"Laksamana kenapa Laksamana Amato datang kat sini?" Kata Fang dengan nada yang agak..bingung?
Air muka Laksamana mula berubah
"Sebab...di sini ada pengkhianat"
"APA!!!?"
....................................
..............................................."Ya.."
"L-Laksamana Amato!!?"
"Bila ayah sampai" tanya si kecil Boboiboy
Ayahnya hanya membalas dengan senyuman"baru sampai anak ayah"
'Heh,dia dah datang' kata seseorang dan ada orang yang membalasnya,dengan berkata 'bagus,keep it up'
'Diamlah kau'"Jap,AYAH!!?"
"Ya,saya ayah kepada Boboiboy,kenapa ada masalah"
"Tak ada ,tak ada"
"Kenapa ayah ada kat sini.." tanya Boboiboy. Yelah siapa je yang tak pelik.
"Seperti yang kamu tahu di stesyen ini ada pengkhianatkan"
"Hmhmm" Boboiboy mengangguk.
"Takkanlah nak biarkan anak ayah lawan pengkhianat tu sorang sorang" kata Tomato sambil memeluk Boboiboy.
Boboiboy membiarkan sahaja dirinya dipeluk. Dia tahu yang ayahnya masih rindu akannya. Malah dia memeluk kembali ayahnya kerana dia tahu dia akan pergi tak lama lagi.
"Sayang ayah"
"Sayang anak ayah jugak"Sementara yang lain
"Bagus jugakkan drama ni laksamana" kata Gopal sambil mengunyah popcorn.
"Hm, ok jugaklah" kata Laksamana Tarung sambil mengunyah popcorn jugak.
"Ergh..." semua yang melihat itu menepuk dahi.
"Laksamana pun sama..." kata Kokoci.Ditempat lain
"Hey Yandere bila kita nak pergi tangkap dia" kata seseorang yang berambut putih dan beriris mata jingga.seseorang
"Tak reti sabar ke"
"Kalau kita dapat budak tu,kita nak buat apa kat dia? Kata seseorang berambut putih juga tetapi iris matanya merah.
"Kalau kita boleh keluarkan dia dari badan budak tu senang sikitlah kerja kita" Kata seseorang yang rambutnya sama tetapi iris matanya berwarna kuning.
"Ala,tapi aku nak dia..aku dah lama tak jumpa dia..agak agakkan kalau kita tangkap dia..dia terkejut tak" sama jugak tapi iris matanya hijau.
"Jadi bila..kita nak pergi" sama juga rambutnya dan iris matanya emas
"Tunggu,ikut plan. Karang tak pasal pasal hancur plan ni sebab korang.."
"Aku bosanlah.." kata orang yang berambut putih dan beriris mata biru tua.
"Diamlah"
"Bosan.."
"Diam!"
"Bosan"
"Diam!!"
"Dahlah bosan aku cakap dengan kau"
"Baik kau tidur macam aku" kata seorang lagi rambut putih dan matanya biru cair.
"Nyeh.."
Sejujurnya diorang semua bosan
Kring!!kring!!ais krim!!!
"Hah dia dah call tu angkatlah"
"Jap" Yandere terus mengangkat panggilan itu..
"Plan B siap,untuk bersedia plan C"
"Baik"
Keesokan harinya
"Dey Boboiboy bila kau nak jadi besar hah.." tanya Gopal. Kenapa cemburu ke~
"Manalah aku tahu"
"Lagipun laksamana kata kan kena cari timebot dulu,lagi satu..kenapa aku tak boleh ikut sekali.." dan entah macam mana ada keluar lampu dengan daun terbang..Daun : ye saya OwO
Bukan kau lah"Kau kan budak kecil" kata Fang yang cuba menyakat.
"Lagipunkan aku rasa macam aku makin popularlah" kata Fang dengan bangga.
Tak pasal-pasal kena hempok dengan kuali.
"Adui!!"
"Kau ni agak agaklah,cuba kau yang jadi kecil" hurayy hempok dia lagi Ochobot.
"Aku pun nak jugak" dengan cepat,Ying mengambil kuali yang dipegang Ochobot dan yah..
Fang KO
"Tapikan Boboiboy,kenapa kau tak bagitau yang ayah kau tu laksamana" Yaya pun nak tau juga..
"Kena ke?" Boboiboy menjawab tanpa rasa bersalah.
"Aku pun tak tau jugak yang ayah aku nak datang. Jadi macam mana aku nak bagitau" kesian dia. Kecil-kecil disuruh berdikari.Knok,knok
"Boboiboy ayah kau panggil kau,haish kacau daun betullah Amato ni,aku nak makan pun susah.."
Mechabot baru je nak makan kena buat kerja pula..
"Ok,Boboi datang ni"
"Lambatlah kau ni aku tinggallah" Mechabot tak sabar nak sambung makan karipap yang dibelinya.
"Jap!!,kaki ni pendek sangat. Nak buat macam mana!!"
"3 jam lagi..*sigh*"
'Aku harap diaorang dapat ikut plan..aku kena kumpul tenaga je..'
TBC
Hai,chapter seterusnya akan dihantar mungkin pada petang atau.. malam. Sorry saya masih kekok nak tulis..
Apa-apa pun bye..
YOU ARE READING
BERMULANYA MASALAH (Boboiboy Fanfiction) > END <
AventuraNyeh. Lagipun buku aku ni bukannya best sangat maklumlah baru pemula. Maaflah kalau tak best :D . . . Bermula dengan pengkhianatan, kemudian pengkhianatan.. kenapa semuanya mesti ada kaitan dengan khianat. Siapa yang suka orang khianat? Boboiboy...