bawak Boboiboy pergi tempat tu.. Aku akan cover korang dari belakang." kata Reverse lagi.
"Tak nak!" bantah Ais dan berlari ke arah rumah untuk menolong kembarnya yang lain. Manakala si Boboiboy memang dah redha.
Penat..
Penat dengan semua ni..Boboiboy pandang ke atas langit dengan pandangan kosong. Hidup ni.. Sentiasa ada cabaran..
Tapi..
Ini semua bukan realitikan?
"Boboiboy.."
Boboiboy memandang Reverse seketika dan menganggukkan kepalanya perlahan.
Manakala Reverse yang memahami keadaan Boboiboy pun menutup matanya untuk fokus.
YOU ARE READING
BERMULANYA MASALAH (Boboiboy Fanfiction) > END <
AdventureNyeh. Lagipun buku aku ni bukannya best sangat maklumlah baru pemula. Maaflah kalau tak best :D . . . Bermula dengan pengkhianatan, kemudian pengkhianatan.. kenapa semuanya mesti ada kaitan dengan khianat. Siapa yang suka orang khianat? Boboiboy...